Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg er gravid 7 uker, og så sykt hard i magen. Er en hard og intens kamp for å få ut noe småttri. Men så blir jeg bekymra da, kan det var skadelig for den lille i magen å presse så hardt? Redd den skal løsne inne der eller noe Anonymous poster hash: 3b4a0...4d7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 Det er ikke skadelig for barnet, men kan så absolutt være skadelig for tarmen. Hemoroider er ikke spesielt godt. Sørg heller for å få litt mer fart på magen. Anonymous poster hash: 2f6a8...0e6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 Det er ikke skadelig for barnet, men kan så absolutt være skadelig for tarmen. Hemoroider er ikke spesielt godt. Sørg heller for å få litt mer fart på magen. Anonymous poster hash: 2f6a8...0e6 Men hvordan få fart på magen? drikker biola hver dag, trodde det skulle hjelpe jeg. HI Anonymous poster hash: 3b4a0...4d7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Spise nok fiber, spise rosiner og svisker. Biola er bra, pass på å drikke nok. Anonymous poster hash: 2f6a8...0e6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Spise nok fiber, spise rosiner og svisker. Biola er bra, pass på å drikke nok. Anonymous poster hash: 2f6a8...0e6 Drikker 1-2 glass biola om dagen. Svisker og rosiner liker jeg ikke, men spiser vanlig grovt brød. spiste mye havregrøt før, men det vokser i munnen på meg nå. HI Anonymous poster hash: 3b4a0...4d7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Kiwi hjelper sa jordmora mi Anonymous poster hash: cd00d...ff5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Drikk masse vann. Om ikke det hjelper å regulere med mat og drikke så prøv tilskudd av magnesium, virker ikke det så tar du litt laktulose hver dag. Du skal ikke presse hardt når du sitter på do, da får du garantert hemoroider. Anonymous poster hash: c4547...b86
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Drikk masse vann. Om ikke det hjelper å regulere med mat og drikke så prøv tilskudd av magnesium, virker ikke det så tar du litt laktulose hver dag. Du skal ikke presse hardt når du sitter på do, da får du garantert hemoroider. Anonymous poster hash: c4547...b86 Hemorider tror jeg at jeg har alt, men er ikke sikker for har aldri hatt det før. Får bli flinkere på å drikke vann og se om det løsner da. Kan magnesium hjelpe på det? trodde det var for muskler og sånt jeg. HI Anonymous poster hash: 3b4a0...4d7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg tror mine tarmer er ødelagt etter mange år med sykdom og jeg blir dårlig av lactulose for eks. Det eneste som hjelper for meg er å ta frukt og fiber tabletter hver kveld før jeg legger meg, du kan jo høre med legen om dette er forenelig med graviditet? Ellers skal ananas hjelpe mot forstoppelse. Det er nok ikke skadelig for barnet å presse, men hemoroider er noe faenskap, så prøv å finne noe som holder tarmene aktive så du slipper hard mage (veldig vanlig under graviditet å slite med hard mage). Anonymous poster hash: b3cee...1fa
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Drikk masse vann. Om ikke det hjelper å regulere med mat og drikke så prøv tilskudd av magnesium, virker ikke det så tar du litt laktulose hver dag. Du skal ikke presse hardt når du sitter på do, da får du garantert hemoroider. Anonymous poster hash: c4547...b86 Hemorider tror jeg at jeg har alt, men er ikke sikker for har aldri hatt det før. Får bli flinkere på å drikke vann og se om det løsner da. Kan magnesium hjelpe på det? trodde det var for muskler og sånt jeg. HI Anonymous poster hash: 3b4a0...4d7 Magnesium hjelper ofte godt på magen når man er gravid ja, jeg har tatt det siden uke 20, da hadde jeg vært forstoppet i 10 uker og klarte bare gå på do hver 10. dag ca. Tar sikkert verdensrekord i hemoroider snart (39 uker på vei nå). Mye vann er viktig når man er gravid, så bare bøtt innpå For meg var det ingen matvarer eller noe som virket, jeg har god virkning av kiropraktor og magnesium (kiropraktor fordi jeg hadde låsninger som også hindret meg i å gå på do) og lactulose når det har vært ille og klyster dersom det sitter skikkelig fast. Man må nesten prøve seg litt frem. Også viktig at du er i aktivitet, man blir lettere forstoppet om man er mye i ro. Anonymous poster hash: c4547...b86
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 En kiwi hver morgen, problemet løst. Anonymous poster hash: 5b100...b5c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 En kiwi hver morgen, problemet løst. Anonymous poster hash: 5b100...b5c kiwi er jo ikke godt engang, men skal gi det ett forsøk til uka. HI Anonymous poster hash: 3b4a0...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå