Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Våkner ikke ordentlig opp, men gråter i søvne og må ha hjelp til å roe seg ned for å få sove igjen :s Noen ganger sitter han oppreist i senga å gråter med øynene igjen. Begynner å bli lite søvn på meg nå etter å ha hatt det sånn i 1,5 år. Føler meg veldig alene om å ha det sånn! Trodde det var en periode men det går jo aldri over. Har spurt helsesøster mange ganger, men ingen av rådene hennes hjelper. Han er veldig sulten eller tørst om natten fordi han pleier å spise veldig lite på daglig (nekter helt) men gråter så mye om natta at jeg får ikke i ham mat da heller, med mindre jeg holder ham fast og tvinger..og det vil jeg jo ikke gjøre.blir gal snart. Han er ganske tynn nå. Noen som har opplevd det samme med en 2 åring? Anonymous poster hash: 1bf7d...122
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Har du vært til legen eller fått henvisning til spesialist? Har du vært til manuellterapeut? Kan han ha låsninger som gjør at det er vondt i kroppen å sove, spise, leke osv. ? Har det vært snakk om sondemating siden ha ikke får i seg nok mat? Dere må jo få hjelp av noen som kan finne ut hvorfor han ikke får i seg nok mat og våkner sånn. Anonymous poster hash: 417e0...77f
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Jada. Vår er 2 og helt lik... utrolig slitsomt!
Marie1987 Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Har du sjekket stille refluks eller melkeallergi? Da har de sure oppstøt på natta, og å drikke noe da virker lindrende selv om nye oppstøt kommer igjen om kort tid.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Lege! Pronto. Og utredning. Kan jo være alt fra adhd til matintolleranse... Anonymous poster hash: 9c7b1...286
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Han har vært undersøkt mange ganger for alt mulig, og ingenting tyder på låsninger, men han kunne ha hatt det tidligere var det ei som mente. Virker redd mat fordi han gråter og gjemmer seg når han skal spise. Han er plutselig blitt så kresen også nå, før likte han jo alt. Alltid spist små porsjoner Nei har ikke sjekket det. Gulpet mye som baby, flere ganger etter et måltid men fikk beskjed om at det var normalt. Kan jo være noe sånt, for han drikker noe sinnssykt om natta. Fyller ofte 2 bleier om natta og tisser gjennom hver morgen Anonymous poster hash: 1bf7d...122
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Lege! Pronto. Og utredning. Kan jo være alt fra adhd til matintolleranse... Anonymous poster hash: 9c7b1...286 Mistenker det ja! Han klarer ikke sitte i ro, har ikke tid å spise, sover lite, er impulsiv og lista er lang. Er adhd i både min familie og farens, så mistanken om det har jeg hatt lenge. Er det vanlig at barn med adhd er så aktive at de ikke spiser?? Og at de har store søvnproblmer? Han er bare 2 år så han er for liten til medisiner uansett nå da Anonymous poster hash: 1bf7d...122
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #8 Skrevet 4. oktober 2015 Hjelper det hvis han får sove inne hos deg/dere? I såfall kan det være han har stort behov for trygghet og nærhet. Hvis ikke dette hjelper ville jeg absolutt kontaktet lege. Anonymous poster hash: c606f...25f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #9 Skrevet 4. oktober 2015 Broren min har adhd/asperger. Han sov så lite som baby og småbarn at pappa steriliserte seg... Anonymous poster hash: 9c7b1...286
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Om han ikke spiser, så kan det jo rett og slett være at han har veldig vondt i magen. Og da blir soving et styr. Toåringen vår har ganske sensitiv mage, og får lett vondt i magen. Da er hun mye oppe om natt. Så er magen grei igjen, og da sover hun. At gutten begynner å bli "redd" mat kan kanskje handle om deres fokus på at han må spise?! Anonymous poster hash: aa922...777
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #11 Skrevet 5. oktober 2015 Vi har også en på (snart) 2 som våkner mye i perioder, og har alltid gjort det. Tuller også veldig mye med mat og er generelt urolig. Jeg ville ikke tenkt så mye på adhd som dere gjør, det at barnet våkner såpass ofte vil jo kunne føre til at han er konstant overtrett og dermed hyperaktiv. Og om han føler seg utilpass, er det nok heller ikke fristende med mat? Vi har begynt å gi den maten vi vet han liker. Grovbrød og de fleste middager fungerer ikke, det har vi prøvd siden han begynte med fast føde... Så her får han yoghurter, frokostblandinger eller ristet loff med smør. Og de få middagene han liker. For da spiser han faktisk. Men kan jo hende dere har prøvd alt mulig? Føler med dere, for jeg vet akkurat hvordan det er! Anonymous poster hash: c0b42...323
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #12 Skrevet 6. oktober 2015 Jepp,har prøvd alt mulig når det kommer til å få han til å spise. I dag har han bare spist brødskiver. Liker bare ett pålegg. Så det blir lite variert mat. Og jeg har trøstet han i hele kveld, da han har grått mange ganger. Er litt tidlig å si det er adhd, men han har faktisk alle tegn på det :/ Anonymous poster hash: 1bf7d...122
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå