Gå til innhold

har du vært til kiropraktor med bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjalp det?

Jeg har hatt svak til middels bekkenløsning nå en månedstid. (Er i uke 36 nå) dette har ført til at jeg har gått anspent og har nå smerter i muskelen i den ene rumpeballen. Vondt å ligge på den siden og sliter veldig med å snu meg eller flytte på meg i senga. Er det vits å få kiropraktor til å se på dette? Kan han hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som mine plager, og jeg fikk god hjelp av kiropraktor. Jeg hadde en låsning som han knakk opp, så måtte jeg få noen behandlinger på den ømme muskelen. Helt fin nå :) Men det avhenger jo at du finner en god behandler. Forhør deg litt rundt, eller ta en titt på legelisten.no under kiropraktorer ;)

Anonymous poster hash: 9810f...2b2

Skrevet

Ja jeg prøvde dessverre det, og det ble mye verre. Aner ikke hva han gjorde, men riktig var det ikke, og jeg kommer aldri til å bruke kiropraktor noensinne igjen. Fikk helt skrekken

Anonymous poster hash: 6525c...16e

Skrevet

Ja jeg prøvde dessverre det, og det ble mye verre. Aner ikke hva han gjorde, men riktig var det ikke, og jeg kommer aldri til å bruke kiropraktor noensinne igjen. Fikk helt skrekken

Anonymous poster hash: 6525c...16e

Oi, nå blei jeg litt skeptisk! Vil virkelig ikke bli værre! :-( litt for sent å angre seg da.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Søsteren min hadde bekkenløsning, kiropraktor hjalp ikke, men naprapat var løsningen for henne :)

Hvis det er muskelen du har plager med ville jeg kanskje tenkt fysioterapeut, ikke kiropraktor :)

Skrevet

Det er litt forskjell på bekkenløsning og bekkenlåsning. Først bør du finne ut av hva du har, jeg vil si kiropraktor er best ved bekkenlåsninger. Det hjalp i allefall meg veldig på låsningene, men måtte dra ofte og det ble dyrt. På bekkenløsningen hjalp det ikke og jeg endte uansett på krykker. Du er så nære nå, så det spørs hva de får gjort. Men du kan jo alltids prøve naprapat.

Anonymous poster hash: 9afc9...ad2
Skrevet

Ja, gikk der fast forrige svangerskap og fikk god hjelp. Var ikke alvorlig plaget, men nok til at det var vondt å gå turer og trapper og vanskelig å komme seg opp fra gulvet...

Skrevet

Det høres ut som mine plager, og jeg fikk god hjelp av kiropraktor. Jeg hadde en låsning som han knakk opp, så måtte jeg få noen behandlinger på den ømme muskelen. Helt fin nå :) Men det avhenger jo at du finner en god behandler. Forhør deg litt rundt, eller ta en titt på legelisten.no under kiropraktorer ;)

Knakk han opp når du var gravid?! Det er ikke bra...

Anonymous poster hash: 69471...929

Skrevet

Jeg går til fysioterapi.. Det funker! Man skal ikke knekkes opp når man er gravid fordi det er fare for at man "overknekker" og forårsaker skader. Leddbånd og lignende er mykere og mer elastiske pga. relaksinhormonet (det som gir bekkenløsning og forbereder til fødsel) og hvis man knekker opp da kan man få alvorlige skader! Til og med om det er låsning skal man ikke gjøre det... Fysioterapi er massasje av triggerpunkter og det myker opp de vonde musklene som strammer seg pga. feilbelastning. Du får det dekt i graviditeten om du sliter med gange..

Skrevet

Hjalp det?

Jeg har hatt svak til middels bekkenløsning nå en månedstid. (Er i uke 36 nå) dette har ført til at jeg har gått anspent og har nå smerter i muskelen i den ene rumpeballen. Vondt å ligge på den siden og sliter veldig med å snu meg eller flytte på meg i senga. Er det vits å få kiropraktor til å se på dette? Kan han hjelpe meg?

Jeg gjorde det. Funket som bare det.

Anonymous poster hash: 8ec14...088

Skrevet

Jepp. Jeg klarte ikke å løfte ene beinet over den høye dørstokken til badet til slutt. Sto og grein foran badet fordi jeg måtte sååååå tisse. Kom meg over den dørstokken etter kiropraktortimen :-)

Anonymous poster hash: 56d08...5ab

Skrevet

Jeg hadde kraftig bekkenløsning, som ikke ble noe bedre etter fødsel. Jeg prøvde akupunktør, og på 6 behandlinger ble jeg så og si helt bra. Og har i dag ingen plager. Hadde tenkt og gå til fysioterapeut, men der var det så lang ventetid, at jeg måtte bare prøve noe annet.

Anonymous poster hash: d5467...61c
Skrevet

Min kiropraktor sa at de kan hjelpe med bekkenlåsning, som er muskler og skjelett som "låser seg" pga svangerskapets utvikiling og svakere bekkenmuskulatur pga dette. Bekkenløsning,- noe alle egentlig har,- men ikke alle har smerter,- kan de ikke gjøre noe med, da dette er slappere muskulatur og ligamenter i bekkenområdet som gir smerter. Han var litt irritert på bruken av disse to begrepene slik de brukes i dag. Det er vel stort sett bekkenlåsning som er problemene til de aller fleste som får smerter under svangerskap.

Ville snakket med kiropraktoren om dette tema FØR jeg evt lot meg behandle. Og knekke på områder som det IKKE er feil på, når man fra før av har slapp muskulatur og stor sjans for og FÅ skader/skjevheter i området, er vel rimelig risikabelt.... Har man derimot fått disse,- så føler man vel gjerne at det kan ikke bli VERRE.... I følge min kiropraktor så skal denne ut fra din forklaring av smertene kunne si om det er bekkenlåsning,- og noe han/hun kan hjelpe med,- eller om det er bekkenløsning, og noe som krever fysioterapi og/eller muskelbehandling/trening...

Anonymous poster hash: ef0a0...e83
Skrevet

Hæ? Hvordan ellers behandle bekkenløsning 😅 Jeg knakk opp mange ganger i løpet av svangerskapet og ble bra mellom hver gang - og gradvis bedre frem mot fødsel

Skrevet

Hæ? Hvordan ellers behandle bekkenløsning 😅 Jeg knakk opp mange ganger i løpet av svangerskapet og ble bra mellom hver gang - og gradvis bedre frem mot fødsel
Bekkenlåsning. Låsning er kiropraktorens felt. Man kan ikke knekke vekk bekkenløsning! Hilsen ei med alt.

Anonymous poster hash: 77262...46f

Skrevet

Bekkenlåsning. Låsning er kiropraktorens felt. Man kan ikke knekke vekk bekkenløsning! Hilsen ei med alt.

Anonymous poster hash: 77262...46f

Jeg hadde løsning og han knakk meg hvertfall 😉

Skrevet

Nei, det hjalp ikke.

Kiropraktikk er veldig dårlig dokumentert i forhold til bekkenproblematikk (enten man kaller det -låsning eller -løsning).

Anonymous poster hash: 72781...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...