Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Hva slags type og hjalp det? Jeg fikk Paracet på sykehuset sist og det hjalp ikke noe særlig. Tenkte å ha med hjemmefra, men hva? 😊 Anonymous poster hash: 5b6e7...ca7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg fikk paracet og naproxen tror jeg det var, på sykehuset. Fikk bare hver 6.time men jeg ville ha hver 3.time for da funket de ikke lenger. Anonymous poster hash: 02b95...ac0
TPK Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Nei, har ikke hatt det så ille heldigvis. Stoppet med en gang jeg tok barnet fra brystet. Men det blir gjerne værre nå med tredjemann. Endret 3. oktober 2015 av TPK
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Første gang fikk jeg paracet og ibux. Andre gang fikk jeg paracet. Var ikke så veldig plaget noen av gangene. Anonymous poster hash: e8c6e...5af
Gjest Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Tror jammen jeg ikke har brukt noe for det. I såfall har det kun vært paracet.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Hadde etter fødsel nr 2, men kun når jeg ammet og var ikke så ille at jeg følte behov for smertestillende. Men nå med nr 3 så tenker jeg at det kanskje kan bli verre, så tenker å ta med Voltarol eller Naproxen, men kommer nok til å spør på sykehuset også. Anonymous poster hash: 8875c...d91
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Brukte ingenting med første og andre, men med tredje var det så ille at jeg ikke hadde annet valg 😅 Fikk på sykehuset. Anonymous poster hash: 3b3c9...57d
ærlig talt Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg brukte ingenting mot etterier. Men med førstemann fikk jeg morfin daglig etter ks (i 2-3 dager), og med andremann fikk jeg Paracet og voltaren etter ks (i 2 dager). Kan hende dette også hjalp på etterriene, men det røsket godt spesielt under amming den første tida 😐
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Hadde med meg egne paracet ifm fødsel nr 2. Anonymous poster hash: d084e...061
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg fikk 2 panodil+1 naproxen På sykehuset! Dette var 3 fødselen så de etterriene kjente jeg fryktelig godt denne gangen. Ikke vært plaget de andre 2 gangene. Anonymous poster hash: 9d7a3...dcb
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Fikk Paracet for etterriene. Fikk tilbud om Voltaren, er visstnok det som er mest vanlig å få her, men jeg tåler der ikke, så da ble det Paracet. Anonymous poster hash: c51c3...10e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Kan man få smertestillende mot etterrier?? Jeg hadde forferdelige smerter i forbindelse med etterrier. Ingen fortalte meg at jeg kunne få smertestillende Anonymous poster hash: 72c49...acc
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg fikk paracet på sykehuset. Ba om det, og fikk det. Hadde aldri tatt med hjemmefra, det er jo ett sykehus liksom.... Anonymous poster hash: 968d8...ba4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #14 Skrevet 3. oktober 2015 Hadde ikke etterrier. Hadde ikke "rier" ved amming engang slik mange har... Riene under fødselen var svake, ingen smertelindring. Kanskje det har betydning. Anonymous poster hash: c14ef...a4b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 Fikk Paracet og Naproxen (tror jeg) på sykehuset. Jeg gidder ikke å ta med sånt hjemmefra. Paracet alene kan jo bli litt lite. Du må jo si fra at det ikke hadde effekt, slik at du kan få mer/andre tabletter. Anonymous poster hash: fa119...931
skinnfilla Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Hadde ikke særlig etterrier med første, Paracet 2 ganger. Med nr 2 varte etterriene i 4-5 dager og fikk voltaren og Paracet. Nå skal snart nr 3 ut og gruer meg mer til etterriene enn fødselen... Endret 3. oktober 2015 av skinnfilla
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #17 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg fikk på sykehuset. Med nr 3. Da. På de andre to trengte jeg ikke. Alle 3 er født uten medikamentell smertelindring da jeg har hatt greie fødsler. Men etterriene sist gang var så ille at jeg skalv, kaldsvettet og ynket meg. Gikk med en del smertestillende da ja!! Anonymous poster hash: cb6c6...bba
hopla Skrevet 3. oktober 2015 #18 Skrevet 3. oktober 2015 Hadde forferdelige etterrier med begge to. Med nr 1 husker jeg at jeg ringte på på første kvelden på barsel, og gråt av smerte og spurte om det var noe jeg kunne ta. Da hadde jeg også hatt keisersnitt 10 timer tidligere, så slet nok med luftsmerter i tillegg. Grusomt vondt var det i allefall, og det ble jo ikke bedre av det faktum at jeg var utslitt etter forsøk på setefødsel i 24 timer, og så hastekeisersnitt. Da fikk jeg til svar av hun hurpa som kom inn at jeg jo ikke kunne ha vondt. For førstegangsfødende fikk vanligvis ikke vonde etterrier. Jeg bjeffet tilbake at jeg skeit i hva som var vanlig, da jeg hadde svært vondt uavhengig av hvor mange andre som hadde vondt. Fikk aller nødigst en paracet av henne, og hun overleverte den som om jeg skulle bøye meg i støvet av takknemlighet. Av én paracet, og jeg var jo egentlig temmelig nyoperert. Heldigvis kom det ny person inn på morgenskiftet, og da ble jeg satt på regelmessig dose med paracet pga keisersnittet. Møtte først hurpa igjen til utskrivningssamtale, men det er en annen historie. Uansett. Med nr 2 grua jeg meg mer til etterriene enn til fødselen. Å ha vondt mens man venter på å få barnet sitt går greit. Men det å vri seg i smerte, totalt uten grunn, og det hver eneste gang man prøver å gi barnet sitt mat, det er helt forferdelig. Men da fikk jeg regelmessig dose med paracet på barsel, så det gikk helt fint. Var vondt, men ikke så mye at jeg måtte gråte av smerte. Men etterrier altså, det er en styggedom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå