Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har fått mye ansvar på jobb og holder flere prosjekter gående alene. Sjefen min vet dette, men kommer stadig med smilende men irriterte kommentarer på at jeg tar ett minutt mens jeg holder på med forefallende for å svare på e-post eller printe ut et dokument. Alle valgene jeg gjør er nødvendige for at prosjektene som han har gitt meg ikke skal stoppe opp. Jeg får gjort veldig mye på kort tid fordi jeg multitasker, men om jeg ikke gjør det og utsetter e-post til hver gang jeg har kontortid, så vil prosjektene stoppe opp og ta lenger tid. Jeg syns det er pinlig at sjefen kommenterer slikt foran kolleger, for han blir også sur når jeg svarer at jeg må svare på denne e-posten men at jeg selvsagt går rett tilbake til det jeg holder på med når jeg har sendt den. Han mener egentlig at det skal prioriteres, at han blir sur tror jeg kommer av at han opplever å tape ansikt når jeg ikke svarer "det var dumt av meg" og ikke gjør det ferdig før jeg går tilbake til praktiske oppgaver. Jeg gjør mye for bedriften med disse prosjektene, men blir som takk stemplet som en som ikke gjør jobben sin. Det så jeg ikke komme da jeg tok på meg dette. Det gjør det også vanskeligere å delegere oppgaver til kolleger fordi de får inntrykk av at sjefen egentlig ikke syns at prosjektene skal prioriteres. Jeg savner at han stoler på vurderingene mine når han først har delegert dette ansvaret til meg. Resultatene mine er strålende og vi henger ikke etter på forefallende. Anonymous poster hash: 1b0d8...7dc
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg lurer altså på hva jeg bør gjøre... Kjenner at jeg blir usikker på meg selv, men samtidig mistenker jeg at suksessen jeg har hatt med prosjektene gjør at sjefen føler seg truet og prøver å gjøre det mindre synlig for andre kolleger. Anonymous poster hash: 1b0d8...7dc
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Sjefens ansvar er at du leverer som avtalt. Han burde ikke blande seg inn i hvordan du velger å organisere deg. Jeg ville spurt: Er du misfornøyd med resultatene mine? Svarer han nei ville jeg bedt han stole på din måte å gripe an oppgavene siden du da (i følge han) lykkes. Anonymous poster hash: 9d771...be4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg skulle gjerne spurt ham, men er redd jeg danser samba på såre tær som vil gjøre det vanskeligere for meg å avansere i organisasjonen. Han er den eneste overordnede jeg er i daglig kontakt med og derfor den de vil spørre. Om prosjektene mine får et like vellykket sluttresultat er det noe ledere lenger oppe i systemet også vil kunne se. Vi konkurrerer ikke om de samme stillingene da vi har ulik utdanning, men jeg vet det kommer en åpning som passer for meg snart og om jeg får den vil jeg havne i ledelsen før min nåværende sjef. Jeg tenker derfor at jeg må være taktisk og ikke irritere han for mye. Anonymous poster hash: 1b0d8...7dc
Gjest Antarctica Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Medarbeidersamtale, straks! Med tillitsvalgt til stede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå