Swoop Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har nettopp startet i nattestilling på sykehuset. Arbeidshelg hver4.helg m 3 netter etter hverandre. Vi har 3 barn på 4,9 og 13 år. Mannen min er veldig B-menneske og har store problemer med å stå opp når jeg kommer hjem kl.8, slik at jeg kan legge meg i senga mi. (4-åringen ser Barne-TV i vår seng på IPad og han slumrer 1-1,5 time). Han mener da jeg kan dra hjem til hans foreldre og sove. Jeg vil være i eget hus, og har denne helga sovet på utklappseng i boden i kjelleren, så han slipper å stå opp så tidlig når det er helg. Hva synes dere? Noen som jobber natt her? Hvordan gjør deretter?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Her er jo barna litt mindre 1,5 og snart 5, men sambo og barna står opp når jeg kommer i senga om de ikke er oppe allerede. Jeg kan godt kose og skravle med dem i 10-15 minutter, men etter det vil jeg sove 😁 Tøft nok med nattevaktshelg om man ikke skal måtte sove borte eller på andre dårlige alternativer. Anonymous poster hash: 688fa...bb3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Jobber natt,hver 3.helg.Har jobbehelg nå og kom hjem kl 8 i dag. Har barn på 4 og 7 år,mannen er B menneske og sover ennå,men det er avtalt og helt ok for meg. Jeg får ikke sove om jeg legger meg med en gang jeg kommer hjem,så jeg steller barna og spiser frokost med de,ordner litt klesvask osv. Når klokken blir 9-9.30 begynner trøttheten å komme så da legger jeg meg,og mannen står opp. Mannen din bør klare å stå opp til 9-9.30 hver 4.helg. Anonymous poster hash: ae292...410
BøllefrøOgBolla Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Kan han ikke slumre på sofan i stedet? Klart du skal slippe å sove i boden - da får han heller legge seg i boden selv altså...! Snakk med han om det, sånn kan dere jo ikke ha det!
Ileus Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Jobber natt hver 3 helg, tar en dusj når jeg kommer hjem og kryper under dyna. Da pleier mannen å stå opp hvis de minste er våkne.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Hvor mye jobber dere ellers når dere jobber sånn? Og hvor stor stilling har dere? Hilsen hun som er såååå sliten av vanlig turnus og lurer på å lete etter en nattestilling... Anonymous poster hash: 345fb...57b
kråkemamma Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Mannen kan ligge på sofaen å slumre Eller i boden Eller ta med barna til foreldrene sine 😀😀
*Miss Marple* Skrevet 4. oktober 2015 #8 Skrevet 4. oktober 2015 Det er jo en selvfølge at den som har jobbet hele natten har 'førsterett' til sengen! Det er jo ikke snakk om hver helg og han bør virkelig klare å komme seg ut på sofaen og la deg få sove i fred. Syns han virkelig det er greit at du sover i boden fordi han ikke gidder å stå opp??
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #9 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg hadde en mann som jobbet natt. Når han kom for å legge seg sto jeg opp om jeg ikke var helt død når han kom. Jeg våkner normalt lett, så sjeldent jeg ikke merket at han kom hjem. Vi har unger som er skikkelig b mennesker, så å stå tidlig opp pga de har vi aldri gjort. Men jeg får sove om natten når jeg trenger det, mannen fikk sove når han kom hjem for det trengte han. Vi viste hensyn til han ved å ikke bråke for mye, vi gjorde våre vanlige ting, men ungene fikk ikke lov til å herje og lage for mye lyd, samme som jeg ikke satte på oppvaskmaskin osv. Ikke like kult å ha den durende i rommet under når en sover. Så jeg sto opp når mannen kom, fant sofaen og slappet av der til jeg var klar for å stå opp. For meg er dette helt nromal folkeskikk,la mannen få sove når han kommer trøtt hjem fra nattevakt. Hadde vi planer vi ikke fikk endret som innebar at det kunne bli litt bråk hjemme gikk mannen og la seg på ett av rommene til ungene. Kan jo ikek si nei til familiebesøk om de kommer fra andre siden av landet osv. På rommet til ungene hørtes ståy litt mindre, så det var bedre for han der selv om han trivdes bedre i sin seng. Anonymous poster hash: ae8c8...b43
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #10 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg kan ikke sovne med en gang heller. Kan godt være opp frem til kl 12 men det er ikke så bra mtp ettermiddagen. Derfor legger jeg meg kl9-9.30 og da bør mannen kunne stå opp. Han kan slappe av hvor som helst,jeg trenger senga mi etter en arbeidsnatt! Anonymous poster hash: 91293...d4b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #11 Skrevet 4. oktober 2015 Hvor mye jobber dere ellers når dere jobber sånn? Og hvor stor stilling har dere? Hilsen hun som er såååå sliten av vanlig turnus og lurer på å lete etter en nattestilling...Anonymous poster hash: 345fb...57b Jeg jobber 75 %,3.hver helg og til sammen 16 vakter på 6 uker. Anonymous poster hash: ae292...410
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #12 Skrevet 4. oktober 2015 Hvor mye jobber dere ellers når dere jobber sånn? Og hvor stor stilling har dere? Hilsen hun som er såååå sliten av vanlig turnus og lurer på å lete etter en nattestilling...Anonymous poster hash: 345fb...57b Jeg jobber 75 %,3.hver helg og til sammen 16 vakter på 6 uker. Anonymous poster hash: ae292...410 Det høres virkelig ut som noe for meg. Jeg sliter sånn i hverdagen med å strekke til alt. I vanlig turnus hat jeg for eksempel en skikkelig utfordring når fotballskolen går, har tre stk som spiller kanskje to kamper hver i uka. Om jeg jobbet natt hadde jeg kunnet følge opp både idrett og skole på en helt annen måte. Takk for svar! Anonymous poster hash: 345fb...57b
Swoop Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2015 Tusen takk for svar! Setter stor pris på det. Jeg kommer liksom ikke frem med forståelse når han også er sliten etter ei lang uke, og trenger helga på å komme seg. I tillegg synes han det er slitsomt når jeg har nattevakthelg for alt havner på ham. Men nå er dette andre helga bare da, siden jeg er ny i stillingen. Han forventer at jeg hopper inn i hverdagen med en gang jeg står opp kl.15, imens jeg trenger litt tid på å "finne dagen" når det skjer masse jeg ikke har vært med på å planlegge. Da snakker jeg om en times tid i "slow motion". Skjønner vi bør planlegge helgene bedre, hva som forventes av hverandre, hva som skjer i alle sine timeplaner. Sa dette da jeg sto opp, da vi måtte snakke sammen om hva vi skulle ha til middag, så kunne han dra og kjøpe, for så at det ble middag. Jeg var sulten og fant meg mat med en gang. Han skjønte ikke hvorfor ting måtte være anderledes på ei sånn helg enn andre helger :-/ Huff, jeg føler meg egoistisk..Vil jo "være med" på familiehelga, men blir sliten. Vil gjerne høre fra flere hvordan disse helgene arter seg!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #14 Skrevet 4. oktober 2015 Når jeg har jobbehelg,drar mannen avgårde med barna så jeg ser de kun et par timer om morgenen,og en time eller to før leggetid. I går var de på badeland,i dag besøker de svigers. Jeg tenker det er sunt for både far og barn og ha tid alene uten meg. Til gjengjeld får jeg mye mer tid med de enn om jeg jobbet 8-16 hver dag. Anonymous poster hash: ae292...410
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #15 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har nattevaktshelg nå. Jobber hver tredje helg som sykepleier. Jobber 30 timer på en helg så trenger senga mi etter en natt. Vi har tre barn på 2, 5 og 6 år. Mannen pleier å stå opp mellom 08-08.30 for da våkner minste. De to eldste står gjerne opp litt før, men klarer seg selv en liten stund. Synes det er helt greit å ligge inntil mannen den stunden, men etter det må jeg ha senga for meg selv. Det er heller å ha et stille hus som er problemet for meg, kan ikke forlange at de skal gå på tå hev bare for jeg har vært på nattevakt, så det blir ikke mye søvn uansett. Men det går. Anonymous poster hash: edf73...05a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #16 Skrevet 4. oktober 2015 Når jeg kommer hjem fra natt sover mannen fortsatt. Når han står opp er jeg for lengst i dyp søvn og jeg våkner ikke av at han står opp. Han er veldig flink til å ta ungene med ut av huset sånn at jeg får sove så lenge som mulig! (At huset er fullstendig bomba etter endt arbeidshelg er en annen sak..) Anonymous poster hash: 26140...caf
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #17 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg skjønner ikke problemet. Når jeg kommer hjem fra nattevakt legger jeg meg i sengen med mannen. Så står han opp med ungene når de våkner. Hvorfor må han ut av sengen når du kommer hjem? Anonymous poster hash: 866eb...8e4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #18 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg skjønner ikke problemet. Når jeg kommer hjem fra nattevakt legger jeg meg i sengen med mannen. Så står han opp med ungene når de våkner. Hvorfor må han ut av sengen når du kommer hjem? Anonymous poster hash: 866eb...8e4 Samme hos oss. Noen ganger er barna rolige nede i stuen, da kan han sove til de maser. De går på skolen og finner frokost selv. Anonymous poster hash: 14b68...3e3
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #19 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg skjønner ikke problemet. Når jeg kommer hjem fra nattevakt legger jeg meg i sengen med mannen. Så står han opp med ungene når de våkner. Hvorfor må han ut av sengen når du kommer hjem?Anonymous poster hash: 866eb...8e4 For å passe på 4-åringen spm allerede er våken og ser på TV i foreldresengen? Personlig skjønner jeg godt at man ikke får sove etter nattevakt når man har en lys våken unge i sengen med TV på....... Når ungene er våkne så er det vel naturlig at mannen står opp og de kan gå et annet sted for å sende TV? Anonymous poster hash: e6816...900
Swoop Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #20 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg kan godt legge meg til å sove når han er der, men jeg greier ikke sove når det ligger et våkent barn i senga. 4-åringen ligger og ser på Barne-TV på IPad slik at han kan slumre videre 1-2 timer. 4-åringen våkner i 7-8-tiden, jeg kommer hjem 7.30. Da trenger jeg å sove med en gang. Jeg kan ikke ligge og halvsove og bli vekket og snakket til hvert 5.minutt av jenta mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå