Gå til innhold

Mangel på kommunikasjon og div i forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har vært sammen i tre år, med hver våres barn fra tidligere. De siste 6 mnd føler at jeg bare "er" her. Han gir meg overhodet ingen komplimenter, ingen bekreftelse, ingen støtte. Tar han på meg så er det fordi han skal ha seg noe, aldri ellers. Jeg kjenner at jeg har gidd litt opp mtp å gi av meg selv da jeg ikke får noen respons. Føler meg lei og usikker, har sagt til han at jeg trenger litt oppmuntringer slik jeg gir han, men han påstår at han gir det. Jeg føler meg veldig fokusert på hva han IKKE gjør, men dette var noe han gjorde, noe som ga meg trygghet og ikke usikkerhet, men som nå er borte. For alle del, mannen har mange andre gode kvaliteter, men det som mangler er ganske essensielt i et forhold. Jeg misunner måten venninnen min blir sett på av sin mann, måten han forteller noe om henne til oss.

Off, nei eg veit ikke. Kjenner meg sliten og lei meg.

Anonymous poster hash: 78159...f99

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis han ikke tar inn det du sier om at du trenger bekreftelse, men bare påstår at "jo, det gir jeg deg", så er kommunikasjonen (som helhet) ganske skadeskutt. Å ikke klare å snakke om ting eller ikke klare å finne noe lurt å si, det kan skje med alle. Men å bare lukke helt av og ikke engang lytte til den andre, det er ganske svakt.

Han trenger å forstå (eller i alle fall å finne seg i) at selv om han etter eget skjønn gir deg bekreftelse, så er det ikke nok i forhold til hva du trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...