Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Vi er jo enige om at homofile er født sånn, men hva med de pedofile? Vil samfunnet etter hvert godta pedofili som en legning? Selvsagt skal de ikke ha lov til å forgripe seg på barn, men hvis de er født sånn, kan de jo ikke noe for legningen sin. Anonymous poster hash: 1eca9...371
MotherOfDragons Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Noen er født med det, men noen utvikler det etter å ha blitt misbrukt selv og dermed har et skadet syn kjærlighet. Jeg vil da ikke kategorisere det som en legning siden man kan bli pedofil av miljø. Det blir du ikke om du er homofil.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Både og. Mange pedofile har i støre grad enn andre blitt utsatt for omsorgssvikt og seksuelt misbruk. Seksualitet formes og utvikles fra fosterstadiet og er etablert i 4-5 årsalderen, mener jeg å huske. Da kan det jo helt klart skje ting som former noen av tankene og holdningene man har. Jeg tror ikke pedofili kan sammenlignes med homofili på noen måte. Jeg tror ikke homofile kan tuktes eller formes til å bli homofile, men at de er født slik. Uten at jeg er ekspert tenker jeg at pedofile består av forskjellige grupper: De som har tendens til å ville dominere - Dominere og unytte barn slik de selv har blitt utnyttet. De som er veldig følelsesmessige umodne - De trekkes mot de som representerer deres egen følelsesmessige umodenhet. Mange stagnerer når de blir utsatt for seksuelt misbruk. De som har fått forskrudd seksualitet, og har sett og opplevd ting som orienterer de mot det ekstreme - der hvor det seksuelle har tatt for mye plass og utviklet seg mer og mer ekstremt. I tillegg har man nok de som uforklarlig føler tiltrekning mot barn. Anonymous poster hash: 8a4d9...d88
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Tenker det er medfødt som det meste annet. Men som andre sier har det også med miljø å gjøre. Folk er enige om at homofili er medfødt, likevel mener jeg miljø også har noe av æren der. Det er større sannsynlighet for at man lever som homofil i et aksepterende miljø enn hvis man lever i et samfunn som fordømmer det. Man kan jo diskutere hva som gjør folk til pedofile også, er det kun de som gjør noe med det og misbruker eller ser på overgrepsmateriale? Eller er det alle som har tiltrekning for barn, også de som aldri i sitt liv gjør noe med det? De finnes garantert! For selv om jeg tenner på tanken om flere gutter på en gang, hadde jeg aldri gjennomført det.. Så, da vil jo ingen noensinne få vite at jeg tenner på det?! Anonymous poster hash: fa268...106
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg mener å ha lest at det er forsket på og at man har funnet ut av at det er medfødt. Og at det finnes ganske mange pedofile som ikke forgriper seg på barn. Det er litt trist at dersom det stemmer, så blir alle tatt under en kam... Har lest en blogg en gang om en pedofil mann som fordømmer de som forgriper seg på barn og skulle ønske de ble kjemisk kastrert med en gang. Han ville ikke være slik, men kunne ikke noe for det. Han hadde såvidt jeg vet aldri gjort noe. Anonymous poster hash: fd09b...a5a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Du må være så snill å ikke sammenligne de to. Et voksent menneske kan ikke ha et sunt, kjærlighetsfullt, modent og gjensidig forhold til et barn sånn som to voksne som er forelsket i hverandre kan (uavhengig av kjønn). Hva folk tenner på er liksom noe litt annet... Anonymous poster hash: c9be3...75b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 Du må være så snill å ikke sammenligne de to. Et voksent menneske kan ikke ha et sunt, kjærlighetsfullt, modent og gjensidig forhold til et barn sånn som to voksne som er forelsket i hverandre kan (uavhengig av kjønn). Hva folk tenner på er liksom noe litt annet... Anonymous poster hash: c9be3...75b Klart homofili og pedofili er helt ulikt. Homofili er to mennesker av samme kjønn som vil være sammen og det plager ingen andre på noen som helst måte.. Pedofili er grusomt om det opprettholder misbruk via nettet eller om de misbruker selv.. Men de som tenner på barn og aldri gjør noe med det er jo også pedofile selv om ingen vet noe om det?! Spørsmålet var jo om det er medfødt eller ikke, og derfor drar man paralleller til homofili fordi det har vært et spørsmål om det er medfødt. Ingen har sagt det er greit å sammenlikne det, eller at det er noe likt der.. Anonymous poster hash: fa268...106
Nyttårs barn Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Du må være så snill å ikke sammenligne de to. Et voksent menneske kan ikke ha et sunt, kjærlighetsfullt, modent og gjensidig forhold til et barn sånn som to voksne som er forelsket i hverandre kan (uavhengig av kjønn). Hva folk tenner på er liksom noe litt annet... Anonymous poster hash: c9be3...75b Tror ikke HI sammenligner homofile og pedofile. Hun lurer på om pedofili er medfødt slik homofili er. Personlig tror jeg at pedofili i stor grad er miljøbetinget. Men jeg tror og at mange kan føle en tiltrekning mot unge uten å gjøre noe med det.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #9 Skrevet 5. oktober 2015 Du må være så snill å ikke sammenligne de to. Et voksent menneske kan ikke ha et sunt, kjærlighetsfullt, modent og gjensidig forhold til et barn sånn som to voksne som er forelsket i hverandre kan (uavhengig av kjønn). Hva folk tenner på er liksom noe litt annet... Anonymous poster hash: c9be3...75b Klart homofili og pedofili er helt ulikt. Homofili er to mennesker av samme kjønn som vil være sammen og det plager ingen andre på noen som helst måte.. Pedofili er grusomt om det opprettholder misbruk via nettet eller om de misbruker selv.. Men de som tenner på barn og aldri gjør noe med det er jo også pedofile selv om ingen vet noe om det?! Spørsmålet var jo om det er medfødt eller ikke, og derfor drar man paralleller til homofili fordi det har vært et spørsmål om det er medfødt. Ingen har sagt det er greit å sammenlikne det, eller at det er noe likt der.. Anonymous poster hash: fa268...106 Kan du ikke dra paralellen til heterofili da i det minste? Homofile har blitt beskyldt for å være pedofile i årtier, og sammenligningen er uheldig av den grunn. Poenget kommer bedre frem om du trekker paralellen til heterofili anyways... Anonymous poster hash: c9be3...75b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Noen er født med det, men noen utvikler det etter å ha blitt misbrukt selv og dermed har et skadet syn kjærlighet. Jeg vil da ikke kategorisere det som en legning siden man kan bli pedofil av miljø. Det blir du ikke om du er homofil. En legning tenker jeg på som at man blir forelsket i vedkommende. Altså mann blir forelsket i mann, dame i dame, mann i dame osv. Blir pedofile forelsket i barn? Eller er det kun på seksuelt plan? I så fall er det ikke legning i mine øyne, da er det kun som at man er "seksuelt homofil," altså at mann tenner på mann, men forelsker seg i damer, evnt "seksuelt bifil," som kanskje er vanligere, at man tenner på begge kjønn, men forelsker seg i motsatt kjønn. Hvorfor tilsynelatende friske mennesker blir pedofile, er for meg et stort spørsmål. Er de blitt utsatt for seksuelt misbruk, som MotherOfDragons her nevner, så er en jo blitt skadet. Det er ingen unnskyldning, men det er en grunn. Legning blir man født med. Pedofili? Tja. Anonymous poster hash: 6f7b4...dcb
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #11 Skrevet 5. oktober 2015 Tenker det er medfødt som det meste annet. Men som andre sier har det også med miljø å gjøre. Folk er enige om at homofili er medfødt, likevel mener jeg miljø også har noe av æren der. Det er større sannsynlighet for at man lever som homofil i et aksepterende miljø enn hvis man lever i et samfunn som fordømmer det. Man kan jo diskutere hva som gjør folk til pedofile også, er det kun de som gjør noe med det og misbruker eller ser på overgrepsmateriale? Eller er det alle som har tiltrekning for barn, også de som aldri i sitt liv gjør noe med det? De finnes garantert! For selv om jeg tenner på tanken om flere gutter på en gang, hadde jeg aldri gjennomført det.. Så, da vil jo ingen noensinne få vite at jeg tenner på det?! Anonymous poster hash: fa268...106 Vel... Det du referer til mtp. miljø og homofili, kan ikke sammenlignes med miljø og pedofili (som er linket til misbruk). Disse personene du nevner som lever som heterofile i et fordømmende samfunn, er jo egentlig homofile. De velger bare å leve på en løgn, fordi konsekvensene er for farlige/store til at de vil leve i sannhet. Selvfølgelig ser man flere homofile par der det er aksept, men barn som vokser opp som homofile er ikke mer homofile enn andre barn. Allikevel tror jeg at langt flere med årene har blitt mer åpne mtp. seksualitet. At de prøver seg fram med både ulikt og samme kjønn, uten at de definerer seksualiteten etter legning. Dette er nok konsekvensen av at det har blitt mer sosialt akseptabelt å prøve seg fram, finne seg selv, uten at menneskene har andre preferanser enn de egentlig er født med. Anonymous poster hash: 8a4d9...d88
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #12 Skrevet 5. oktober 2015 I denne diskusjonen er det viktig å være bevisst på kildeopphav! Jeg ble totalt sjokkert over hva som har blitt produsert i "forskningsøyemed" der pedofili blir legitimert. Det jeg vet er at pedofili kan "gå i arv",dvs barn utsatt for overgrep har større mulighet for å begå overgrep som voksne. Derfor viktig å snakke om egne grenser for egen kropp med barn, at de vet hva som er greit og hva som ikke er greit. Anonymous poster hash: 8d6e3...57f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #13 Skrevet 5. oktober 2015 Blitt sånn. Man finner stort sett at voksne som forgriper seg på barn, selv har vært utsatt for seksuelle overgrep i barndommen. You do the math. Anonymous poster hash: 53f7b...e38
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #14 Skrevet 5. oktober 2015 Blitt sånn. Man finner stort sett at voksne som forgriper seg på barn, selv har vært utsatt for seksuelle overgrep i barndommen. You do the math. Anonymous poster hash: 53f7b...e38 Det er helt riktig at mange barn som er blitt misbrukt, misbruker selv i voksen alder. Men jeg tror ikke det er miljøet, jeg tror det er arv. Man vet at de fleste overgrep mot barn skjer i nær familie (arv) og jeg tror det er her svaret ligger. Jeg selv ble misbrukt som barn av en stefar over flere år og jeg har ALDRI vært tiltrukket av barn på noen måte av sexuell karakter. Hadde miljøkarakteren bestemt om man ble pedofil så skulle jo jeg vært det? Jeg tror pedofili er en legning. Anonymous poster hash: 1da2e...f91
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. oktober 2015 #15 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg tenker kanskje at det finnes to typer pedofili, både født sånn og blitt sånn. Enkelte er nok født med denne legningen, og det kan de jo ikke gjøre noe med. Det de kan gjøre noe med er hvordan de velger å leve. Å leve ut en slik legning er helt uakseptabelt, og må alltid forbli uakseptert. Det må fordømmes og straffes hardt. Noen er kanskje ikke født slik, men blitt slik fordi de selv har blitt utsatt for overgrep. Man blir preget av sin egen barndom, og mange som har vokst opp i et hjem med f.eks. vold vil selv utøve vold mot barna sine. Mange vil selvsagt også klare å bryte kjeden, og ta avstand fra den type handlinger, enten det er vold, seksuelt misbruk eller rus de er utsatt for. Jeg ble selv utsatt for milde seksuelle overgrep, og kjenne overhodet ingen dragning mot barn på den måten jeg selv opplevde å bli utsatt for. Når det kommer til homofili er det etter min mening kun medfødt. Homofile kan også velge å ikke leve ut legningen sin, men konsekvensene ved å være den man er er stort sett bare at man blir mer lykkelig. Man ser likevel at i enkelte miljøer er det ikke aksept for legningen. Der kan det også se ut som at forekomsten av homofili er lavere enn i mer urbane/åpne områder, men mørketallene er nok desto større. Homofili er på lik linje med heterofili et kjærlighetsforhold mellom to voksne mennesker.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #16 Skrevet 5. oktober 2015 nå tror jeg også homofile ikke er det ved fødsel.. Jeg har personlig ingenting imot homofile, men det er unaturlig av den enkle grunn at det ikke er slik vi er skapt. Og jeg tror det er miljø/opplevelse osv som gjør en innvirkning på livet. Det samme tror jeg om pedofile, de er ikke født sånn. Tenk å være født som pedofil... nei... Finnes knapt noe mer ødeleggende, så håper de får tatt alle de som nå har blitt oppdaget av VG! Anonymous poster hash: 716ad...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå