Gå til innhold

Uformell undersøkelse; Ønsker du å begrense innvandringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svar ja/nei og kort hvorfor.

Så lurer jeg på hvor i landet du bor og hvordan økonomien i din husholdning er??

Anonymous poster hash: 22836...fd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig at Norge tar ansvar, men selvsagt kan man ikke åpne grensene heller, det er en balansegang. Jeg synes det er lite fokus på hvordan en skal hjelpe innvandrerne best mulig når de først har fått opphold. Mange sliter med vanvittige traumer og trenger mye oppfølging. Jeg synes ikke vi skal ta in færre enn det vi gjør i dag. Bor selv i Oslo med hva man kan kalle veldig god økonomi.

Anonymous poster hash: dae5a...5ea

Skrevet

Ja!! Ønsker å begrense, helst stoppe! Velferdsstaten kan på sikt ikke klare så mange sosialklienter. I tillegg ødelegger vi landet vårt for framtidige generasjoner med disse forferdelige kulturene de drar med seg.

Hilsen en med høyskoleutdannelse som bor på Vestlandet.

Anonymous poster hash: ff166...799

Skrevet

Kan folk vennligst lære seg forskjellen på en innvandrer og en flyktning? En innvandrer som kommer til Norge får ikke støtte, på lik linje med nordmenn som flytter til USA feks, mens en flyktning har helt andre rettigheter.

Anonymous poster hash: cc7bc...01b

Skrevet

Drømmen er jo og stoppe innvandring,- over alt,- fordi det er et symptom på at det er noe galt i verden. At folk trenger og forlate sine hjemland i frykt for sine liv og/eller for og gi barna sine en verdig fremtid er ikke bra.

Så lenge det er folk i verden som ikke er trygge,- eller har noe muligheter for et verdig liv i sitt hjemland,- så vil vi ha innvandrere. Og da må vi selvsagt ta mot de. Kampen mot flyktningestrømmen må bli en kamp mot krig og terror i verden. Krigen er sykdommen vi må kurere,-i mellomtiden må vi gjøre hva vi kan for og begrense symptomene og de bivirkininger disse kan gi innen landene de kommer fra atter en gang er verdt og bo i. Det betyr og ta imot, og ta vare på disse menneskene.

Så ja, jeg ønsker og stoppe innvandrerstrømmen ;) Men jeg vil at vi skal ta imot flyktninger så lenge det er behov for en trygg havn.

Høyskole, Midt-Norge, nettoinntekt i familien pr måned; ca 45000

Anonymous poster hash: b8ae0...586
Skrevet

Drømmen er jo og stoppe innvandring,- over alt,- fordi det er et symptom på at det er noe galt i verden. At folk trenger og forlate sine hjemland i frykt for sine liv og/eller for og gi barna sine en verdig fremtid er ikke bra.

Så lenge det er folk i verden som ikke er trygge,- eller har noe muligheter for et verdig liv i sitt hjemland,- så vil vi ha innvandrere. Og da må vi selvsagt ta mot de. Kampen mot flyktningestrømmen må bli en kamp mot krig og terror i verden. Krigen er sykdommen vi må kurere,-i mellomtiden må vi gjøre hva vi kan for og begrense symptomene og de bivirkininger disse kan gi innen landene de kommer fra atter en gang er verdt og bo i. Det betyr og ta imot, og ta vare på disse menneskene.

Så ja, jeg ønsker og stoppe innvandrerstrømmen ;) Men jeg vil at vi skal ta imot flyktninger så lenge det er behov for en trygg havn.

Høyskole, Midt-Norge, nettoinntekt i familien pr måned; ca 45000

Anonymous poster hash: b8ae0...586

Nei? Folk kan bli innvandrere av mange ulike årsaker. Man kan ha fått jobb i et annet land eller så ønsker man bare å flytte til det landet.

Ikke bland flyktninger og innvandrere. Det er to ganske forskjellige grupper.

Anonymous poster hash: cc7bc...01b

Skrevet

Nei, ønsker ikke å begrense innvandring, ei heller flyktningstrømmen.

Innvandring er en ting jeg ikke gidder kommentere særlig, da andre før meg i denne tråden har forklart hva innvandring er. Flyktninger mener jeg vi burde ta i mot da vi faktisk har kapasitet til det.

Jeg lever selv under fattigdomsgrensen, men har egen leilighet, nok mat til alle måltider, tak over hodet og en varm seng å sove i. Om det blir nødvendig åpner jeg gjerne hjemmet mitt- og økonomien min, for en flyktingsfamilie.

Anonymous poster hash: 7f297...556

Skrevet

Jeg mener vi ikke bør ta imot flere enn vi klarer å integrere. Dette for å unngå problemer i fremtiden.

Høyskoleutdanning, Midt-Norge.

Skrevet

Begrense, ja.

Jeg ønsker at nordmenn skal venne seg til å gjøre også de kjedlige arbeidsoppgavene og at disse yrkene skal bli høyere verdsatt. Jeg skulle derfor gjerne sett at det ble mye vanskligere for for eksempel svensker, polakker og andre arbeidsinvandrere å få jobb i Norge.

Anonymous poster hash: 11293...5f4
Skrevet

Ja.

Østlandet, solid økonomi

Anonymous poster hash: e7faa...489

Skrevet

Ja, inkludert flyktningsstrømmen.

Bor i Oslo og her er utviklingen skremmende. God økonomi.

Anonymous poster hash: 85f23...977

Skrevet

Ja, bor på sørlandet. Jobber som leder, middels økonomi. 

Anonymous poster hash: c46c8...1e0
Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med spørsmålet ditt.

Jeg ønsker overhodet ikke å begrense antallet innvandrere vi slipper inn per i dag. Vi tar i mot få. Jeg ønsker heller ikke noe fullstendig frislipp, så jeg vil jo ha en begrensning.

Jeg bor i Oslo og har helt gjennomsnittlig økonomi.

Anonymous poster hash: 2c8af...4d7
Skrevet

Ønsker å begrense flyktningestrømmen helt ned til et nivå hvor integrering ikke blir et problem. Men det er nok allerede for sent, og vi skal nå leve i et multikulturelt helvete som vi snart selv må flykte fra.

Arbeidsinnvandringen er også et problem, når den gjengse nordmann blir oppsagt og permittert, fordi bedriften sparer penger på å leie inn polakker.

Og det sies at vi trenger både arbeidsinnvandringen og flyktningene til å fylle arbeidsmarkedet, samtidig som vi sitter her med høy ledighet. Motstridende. Er selv arbeidsledig og får ikke jobb, så det er surt.

Vestlandet.

Anonymous poster hash: 9b563...675
Skrevet

Jeg ønsker å begrense det ja. Nå synes jeg vi først og fremst bør fokusere på alle de som allerede har kommet hit, få integrert de skikkelig og sørget for de ting som må fiskes i vårt samfunn aller først. Jeg reagerer også på all kriminalitet det fører med seg pga. kulturforskjeller og oppvekst disse har hatt der de opprinnelig kom fra, jeg tror det er derfor vi ser flest innvandrer på statistikken over kriminalitet. Derfor må vi fokusere med å få integrert de innvandrerne som allerede er her fremfor å ta inn enda flere. Vi blir fremmedfryktende fordi de som har store psykiske problemer som de fikk i sine hjemland pga ting de har opplevd de blir ikke plukket opp her i Norge og hjulpet, dermed fortsetter en atferd som ikke hører hjemme noe sted, særlig ikke i et fredelig land. Alle skulle gått igjennom streng psykisk evaluering med gode tolker og godt helsepersonell før de fikk vandre fritt i gatene her. Det de kan ha opplevd der de kom fra kan være av så alvorlig art at det gir mennesket store forstyrrelser mentalt, dette bør vi passe på bedre.

Anonymous poster hash: 0a374...516
Skrevet

Ønsker å begrense muslimsk innvandring/flyktninger. Det blir for mange og jeg tror det før eller siden vil gå galt for Norge. (vi tar kanskje ikke inn så mange nå nei, men vi har tatt i mot mange i flere år.)

Arbeidsinnvandringen bør vel også bremses, med tanke på at arbeidsledigheten i Norge bare stiger og stiger.

Bor på Vestlandet, grei nok økonomi.

Anonymous poster hash: e44d5...c06
Skrevet

Det kommer an på defenisjonen. Skulle mer enn gjerne stoppet strømmen på den måten at folk var trygge der de blir født. Sånn er det ikke. Selvsagt er svaret nei ellers - grunnen er at det handler om folks liv.

Solid økonomi, universitet (master).

Anonymous poster hash: b699a...c5a

Skrevet

Mener vi ikke bør ta inn flere overhodet! I Oslo er 1 av 2 utenlandsk, slik burde det aldri ha vært! Å blande kulturer så til de grader KOMMER til å gå galt. Er bare et spm om Når, og da smeller det som det jomer etter! Vent å se....

Flere fra den islamske stat sa for 10 år tilbake at målet var å ta over Norge og islamisere Norge, da så folket dette som urealistisk. Ser man på deg idag, er dette på god vei å skje!

Vi bør konsentrere oss og integrere ordentlig de vi allerede har tatt inn, og stoppe med galskapen som foregår nå!

Det er SÅ stor kultur krasj og folk blir bare lastet inn, kastet litt penger på og en hilsen med 'kos dere og lev vel'. Dette medfører kriminalitet, vold og forskjeller som ødelegger landet vårt. Det har ALDRI før vært så mye kriminalitet som nå, og størsteparten av de som står bak er IKKE etnisk norske.

Anonymous poster hash: e068d...d29

Skrevet

Begrense til hva vi kan integrere selvfølgelig! Har kommet 4900 i september, slik kan det ikke være hver mnd. Men det er pga Merkel(som nå har tatt selvkritikk!).

Dette må vi slite med i lang tid. Dårlig integrering, kriminaliteten vil øke...

Fagutdannelse, men over snittet inn i mnd i husholdningen(mann med høy inntekt).

Anonymous poster hash: 6cf9d...0bd

Skrevet

Ønsker å begrense flyktningestrømmen helt ned til et nivå hvor integrering ikke blir et problem. Men det er nok allerede for sent, og vi skal nå leve i et multikulturelt helvete som vi snart selv må flykte fra.

Arbeidsinnvandringen er også et problem, når den gjengse nordmann blir oppsagt og permittert, fordi bedriften sparer penger på å leie inn polakker.

Og det sies at vi trenger både arbeidsinnvandringen og flyktningene til å fylle arbeidsmarkedet, samtidig som vi sitter her med høy ledighet. Motstridende. Er selv arbeidsledig og får ikke jobb, så det er surt.

Vestlandet.

Arbeidsledigheten i Norge er på under 3%, det kan på ingen måte sies å være høyt! 

Skrevet

Ja. Ikke stoppe den, men begrense. Fordi: Jeg ønsker ikke flere innvandrere enn nordmenn. Det blir flere som må dele godene. Ønsker heller at vi bruker ressurser på de som allerede har innvandret og integrerer dem, sørger for arbeid og bosted. Ønsker strengere lover generelt for utbetaling av penger uansett hva det er, lover for utkastelse av landet og strengere straffer for kriminalitet før vi tar inn så mange så det blir lettere å kaste ut!

Anonymous poster hash: 40e32...794

Skrevet

Svar ja/nei og kort hvorfor.

Så lurer jeg på hvor i landet du bor og hvordan økonomien i din husholdning er??

Til dere som lurer på hva jeg mener med innvandring, så sikter jeg i hovedsak til flyktningstrømmen som øker nå.

Skrevet

Vestlandet.

Arbeidsledigheten i Norge er på under 3%, det kan på ingen måte sies å være høyt! 

La meg da forandre det til økende. 

Men her hvor jeg bor er det allerede høy ledighet, i den grad hvor vi er en av de med høyest ledighet i landet.

Skrevet

Begrense, ja.

Jeg ønsker at nordmenn skal venne seg til å gjøre også de kjedlige arbeidsoppgavene og at disse yrkene skal bli høyere verdsatt. Jeg skulle derfor gjerne sett at det ble mye vanskligere for for eksempel svensker, polakker og andre arbeidsinvandrere å få jobb i Norge.

Anonymous poster hash: 11293...5f4

Er du selv villig til å gjøre de kjedelige arbeidsoppgavene da?

Anonymous poster hash: 353d3...b30

Skrevet

- Ja, ønsker å begrense til nært å stanse.

- Sør-Trøndelag.

- Sterk personlig økonomi.

Anonymous poster hash: 16f24...ca6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...