Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Greit å arve støvler og pent brukte sko? Hvilken skade kan arvede sko gjøre på en liten kropp? Gått gjennom gamle sko etter storebror ig det er jo masse helt fine sko ig støvler til mange tusen. Kan lillebror arve dem? Spesielt støvler, overgangssko og pensko er jo ikke synlig slitt... Anonymous poster hash: 592f1...498 Anonymous poster hash: ea0f2...1be
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har latt barna mine arve sko som kun brukes unntaksvis, som pensko og gummistøvler. Anonymous poster hash: 0ed80...2da
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 Der svarer jeg nei. Altså, må man, så må man. Men har du mulighet til å kjøpe sko til barnet ditt nytt, så gjør det. Sko former seg, og det kan gi plager i ben og rygg med arvede sko. Men igjen, må man så er det jo ikke total krise. Du kan jo evnt gi skoene til innsamling, barn som ikke eier sko eller har mulighet til å få sko tar nok heller brukte sko enn å gå barbeint.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 Der svarer jeg nei. Altså, må man, så må man. Men har du mulighet til å kjøpe sko til barnet ditt nytt, så gjør det. Sko former seg, og det kan gi plager i ben og rygg med arvede sko. Men igjen, må man så er det jo ikke total krise. Du kan jo evnt gi skoene til innsamling, barn som ikke eier sko eller har mulighet til å få sko tar nok heller brukte sko enn å gå barbeint. Og da kan vel også HI sitt barn bruke arvede pensko julaften og 17. mai?? Anonymous poster hash: fb926...176
TPK Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Pensko og andre som er svært lite brukt, ja. Men her er ikke støvler lite brukt, for å si det sånn! Vi har brukt arvesko som reservesko en sjelden gang når de andre er våte.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Pensko og andre som er svært lite brukt, ja. Men her er ikke støvler lite brukt, for å si det sånn! Vi har brukt arvesko som reservesko en sjelden gang når de andre er våte. Vi gjenbruker ikke godt brukte støvler, men her brukes gummistøvler bare en sjelden gang, sherrox brukes til vanlig. De arves ikke. Anonymous poster hash: 0ed80...2da
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Synes jo knapt at de er brukt, fortsatt nei? Anonymous poster hash: ea0f2...1be
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Synes jo knapt at de er brukt, fortsatt nei? Anonymous poster hash: ea0f2...1be De hadde jeg fint latt gå i arv! Det er en stor myte at man ikke kan arve pent brukte sko!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Bruk sunn fornuft. Er skoene lite brukt er det klart de kan arves. De veldig små barna skifter ut skotøyet i kjempetempo, fordi de vokser så fort. Vårsko kan f.eks sjelden brukes til høsten, for da har foten vokst. Tar man i tillegg betraktning ift deres lette kroppsvekt er det virkelig begrenset hvor hvor dype spor de setter... Anonymous poster hash: 447fe...f60
TPK Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Det er vel sålen inni du må se på, om den er fornet og bøyd til den foten som har brukt de.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Ville du ha arva når sko er lite brukt ? Anonymous poster hash: 74924...c42
aanonym Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Norske/rike barn tåler ikke å arve sko. Utenlandske/fattige barn tåler det, så de kan få de skoene våre barn må kaste. Det virker som det er resonnementet, i alke fall. Bruk fornuften. Utgåtte/skjeve hverdagssko bør ikke gjenbrukes (eller gis på loppis, til innsamlinger osv), de skal kastes. Lite brukte sko, typisk bunads/pensko, støvler, innegymsko, sandaler (i Nord-Norge), bomkjøpene osv kan fint gis videre.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Ville du ha arva når sko er lite brukt ? Anonymous poster hash: 74924...c42 Jeg ville i alle fall det. Kjøper til og med brukte sko på finn av og til, jeg. Til meg selv, altså. Anonymous poster hash: 0ed80...2da
Mamma til 2 søte Skrevet 3. oktober 2015 #14 Skrevet 3. oktober 2015 Ville du ha arva når sko er lite brukt ? Anonymous poster hash: 74924...c42 Jeg ville i alle fall det. Kjøper til og med brukte sko på finn av og til, jeg. Til meg selv, altså. Anonymous poster hash: 0ed80...2da Regner med at føttene dine er ferdig vokst? ☺ Jeg er for at pensko, badesko og bunadssko kan arves.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 Ville du ha arva når sko er lite brukt ? Anonymous poster hash: 74924...c42 Jeg ville i alle fall det. Kjøper til og med brukte sko på finn av og til, jeg. Til meg selv, altså. Anonymous poster hash: 0ed80...2da Regner med at føttene dine er ferdig vokst? ☺ Jeg er for at pensko, badesko og bunadssko kan arves. Ja, det er de. Men det hadde vel ikke noe med spørsmålet å gjøre? Spørsmålet var om man selv ville arvet pent brukte sko. Ja takk, sier jeg. Anonymous poster hash: 0ed80...2da
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. oktober 2015 #16 Skrevet 3. oktober 2015 Minsta arver enkelte sko etter eldste, særlig i de minste str som nesten ikke er brukt. Bomkjøp, overgangssko som bare er brukt et fåtall ganger, støvler, pensko, sandaler som kun er brukt på kveldstid (mest i vogn) en uke i syden osv. Joggesko, sandaler og vintersko som er brukt endel blir formet etter foten og arves ikke.
Mamma til 2 søte Skrevet 3. oktober 2015 #17 Skrevet 3. oktober 2015 Ville du ha arva når sko er lite brukt ? Anonymous poster hash: 74924...c42 Jeg ville i alle fall det. Kjøper til og med brukte sko på finn av og til, jeg. Til meg selv, altså. Anonymous poster hash: 0ed80...2da Regner med at føttene dine er ferdig vokst? ☺ Jeg er for at pensko, badesko og bunadssko kan arves. Ja, det er de. Men det hadde vel ikke noe med spørsmålet å gjøre? Spørsmålet var om man selv ville arvet pent brukte sko. Ja takk, sier jeg. Anonymous poster hash: 0ed80...2da Nei, det var snakk om små føtter. Ikke ferdig vokste 😉
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #18 Skrevet 3. oktober 2015 Arvesko blir ikke brukt som hverdagssko her i huset. Alle sko som ofte blir brukt får alle ungene nye av. Heller litt billigere sko til alle, enn få dyre sko. Pensko, skisko, skøyter, rollerblades osv arves fra ungene til unge. En gang var sålen i skiskoene godt brukt, da byttet jeg såle med en annen sko slik at neste unge kunne bruke de. Men nå står ikke ungene vanligvis mye på ski og ullsokk i skoen gjør at jeg syns det er helt greit. Sko som ser greie ut lar jeg være som reservesko til neste unge, setter på hytta osv. Ungene har nye av det de trenger, men greit å ha reserve om sko ikke tørker til neste dag eller de bare blir veldig våte i en periode. Ikke sko som ofte er i bruk, mengreit å ha i bakhånd. Lageret med gummistøvler på hytta har blitt hyppig brukt. Hu eldste sine gummistøvler blir satt på hytta, så der er det en lang hylle med gummistøvler. Uansett om det er mine, tantebarna eller nabobarn som plutselig trenger ett tørt gummistøvelpar så har vi. Utrolig kjekt siden vi har hytte ved vannet, og jeg har ikke unger eller tantebarn som er redd for vann. Men som sagt, så er disse i bruk når annet er vått. Så ikke i dagligdagsbruk. Og det hjelper ikke å se på utsiden av skoen om den er slitt. Du må se om sålen har blitt formet av foten. Sko kan se kjempe fine ut på utsiden, men fotavtrykket kan være veldig markant inni. Anonymous poster hash: 74a7a...2a6
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #19 Skrevet 3. oktober 2015 Det er en myte at sko ikke kan nedarves mellom små barn. Jeg har tre stk, hhv 3, 3 og 2 år. Klart disse arver hverandre. Anonymous poster hash: 3b23b...141
Gjest Darwinia:-) Skrevet 3. oktober 2015 #20 Skrevet 3. oktober 2015 Synes jo knapt at de er brukt, fortsatt nei? Anonymous poster hash: ea0f2...1be Det handler ikke om hvordan skoene ser ut på utsiden, hvis sålen er formet etter forrige barns fot burde de kastes, eventuelt brukes til reservesko. Pent brukte sko ( pensko, skisko og andre lite brukte sko) kan fint arves.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #21 Skrevet 3. oktober 2015 Det er en myte at sko ikke kan nedarves mellom små barn. Jeg har tre stk, hhv 3, 3 og 2 år. Klart disse arver hverandre. Anonymous poster hash: 3b23b...141 Klart det ikke er en myte... Anonymous poster hash: 8de47...7a8
TinaK 1990 Skrevet 3. oktober 2015 #22 Skrevet 3. oktober 2015 Det er en myte at sko ikke kan nedarves mellom små barn. Jeg har tre stk, hhv 3, 3 og 2 år. Klart disse arver hverandre. Anonymous poster hash: 3b23b...141 Så joggesko en av dine har brukt en hel sesong går i arv til neste?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #23 Skrevet 3. oktober 2015 Ikke noe avtrykk på innersålene heller. Like flate og rette som da de var nye. Anonymous poster hash: ea0f2...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå