Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Mine to barn har startet opp i my barnehage fordi vi måtte flytte pga jobb. Eldste jenta slet i forrige barnehage, men har fått masse nye venner i den "nye" barnehagen. Mens gutten min som er supersosial har ikke fått noen nye venner. Jeg har etterspurt lekegruppe, jeg har lurt på om hvilken plan de har lagt for å få han inn i miljøet.. De har gjort noen spede forsøk med å "tvinge" den eneste andre gutten i barnehagen på samme alder til å ha "lekegruppe" med gutten min. Men denne gutten vil ikke leke med min gutt. Det ser selv jeg. Hver dag når jeg leverer og henter gutten min er han alene. Gutten min har blitt totalforandret til det negative. Problemet med barnehagen er at det ikke fins flere enn 1 til på hans alder og han vil ikke være sammen med min gutt. Ut over det så virker det som at de har akseptert at gutten min ikke har innpass hos de andre barna. De sier at det er vanskelig for barn å få innpass i disse "klikkene". Hvorfor gikk det så greit med jenta mi(hun hadde samme problem som gutten min før) Har lyst å gråte når jeg for n't gang henter gutten min og ham gråter fordi alle sier nei til å være med han å leke,selv søstra. Det jeg lurer på å gjøre nå er å bytte barnehage bare for gutten min? Jenta mi stortrives der, mens gutten min er ingenting av det han har brukt å vært.. jeg kjenner han ikke igjen! Dette har jeg også sagt til dem i barnehagen og det virker ikke som de tar det til seg. Er det andre ting jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: c0100...b09
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Flytt tilbake Anonymous poster hash: 0a5c5...f6c
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Det fins andre barnehager her vi kan prøve... Vi kan ikke flytte tilbake og leve på bare 1 lønn. Mannen min har ikke jobb der😔 vi har prøvd å finne noe til han der i 1 år og da gikk det ikke lengre. Dessuten så får han ikke nødvendigvis komme inn i samme barnehage.. Anonymous poster hash: c0100...b09
Mamma til 2 søte Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Du må jo ta det opp med bhg!! Gå til styrer!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har tatt det opp hver dag i 3 uker Anonymous poster hash: c0100...b09
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har tatt det opp hver dag i 3 uker Anonymous poster hash: c0100...b09 hva er greia med den kjipe datteren din da??! At dere akseptere slik oppførsel er helt utrolig. Når ikke hun engang gidder å leke med ham, så skjønner jeg at ikke andre gidder heller!!! Anonymous poster hash: 0a5c5...f6c
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Tro meg, vi har tatt henne "hardt" på dette. Hun forstod det poenget når vi forklarte. Hun er ikke "kjip" som du sier, alt må læres. Hun har faktisk vært i min sønns sko før (der vi bodde før, og sett konsekvensen sv dette så ønsker vi ikke bare vente å se), og er en del hun har gått glipp av. Det er nytt å være så "populær". Ikke glem at dattea mi er et lite barn! Anonymous poster hash: c0100...b09
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #8 Skrevet 4. oktober 2015 Vil det være riktig å la jenta være i den barnehagen hun er i nå og bytte for sønnen? Dattea mi starter på skolen til neste høst Anonymous poster hash: c0100...b09
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #9 Skrevet 4. oktober 2015 Vil det være riktig å la jenta være i den barnehagen hun er i nå og bytte for sønnen? Dattea mi starter på skolen til neste høst Anonymous poster hash: c0100...b09 Hadde byttet barnehage kun for sønnen i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 86dae...a8a
Gjest Antarctica Skrevet 4. oktober 2015 #10 Skrevet 4. oktober 2015 Det fins andre barnehager her vi kan prøve... Vi kan ikke flytte tilbake og leve på bare 1 lønn. Mannen min har ikke jobb der😔 vi har prøvd å finne noe til han der i 1 år og da gikk det ikke lengre. Dessuten så får han ikke nødvendigvis komme inn i samme barnehage.. Anonymous poster hash: c0100...b09 Finn ny bhg, til kun ham, og forklar den nye barnehagen at gutten ikke har råd til flere nederlag. Hvis du er hjemme på dagtid, hold ham hjemme med deg til den nye plassen er bekreftet. Finn andre mødre med barn el dagmammaer som dere kan treffe og ha lekestunder med.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #11 Skrevet 4. oktober 2015 Takk for et godt svar😊 føler meg mer trygg på at dette blir riktig nå. Anonymous poster hash: c0100...b09
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #12 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har heldigvis mulighet til å være hjemme med gutten neste uke og håpe at jeg får til en løsning i løpet av den tida Anonymous poster hash: c0100...b09
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #13 Skrevet 4. oktober 2015 Hvor gamle er gutten og jenta? Hvor lenge har de gått i den nye barnehagen? Anonymous poster hash: 08d8a...793
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #14 Skrevet 4. oktober 2015 Snart 4 år og 5 år. De har gått i den nye barnehagen i 3 mnd. Anonymous poster hash: c0100...b09
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #15 Skrevet 4. oktober 2015 Snakk med foreldrerepresentantene! Fortell disse om vanskelighetene du og ditt barn har med barnehagen. Forhør deg med de om hva du kan gjøre og hvilken vei du kan gå. Disse kan du be ta dette opp med barnehagen. Jeg er ganske sikker på at når disse foreldrerepresentantene får vite det, så får de også ett litt annet syn på barnehagen for det er ikek greit å ikke legge tilrette for at alle barn skal få en god hvedag i barnehagen. Det er faktisk barnehagen sin viktigste jobb. Når de tar det opp med styrer på ett møte har nokdette også mer slagkraft enn hva du klarer mot de. Jeg ville prøvd dette før jeg søkte ny barnehage. Gutten din har alt byttet barnehage, opplevd å gå fra populår til det motsatte. Bytte engang til på såpass kort tid er ikke sikkert at gjør saken bedre. Når jeg lest innlegget sitt så hørtes det ut som de har prøvd å spleise han med en av samme kjønn og lik alder bare. Det er ikke sikkert at det faktisk er det riktige i den barnehagen og med de barna. Det kan hende han trives med jentene som er like gamle ellerr yngre. Guttene som er eldre osv. Utvid horisonten litt. Anonymous poster hash: d03e7...bed
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #16 Skrevet 4. oktober 2015 Helt enig med deg i dine tanker! Har ikke tenkt på å gå gjennom foreldrerepresentantene, men vet likevel ikke om jeg klarer å sende gutten min i barnehagen på mandag 😔 Noe må i allefall gjøres.. Anonymous poster hash: c0100...b09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå