Gå til innhold

jeg er så dum...


Anbefalte innlegg

Skrevet

At jeg trodde svigermor og jeg hadde kommet litt nærmere hverandre....men nei..vi er på hytta sammen med svigers. Mannen har slitt med depresjon og vi har slitt økonomisk (ikke pga overforbruk og uansvarlighet) opp gjennom årene men har kommet oss ut av det på egenhånd. Ting har vært fint i noen år nå. Vi har hele tiden hatt fulltidsjobber.

 

Så til saken...jeg og svigermor satt igjen nede i stua da resten gikk og la seg. Vi pratet om helse og hardt arbeid. Hun om sin og hennes mann sin helse som skranter litt innimellom og jeg om litt av hva vi har gått gjennom oppover årene og om hvor mye bedre det er blitt. Syntes det var godt å kunne prate om disse tingene med en i familien. Hun til og med spurte spørsmål om ting jeg fortalte. Så sier vi at nå får vi vel legge oss og hun reiser seg først. Jeg sier at hun ikke trenger å bekymre seg over dette siden det går så mye bedre nå og da sier hun at nei hun har virkelig ikke tenkt til å la dette gå inn på henne med en litt spydig tone! Jeg ble så satt ut at jeg måtte spørre om det var dumt at jeg fortalte det jeg fortalte. Da svarer hun at det er mye å høre for henne og at jeg ikke måtte tro at hun kom til å ligge våken om natta og tenke på dette. Hun kunne ikke gjøre noe fra eller til.

Jeg har aldri bedt henne om å gjøre noe heller. Trodde bare at vi åpnet oss litt og hadde en hyggelig fortrolig samtale for det var en hyggelig tone hele kvelden. Nå sitter jeg her og er så lei meg og føler meg som en idiot! Kan ikke si noe til mannen heller... måtte bare få det ut...😢 kommer ikke til å ha noen fortrolig samtale med henne flere ganger!

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, så "kaldt" av svigermoren din. Mulig hun bare er forferdelig klønete av seg, at hun mente å si at hun ikke kommer til å miste søvnen siden det nå går bedre med dere (da legger ejg godviljen til). Men om det var slik så uttalte hun seg forferdelig klønete.

 

Ikke betro deg til henne ved andre anledninger. Min erfaring er at foreldre takler dårlig slike samtaler og slik informasjon, men nå har ikke jeg vært de heldigste med foreldrene mine ;)

 

Fokuser på det som er viktig her - du og mannen har kommet dere over noen tunge kneiker og dere har greid dere og har det bedre enn på lenge. Det er det eneste viktige. Hva svigermor mener eller ikke mener, sier eller gjør er ikke viktig i det hele tatt.

 

Du har ingen grunn til å føle deg som en idiot. Svigermor derimot... ;)



Anonymous poster hash: a0c28...f53
Skrevet

Tusen takk for fint svar. Jeg skal prøve å gjøre som du råder. Er så skuffet og kjenner at jeg sannsynligvis kommer til å ha problemer med å holde maska i morgen. Det verste er at jeg ikke tror at hun skjønner hvor det såret. Hun mente nok det hun sa om at hun ikke skulle la det gå inn på seg men forstår nok ikke hvor ufint og ufølsomt det hun sa var.

 

Nå har jeg lært å ikke gjøre dette flere ganger.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

Skrevet

Jeg har en i samme kategori. Har lært å ikke utlevere meg for mye, eller forvente meg noe av henne følelsesmessig.



Anonymous poster hash: 01769...b2b
Skrevet

Æsj.. høres ut som min svigermor..

Vi hadde en utrolig vanskelig tid I forholdet vårt for en god stund tilbake. Vi var begge slitne og det ble mye krangling og vi var rett og slett inne i en ond sirkel.

Jeg trodde forholdet til meg svigermor var bra.

Hun var på besøk en dag og spurte hvordan det gikk med oss. Jeg tenkte at jeg skulle svare ærlig og sa:

 

"For å være helt ærlig så går det ikke så bra akkurat nå, vi har det litt vanskelig for tiden."

 

Da svarte hun kaldt: "ja da får dere bare gå fra hverandre da, hvis dere ikke er glad i hverandre mer!"

 

Det var vel ikke akkurat det som var problemet. Det ble slutten på den samtalen. Noen uker senere så tok forholdet slutt da vi ikke kom oss ut av spiralen vi var havnet i. Da benyttet svigermor gjennom mange år, som jeg alltid hadde trodd jeg hadde et godt forhold til, sjansen til å fortelle meg nøyaktig hva hun syns om meg og min familie. Hun sparte ikke på kruttet og det ble sagt mye sårende. Jeg og mannen fant tilbake til hverandre et par mnd senere og har det bedre enn noengang. Jeg har ikke sett eller snakket med svigermor siden. (1,5 år siden nå)

 

Mannen har litt kontakt med henne, mens jeg slipper.

 

En klassisk sjalu heks av en svigermor. Nå hevner hun seg på barna våre for å "straffe" meg.

Har ikke ringt ungene en eneste gang på 1,5 år og ikke invitert dem heller. De har sett hverandre i et par familie selskaper bare. Vi fikk en baby for 2 uker siden, mannen tok med seg babyen bort til henne for å vise han frem til slutt da hun ikke viste noen interesse for det nye familie medlemmet. Alt han fikk var et tørr "Gratulerer".

 

Æsj! Blir kvalm av hele dama. Godt jeg slipper å ha noe med henne å gjøre lenger. Makan til falsk dame har jeg aldri møtt.

 

Anonymous poster hash: cce0b...2bb

Gjest Antarctica
Skrevet

Tusen takk for fint svar. Jeg skal prøve å gjøre som du råder. Er så skuffet og kjenner at jeg sannsynligvis kommer til å ha problemer med å holde maska i morgen. Det verste er at jeg ikke tror at hun skjønner hvor det såret. Hun mente nok det hun sa om at hun ikke skulle la det gå inn på seg men forstår nok ikke hvor ufint og ufølsomt det hun sa var.

 

Nå har jeg lært å ikke gjøre dette flere ganger.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

For ei megge. Du trenger ikke være mer enn høflig overfor henne.

Skrevet

Æsj.. høres ut som min svigermor..

Vi hadde en utrolig vanskelig tid I forholdet vårt for en god stund tilbake. Vi var begge slitne og det ble mye krangling og vi var rett og slett inne i en ond sirkel.

Jeg trodde forholdet til meg svigermor var bra.

Hun var på besøk en dag og spurte hvordan det gikk med oss. Jeg tenkte at jeg skulle svare ærlig og sa:

 

"For å være helt ærlig så går det ikke så bra akkurat nå, vi har det litt vanskelig for tiden."

 

Da svarte hun kaldt: "ja da får dere bare gå fra hverandre da, hvis dere ikke er glad i hverandre mer!"

 

Det var vel ikke akkurat det som var problemet. Det ble slutten på den samtalen. Noen uker senere så tok forholdet slutt da vi ikke kom oss ut av spiralen vi var havnet i. Da benyttet svigermor gjennom mange år, som jeg alltid hadde trodd jeg hadde et godt forhold til, sjansen til å fortelle meg nøyaktig hva hun syns om meg og min familie. Hun sparte ikke på kruttet og det ble sagt mye sårende. Jeg og mannen fant tilbake til hverandre et par mnd senere og har det bedre enn noengang. Jeg har ikke sett eller snakket med svigermor siden. (1,5 år siden nå)

 

Mannen har litt kontakt med henne, mens jeg slipper.

 

En klassisk sjalu heks av en svigermor. Nå hevner hun seg på barna våre for å "straffe" meg.

Har ikke ringt ungene en eneste gang på 1,5 år og ikke invitert dem heller. De har sett hverandre i et par familie selskaper bare. Vi fikk en baby for 2 uker siden, mannen tok med seg babyen bort til henne for å vise han frem til slutt da hun ikke viste noen interesse for det nye familie medlemmet. Alt han fikk var et tørr "Gratulerer".

 

Æsj! Blir kvalm av hele dama. Godt jeg slipper å ha noe med henne å gjøre lenger. Makan til falsk dame har jeg aldri møtt.

 

Anonymous poster hash: cce0b...2bb

Off, ikke hyggelig å ha det sånn.

 

Din historie viser at det er lite lurt å involvere foreldre i krangel mellom deg og mann. Når den ene eller flere av foreldrene sier slik og mann og kone finner ut at de vil satser videre, da kan det bli kjip stemning pga. det som har blitt sagt. Da er det bedre å de utenfor og heller lette hjertet til en god venninne.

 

Anonymous poster hash: a49eb...e22

Skrevet

Æsj.. høres ut som min svigermor..

Vi hadde en utrolig vanskelig tid I forholdet vårt for en god stund tilbake. Vi var begge slitne og det ble mye krangling og vi var rett og slett inne i en ond sirkel.

Jeg trodde forholdet til meg svigermor var bra.

Hun var på besøk en dag og spurte hvordan det gikk med oss. Jeg tenkte at jeg skulle svare ærlig og sa:

 

"For å være helt ærlig så går det ikke så bra akkurat nå, vi har det litt vanskelig for tiden."

 

Da svarte hun kaldt: "ja da får dere bare gå fra hverandre da, hvis dere ikke er glad i hverandre mer!"

 

Det var vel ikke akkurat det som var problemet. Det ble slutten på den samtalen. Noen uker senere så tok forholdet slutt da vi ikke kom oss ut av spiralen vi var havnet i. Da benyttet svigermor gjennom mange år, som jeg alltid hadde trodd jeg hadde et godt forhold til, sjansen til å fortelle meg nøyaktig hva hun syns om meg og min familie. Hun sparte ikke på kruttet og det ble sagt mye sårende. Jeg og mannen fant tilbake til hverandre et par mnd senere og har det bedre enn noengang. Jeg har ikke sett eller snakket med svigermor siden. (1,5 år siden nå)

 

Mannen har litt kontakt med henne, mens jeg slipper.

 

En klassisk sjalu heks av en svigermor. Nå hevner hun seg på barna våre for å "straffe" meg.

Har ikke ringt ungene en eneste gang på 1,5 år og ikke invitert dem heller. De har sett hverandre i et par familie selskaper bare. Vi fikk en baby for 2 uker siden, mannen tok med seg babyen bort til henne for å vise han frem til slutt da hun ikke viste noen interesse for det nye familie medlemmet. Alt han fikk var et tørr "Gratulerer".

 

Æsj! Blir kvalm av hele dama. Godt jeg slipper å ha noe med henne å gjøre lenger. Makan til falsk dame har jeg aldri møtt.

 

Anonymous poster hash: cce0b...2bb

Huff for et menneske! Ja enkelte kan man fint leve uten...men er jo ikke så enkelt.

Vi har alltid hatt et anstrengt forhold og hun har ikke vært noe hyggelig tidligere men de siste årene har vi kommet nærmere hverandre følte jeg. Har ikke direkte følt at hun ikke har likt meg og det føler jeg ikke nå heller. Hun er vel bare enormt sær og mangler noen antenner kanskje. Trodde som sagt at ting var bedre og turte å åpne meg litt siden hun også fortalte om sine ting. Det var visst veldig feil. Har ikke lyst til å gå ned med noen falsk smil.... 😳

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

Skrevet

Tips til hva jeg kan si om hun begynner å prate om dette? Enten beklager seg eller fortsetter i ssmme spydige tonen? Gruer meg til å stå opp... 😝

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

Skrevet

Tips til hva jeg kan si om hun begynner å prate om dette? Enten beklager seg eller fortsetter i ssmme spydige tonen? Gruer meg til å stå opp... 😝

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

Dette ble vi ferdig prata om i går kveld, det trengs ikke mer prat om det.

 

Anonymous poster hash: a49eb...e22

Skrevet

Da har jeg kreket meg ned på kjøkkenet og ble møtt av svigermor med en gang. Hun kom angrende mot meg og sa Unnskyld for at hun hadde reagert som hun gjore og sa at det var veldig feil av henne. Hun hadde veldig lyst til å gå opp til meg da vi hadde lagt oss og beklage med en gang men ventet siden vi hadde lagt oss. Hun fikk en knekk da hun hørte alt(noe) vi hadde gått igjennom at hun ikke klarte annet enn å svare som hun gjore og slokke lysene. Hun ga meg en kjempeklem og da kjente jeg tårene trille. Det er ikke ofte jeg gråter på tross av alt vi har vært igjennom. Det var godt at hun sa Unnskyld. Jeg svarte at jeg ble lei meg siden jeg satt med inntrykket av at det vsr en fin og fortrolig samtale vi hadde til det helt uventet snudde seg på slutten. At jeg følte meg dum som hadde blottet meg sånn og fått en sånn reaksjon. At jeg fortalte dette siden vi nå var kommet oss forbi de vanlige tingene. Nå er det litt ubehagelig men likevel greit å være her. Tusen takk for svar fra dere som har tatt dere tid til å svare. Var så trist i går og det hjalp virkelig 😊

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

Skrevet

Da har jeg kreket meg ned på kjøkkenet og ble møtt av svigermor med en gang. Hun kom angrende mot meg og sa Unnskyld for at hun hadde reagert som hun gjore og sa at det var veldig feil av henne. Hun hadde veldig lyst til å gå opp til meg da vi hadde lagt oss og beklage med en gang men ventet siden vi hadde lagt oss. Hun fikk en knekk da hun hørte alt(noe) vi hadde gått igjennom at hun ikke klarte annet enn å svare som hun gjore og slokke lysene. Hun ga meg en kjempeklem og da kjente jeg tårene trille. Det er ikke ofte jeg gråter på tross av alt vi har vært igjennom. Det var godt at hun sa Unnskyld. Jeg svarte at jeg ble lei meg siden jeg satt med inntrykket av at det vsr en fin og fortrolig samtale vi hadde til det helt uventet snudde seg på slutten. At jeg følte meg dum som hadde blottet meg sånn og fått en sånn reaksjon. At jeg fortalte dette siden vi nå var kommet oss forbi de vanlige tingene. Nå er det litt ubehagelig men likevel greit å være her. Tusen takk for svar fra dere som har tatt dere tid til å svare. Var så trist i går og det hjalp virkelig 😊

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

Det var utrolig unødvendig å sutre så mye når hun unnskyldte seg.

 

Anonymous poster hash: 915f0...338

Skrevet

Da har jeg kreket meg ned på kjøkkenet og ble møtt av svigermor med en gang. Hun kom angrende mot meg og sa Unnskyld for at hun hadde reagert som hun gjore og sa at det var veldig feil av henne. Hun hadde veldig lyst til å gå opp til meg da vi hadde lagt oss og beklage med en gang men ventet siden vi hadde lagt oss. Hun fikk en knekk da hun hørte alt(noe) vi hadde gått igjennom at hun ikke klarte annet enn å svare som hun gjore og slokke lysene. Hun ga meg en kjempeklem og da kjente jeg tårene trille. Det er ikke ofte jeg gråter på tross av alt vi har vært igjennom. Det var godt at hun sa Unnskyld. Jeg svarte at jeg ble lei meg siden jeg satt med inntrykket av at det vsr en fin og fortrolig samtale vi hadde til det helt uventet snudde seg på slutten. At jeg følte meg dum som hadde blottet meg sånn og fått en sånn reaksjon. At jeg fortalte dette siden vi nå var kommet oss forbi de vanlige tingene. Nå er det litt ubehagelig men likevel greit å være her. Tusen takk for svar fra dere som har tatt dere tid til å svare. Var så trist i går og det hjalp virkelig 😊

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4636c...8c6

Så bra hun unnskyldte seg. Tror egentlig du har en flott svigermor, det kostet nok sikkert litt å komme med unnskyldningen også. Krysser fingrene for at dette bare gjør forholdet mellom dere enda sterkere. 👍

 

Anonymous poster hash: 5c538...84d

Skrevet

Bra at hun unnskyldte seg, det er det viktigste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...