Gå til innhold

Søndag....regn....kjedelig.....10 åringen spiler bare mc........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj for en dag. Det er søndag, det er kjeeeedelig i følge 10 åringen. Det regner og er surt ute. Hunbhar ligget våken i sengga frem til kl 11. Så opp,og,i dusjen. Og nå er det med nesen med i nettbrettet. Mind craft. Det er favoritten.....kan sitte i timesvis......

Jeg skjønner ikke greia.

Jeg har vasket 2 maskiner med klær, og hengt opp og tromlet og lagt sammen.

Tatt fremmog ryddet opp etter frokost, tømt oppbask maskina.

Og nå sitter jeg her da.......og kjeder meg jeg også, sitter med brettetmitt, innom face, vg, dagbladet, seoghør, om igjen og om igjen.....

Det er bare vi to, stille i huset, radionorge står lavt på utpå kjøkkenet der hun sitter å spiller. Her på stua tikker vegg klokka, tikk takk tikk takk....

Så får jeg dårlig samvittighet, forde jeg burde sikkert ditt eller datt. Burde gått ut på tur, men, det er drittvær, innevær. Var lettere når hun var mindre. Nå er ho to....oghun vil spille. Eller se film, ikke noe ludo, kort, eller tegne, male, lage noe. Gidder ikke.

Nei, det blir en laaaang dag, en kjedelig dag.der vi sitter med hvert vårt brett..... eller ser tv, forskjellig tv greier som går på dagtid.

Men er det så nøye da?

MÅ vi på fjelltur, eller lage fantastiske boller sammen? Mååå vi gjøre noe vi kan skryte av på face?

Er det ok å bre sitte her,med nesa i ett brett og sløve?

Det er jo så hektisk ellers, det er no litt godt også.......

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 0405e...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kos dere med god samvittighet. Selv om mange andre sier noe annet.

Skrevet

Jeg har heldigvis barn i alder 3 til 12 år som også liker nettbrett/mindcraft etc....men det er virkelig ikke et alternativt å sitte i timevis foran en skjerm. Ser det er dårlig vær hos deg, men hva med en tur ut likevel? Sykle? Invitere venner? Bake?

De to eldste hos meg er fotballfrelste. Se sitter med nettbrett, men så er det fotball ute som gjelder...Uansett Vær.

Men mine får maks 2 timer pr dag med nettbrett i helger. Så de har lært seg å finne på andre aktiviteter.

Anonymous poster hash: 8427b...a3d

Skrevet

Dra på kino? Bake en kake eller brød? Svømmehall?

Skrevet

Så lenge det fungere for dere så er det greit. Her hadde det ikke gått. Med tre aktive gutter som tilslutt hadde klatret opp veggene eller drept jverandre med brettene. Skulle ønske noen ganger at de kunne sitte stille med sitt litt lengre enn fem minutter.

Skrevet

Hun hater å bake. Det er bare knutsen og ludviksen og innsiden ut på kino, og det er "barnslig",,,, sykkelen er blitt for liten og hun nekter å bruke den mer.

Svømmehall....vel det tar 1 time og 10 minutt å kjøre dit, og det er smekkfult der, og ja dyrt, og.....

Nå skal vi hvist se "små doioner 2" på nett flix"

Skrevet

Inviter en venninne på besøk?

Gå på besøk

Lag middag sammen og gjerne dessert!

Anonymous poster hash: 27e17...b14

Skrevet

Hun hater å bake. Det er bare knutsen og ludviksen og innsiden ut på kino, og det er "barnslig",,,, sykkelen er blitt for liten og hun nekter å bruke den mer.

Svømmehall....vel det tar 1 time og 10 minutt å kjøre dit, og det er smekkfult der, og ja dyrt, og.....

Nå skal vi hvist se "små doioner 2" på nett flix"

Hvordan har du klart å få en sånn tiltaksløs 10 åring Lykke til med tenårene. ...

Anonymous poster hash: 8427b...a3d

Skrevet

Drit i de andre. Så lenge dette ikke er en vanlig dag, så ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Vi var på Knutsen og Ludvigsen i går, jeg måtte tvinge med meg 11åringen, han hadde ikke trua. Men den var kjempekul, hehe, vi lo høyt begge to!

Anonymous poster hash: 81a8f...f66

Skrevet

Vi var på Knutsen og Ludvigsen i går, jeg måtte tvinge med meg 11åringen, han hadde ikke trua. Men den var kjempekul, hehe, vi lo høyt begge to!

Anonymous poster hash: 81a8f...f66

Samme her. Både 12- og 13-åringen sa etterpå at de hadde undervurdert filmen veldig på forhånd.

Forøvrig er det vel greit å ha slakke dager innimellom, men datteren din høres ekstremt tiltaksløs ut. Kanskje er du også det? Det har jo også noe med måten man presenterer en aktivitet på, og iblant må man tvinge litt så viser det seg som regel å bli ålreit likevel :-)

Har dere ofte sånne dager som idag?

Anonymous poster hash: 2d9a4...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...