Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 ...at man ikke ser meningen med noe. At det eneste som er positivt er å sove, og man lengter etter kvelden helt fra man står opp om morgenen. Når man ikke orker å tenke på hva man skal ha på seg, og bare tar det samme som i går, der det ligger på gulvet i en krøll. Når man ikke orker å lese en bok eller et blad fordi man ikke klarer å konsentrere seg. Når det eneste man har lyst til bortsett fra å sove, er å grave seg ned i blogger skrevet av mennesker som har det minst like ille som en selv. Men man klarer likevel å tvinge seg til alt man må. Til å stelle og leke med barna, med et smil om munn. Til å ha besøk av besteforeldre og late som ingenting. Vaske hele leiligheten hver uke, rydde og holde i stand for barnas skyld. Bake kake, lage middag, dra på gårdsbesøk, treffe andre barn og foreldre. Gå på jobben hver dag, holde møter og presentasjoner for forretningsforbindelser.. Men egentlig venter man bare på at dagene skal gå, slik at man blir gammel og dør. Hva da? Anonymous poster hash: 3285c...3d9
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Da går vi til legen. Anonymous poster hash: 28010...092
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har det sånn, vært sånn i 8 år. Jeg tenker at det er ingen vits å bruke energi på å leve når jeg snart dør alikevel (er ikke dødssyk). Alt er et tiltak. Lege sier det vil gå over . Går i terapi, føler det hjelper men samtidig ikke .. Vanskelig når man har kjørt seg fast i et mønster .. Anonymous poster hash: 5ca5c...10e
ærlig talt Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Da tenker jeg at du ikke har noen ting å tape på å prøve antidepressiva! Jeg er skeptisk til antidepressiva, men når man har det slik, så må man ta ansvar og prøve det som prøves kan. Om du ikke har gjort det; få en helsjekk hos legen. Kanskje er du såpass heldig at depresjonen din egentlig skyldes lave verdier av noe. Lykke til, håper du får det bedre snart😊
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Du kan ikke ha det slik. Du må få hjelp. Du vil få det bedre. Klem!!!!!!! Anonymous poster hash: b9f15...d19
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Da tenker jeg at du ikke har noen ting å tape på å prøve antidepressiva! Jeg er skeptisk til antidepressiva, men når man har det slik, så må man ta ansvar og prøve det som prøves kan. Om du ikke har gjort det; få en helsjekk hos legen. Kanskje er du såpass heldig at depresjonen din egentlig skyldes lave verdier av noe. Lykke til, håper du får det bedre snart😊 Depresjon skyldes jo som regel lave verdier av noe... Anonymous poster hash: 62dfa...d2c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #7 Skrevet 5. oktober 2015 Da tenker jeg at du ikke har noen ting å tape på å prøve antidepressiva! Jeg er skeptisk til antidepressiva, men når man har det slik, så må man ta ansvar og prøve det som prøves kan. Om du ikke har gjort det; få en helsjekk hos legen. Kanskje er du såpass heldig at depresjonen din egentlig skyldes lave verdier av noe. Lykke til, håper du får det bedre snart😊 Depresjon skyldes jo som regel lave verdier av noe... Anonymous poster hash: 62dfa...d2c Depresjon kan skyldes tusen ting. Men antidepressiva kan virke, uavhengig av grunn. Anonymous poster hash: c20ee...8c7
megmegmeg Skrevet 5. oktober 2015 #8 Skrevet 5. oktober 2015 Dette høres ut som en alvorlig depresjon der jeg ville ha vurdert å begynne på ssri (antidepressiva) på en åpen psykiatrisk avdeling pga forhøyet selvmordsrisiko når man begynner på sånne medisiner de første 4 ukene. ECT kan også prøves om medisiner ikke hjelper. Ville også ha sjekket med lege om du har mangel på vitaminer/mineraler. Fikk svaret fra min svigerfar som sitter rett ved siden av meg som er psykiater og overlege ved ett psykiatrisk sykehus. Ta den mentale helsen din på alvor, før det blir verre. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #9 Skrevet 5. oktober 2015 Dette høres ut som en alvorlig depresjon der jeg ville ha vurdert å begynne på ssri (antidepressiva) på en åpen psykiatrisk avdeling pga forhøyet selvmordsrisiko når man begynner på sånne medisiner de første 4 ukene. ECT kan også prøves om medisiner ikke hjelper. Ville også ha sjekket med lege om du har mangel på vitaminer/mineraler. Fikk svaret fra min svigerfar som sitter rett ved siden av meg som er psykiater og overlege ved ett psykiatrisk sykehus. Ta den mentale helsen din på alvor, før det blir verre. Masse lykke til! Er det vanlig å bli innlagt for oppstart av antidepressiva? Anonymous poster hash: 9b56b...c21
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #10 Skrevet 5. oktober 2015 Har hørt at man kan bi deprimert av D vitamin mangel og dette har mange nordmenn. D vitaminmangel henger sammen med vinterdepresjon. Anonymous poster hash: ef4af...4c2
megmegmeg Skrevet 5. oktober 2015 #11 Skrevet 5. oktober 2015 Dette høres ut som en alvorlig depresjon der jeg ville ha vurdert å begynne på ssri (antidepressiva) på en åpen psykiatrisk avdeling pga forhøyet selvmordsrisiko når man begynner på sånne medisiner de første 4 ukene. ECT kan også prøves om medisiner ikke hjelper. Ville også ha sjekket med lege om du har mangel på vitaminer/mineraler. Fikk svaret fra min svigerfar som sitter rett ved siden av meg som er psykiater og overlege ved ett psykiatrisk sykehus. Ta den mentale helsen din på alvor, før det blir verre. Masse lykke til!Er det vanlig å bli innlagt for oppstart av antidepressiva? Anonymous poster hash: 9b56b...c21 Nei, men ifølge min svigerfar burde det bli mer vanlig siden konsekvensene kan bli fatale om det ikke blir skikkelig fulgt opp i startfasen. Og hvis hi er så deprimert som hun fremstår her kan det forsterke bivirkningene av medisinen. En alvorlig deprimert pasient trenger å bli sett og fulgt opp 24/7 når det gjelder sånne medisiner. Vi har rundt 5-600 selvmord i norge årlig, mange liv kunne ha blitt reddet av skikkelig oppfølging når man begynner på ssri. Om det derimot er en moderat/mild depresjon anbefaler min svigerfar at oppstarten kan gjøres hjemme med oppfølging fra fastlege og f.eks ambulant team
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #12 Skrevet 5. oktober 2015 Dette høres ut som en alvorlig depresjon der jeg ville ha vurdert å begynne på ssri (antidepressiva) på en åpen psykiatrisk avdeling pga forhøyet selvmordsrisiko når man begynner på sånne medisiner de første 4 ukene. ECT kan også prøves om medisiner ikke hjelper. Ville også ha sjekket med lege om du har mangel på vitaminer/mineraler. Fikk svaret fra min svigerfar som sitter rett ved siden av meg som er psykiater og overlege ved ett psykiatrisk sykehus. Ta den mentale helsen din på alvor, før det blir verre. Masse lykke til! Takk til dere alle, og ikke minst til svigerfar. Jeg har brukt AD i to perioder tidligere i livet, og det har hjulpet godt. Nå kan jeg ikke, for jeg er gravid.. Og jeg tør ikke snakke med legen på nytt. Jeg føler alt er så håpløst, jeg har jo både fått medisiner og terapi og likevel kommer det tilbake. Jeg vet det kan bli mye verre enn nå. De verste periodene gikk jeg ned 5 kg på under en uke. Gadd ikke se meg for når jeg gikk over veien, for hva så om en bil traff meg. Jeg prøver å holde hodet over vannet på det nivået jeg er nå. Anonymous poster hash: 3285c...3d9
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #13 Skrevet 5. oktober 2015 Dette høres ut som en alvorlig depresjon der jeg ville ha vurdert å begynne på ssri (antidepressiva) på en åpen psykiatrisk avdeling pga forhøyet selvmordsrisiko når man begynner på sånne medisiner de første 4 ukene. ECT kan også prøves om medisiner ikke hjelper. Ville også ha sjekket med lege om du har mangel på vitaminer/mineraler. Fikk svaret fra min svigerfar som sitter rett ved siden av meg som er psykiater og overlege ved ett psykiatrisk sykehus. Ta den mentale helsen din på alvor, før det blir verre. Masse lykke til!Takk til dere alle, og ikke minst til svigerfar. Jeg har brukt AD i to perioder tidligere i livet, og det har hjulpet godt. Nå kan jeg ikke, for jeg er gravid.. Og jeg tør ikke snakke med legen på nytt. Jeg føler alt er så håpløst, jeg har jo både fått medisiner og terapi og likevel kommer det tilbake. Jeg vet det kan bli mye verre enn nå. De verste periodene gikk jeg ned 5 kg på under en uke. Gadd ikke se meg for når jeg gikk over veien, for hva så om en bil traff meg. Jeg prøver å holde hodet over vannet på det nivået jeg er nå. Anonymous poster hash: 3285c...3d9 Har du forsøkt å kutte ut sukker og hvetemel? Hva man spiser har utrolig mye å si for balansen i hjernen. Anonymous poster hash: 6210a...b3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå