Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Vi ønsker å få barn, får det ikke helt til og trenger tips. Altså jeg vet vi må ha sex! 21.august og 28. September startet mensen hos meg. Hvilke dager i oktober bør man ha sex, som gir størst sjanse for å bli gravid? Noen som har greie på dette og kan komme med tips? Anonymous poster hash: a143b...2a0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 Ha sex annenhver dag etter siste mensdag, så treffer du eggløsning. Lykke til! Anonymous poster hash: 1fa5e...306
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 Evt hver dag om dete orker såklart..;-) Anonymous poster hash: 1fa5e...306
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Eggløsning kommer 14 dager før mens som regel, så du må telle deg bakover fra når du forventer neste mens. Og ha sex annenhver dag i en periode. Start noen dager før forventet eggløsning. Du kan også bruke eggløsningstester. Har dere prøvd lenge? Anonymous poster hash: 48b72...17d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Hvor lang syklus har du da? Eggløsning er ofte ca 14 dager før neste mens, men kan også være alt mellom 10 eller 18 dager før. (Kan være mer eller mindre også for den del.) Ta eggløsningstester for å finne ut, og/eller temp også, da får du vite med sikkerhet. Anonymous poster hash: c3ca3...125
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Du er over 18 håper jeg? Anonymous poster hash: af4e8...8a5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Hvis dere røyker, slutt med det. Hvis dere er overvektige, kan det hjelpe at dere begge går ned i vekt. Både røyking og overvekt er nemlig hemmende på fertiliteten. Ikke bruk for mye smertestillende av typen NSAIDS (ibux, osv). https://www.apotek1.no/aktuelt/baby-og-barn/slik-oker-du-sjansen-for-aa-bli-gravid Ha sex 2-3 ganger i uken, de fruktbare dagene er de fem dagene som leder opp mot eggløsning. Anonymous poster hash: ebc31...127
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Det er vanlig at det kan ta inntil ett år å bli gravid. Hvis man har sex rundt EL er det ca 25 % sjangse for å bli gravid. Det beste er å bare ha sex når man føler for det. Kroppen er skapt slik at lysten gjerne er høyere rundt EL. Anonymous poster hash: 4dd5a...1f9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Ja vi er over 18, faktisk over 30 begge to! Vi har "prøvd" en stund, men ikke med tester og diverse. Jeg har aldri satt med inni slikt, derfor spør jeg her. Anonymous poster hash: a143b...2a0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Vel, om dere har holdt på i mer enn 10-12 måneder, så kan det være greit å få en sjekk av dere begge for å se at alt er ok. Ikke alltid det skal så mye til. For meg hjalp det å gå en måneds tid på cerazette, da satt spira med det samme jeg sluttet. Anonymous poster hash: 4dd5a...1f9
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Det tok oss 6 mnd med nr.1 og 4 måneder med nr.2 før jeg ble gravid. Enda hadde jeg og har fortsatt stabilt syklus på 28 dager. Vi hadde iallfall jevnt med sex ei uke før EL og frem til 2 dager etter EL. Når hyrdestunden var over, lå jeg i ca 30 min før jeg sto opp og vasket meg. Lykke til, håper det klaffes for dere snart Anonymous poster hash: ed5b1...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå