Gå til innhold

Barnslig eller OK av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift i 5 år. I løpet av årene vi har vært sammen så har jeg alltid gratulert mannen med bursdagen, kjøpt gave med omtanke, bakt kake og servert frokost på senga til ham. Han gjorde de de to første årene, men det er blitt mindre og mindre med årene. I år toppet det seg ved at han verken gadd å bake kake, rydde huset, kjøpe gave eller servere frokost til meg. Min bursdag bestod av lørdagsvask utført av meg mens mannen lå på sofaen og spilte FIFA. Han sa at han kunne kjøpe gave til meg en uke senere da han fikk lønning. Den dag i dag har jeg enda ikke fått noe, selv om jeg sa hva jeg ønsker/trenger. Er det OK av meg å ikke gjøre noe ut av mannens neste bursdag? Jeg synes det bør være likt begge veier - enten feirer vi voksenbursdager i familien, eller så gjør vi ikke det. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 92b13...598
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahhahh

Anonymous poster hash: 6405d...f9b

Skrevet

Selvsagt er det ok. Kanskje han til og med blir lerret og glad, og aldri har fått en så passende gave før? ;-)

Anonymous poster hash: 3df71...323

Skrevet

Skal gå begge veier synes jeg.

Men nå gjør vi ikke alt dere gjør for hverandre på bursdagen.

Anonymous poster hash: 2b36e...841

Skrevet

Barnslig er det jo, men samtidig helt ok. 😁

Anonymous poster hash: 31576...40b

Skrevet

Selvsagt er det ok. Kanskje han til og med blir lerret og glad, og aldri har fått en så passende gave før? ;-)

Anonymous poster hash: 3df71...323

Tvert imot, han likte alle gavene han fikk og brukte dem flittig hvert eneste år. I fjor fikk han ny kul hjelm til motorsykkelen sin, som han siklet etter i flere måneder (spesialbestilt fra usa).

Skrevet

Helt ok

Anonymous poster hash: 890ff...b49
Skrevet

Takker for svar.

Skrevet

begge deler vil jeg si

Skrevet

Helt greit og helt på sin plass(med mindre han er superflink på andre ting - bryllupsdager, morsdag, jul osv).

Anonymous poster hash: e06f7...2b8

Skrevet

Helt greit og helt på sin plass(med mindre han er superflink på andre ting - bryllupsdager, morsdag, jul osv).

Anonymous poster hash: e06f7...2b8

Han er ikke superflink på andre dager, dessverre. Har vært det i begynnelsen, men ikke nå lenger.

Skrevet

Hjelper ikke mannen til med husvask når du har bursdag slik at du må gjøre alt selv? Det er det jeg ble mest forbanna på, at han lot meg fly rundt og vaske i mange timer på dagen min uten å lee en finger.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg hadde gitt min samboer en oppstrammer her altså! At han lå og spilte mens du gjorde rent hadde vært dødsprovoserende på meg...

Skrevet

Barnslig ja, men hadde gjort det samme selv. Du har min støtte.

Skrevet

Gjorde han ingenting? Lagde middag, kjøpte deg vin, lagde et kort? Hadde blitt drit sur. Hadde ikke fått noe av meg iallfall!!

Anonymous poster hash: 02f03...689

Skrevet

Hjelper ikke mannen til med husvask når du har bursdag slik at du må gjøre alt selv? Det er det jeg ble mest forbanna på, at han lot meg fly rundt og vaske i mange timer på dagen min uten å lee en finger.

For meg hadde det vært uten betydning om det er bursdagen min eller ikke, men at mannen ligger på sofaen (eller hvor som helst ellers) og ikke løfter en finger når jeg gjør rent eller steller i stand til noe, er helt uaktuelt.  Her i huset ordner vi til bursdagsfeiringer sammen uansett om det er min, hans eller ungene sine, og ellers i uka når huset skal ordnet også.  Vi bor her begge to, og begge tar ansvar.  Noe annet hadde vært uaktuelt.  Jeg hadde ikke bare sluttet å gi bursdagsgaver, jeg hadde sluttet å ordne huset også.

Skrevet

Jeg hadde glatt ignorert hans bursdag neste gang, og om han lurte på hvor kake og gave ble av, så hadde jeg forklart at du nå følger hans eksempel for hvordan bursdager feires.

Det å ligge på sofaen og se på partnere jobbe når det er ting som må gjøres i huset er en uting, uansett hva slags dag det er. 

Skrevet

Jeg har ikke fått gave heller de to siste årene. Fikk en blomsterbukett nå sist bursdag med løfte om gave senere, men det er så lenge siden, at det er nok gått i glemselen. Jeg orker ikke engasjere meg så mye til hans bursdag heller.

Anonymous poster hash: 0b136...db9

Skrevet

På hans bursdag pakker du en diger eske med skittentøy og plasserer den ven sengen.

La kjøkkenet dufte av egg og bacon (eller noe han digger) bare spis det opp!

Ligg på sofaen når han våkner og spill på hans FIFA. Demonstrasjon!

Går det ann å bli mer utakknemlig som mann?

Min fikk smake i fjor. Jeg bakte til meg selv! Kjøpte blomster til meg selv! Lagde mat med masse løken i, som han hater...

I år fikk jeg 3 sett undertøy og 2 vesker i gave..

Siste gang han glemmer min bursdag gitt.

Kanskje barnslig men jeg vil ha min dag når alle andre dager er barnas og hans.

Jeg offrer mye for mine!! Og jeg elsker det.

Men 1 dag i året skal være min!

Anonymous poster hash: f25b7...522

Skrevet

begge deler vil jeg si

Enig med denne.

Anonymous poster hash: 15554...192

Skrevet

Han gjør sine ting ja, men ikke alt. Vi deler på. Begges ansvar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...