Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg venter nå barn nr 3, og har allerede begynt å utvikle en frykt for fødselen. Det er 2 år mellom minste og babyen. Har det noe å si for om fødselen går raskt? Siste tok 5 timer. Og rier , er det slik at man kjenner riene likt under alle fødselene? Jeg kjente uheldigvis mine i mage, korsrygg og nedover lårene Håper noen kan svare Anonymous poster hash: 50b90...b84
BøllefrøOgBolla Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Mine fødsler var ikke like, sånn med tanke på hvordan riene kjentes - så det kan godt kjennes helt annerledes ut denne gangen! Og desverre vet ingen hvor lang tid det tar heller, for noen tar det lenger tid, noen går det raskere, og kanskje er det likegreit at man ikke vet noe om det på forhånd!? Jeg er i allefall veeeeeldi glad jeg ikke vet noe om hvordan fødselen blir, da må jeg liksom bare ta det som det kommer 😃 Gruer meg veeeeeldig til fødsel nummer to, da nummer en var et mareritt - men fødsel nummer to ble helt fantastisk til sammenlikning - så alt er mulig ❤️ Masse lykke til 😃
Aminaah Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Takk ja men de sier fødsel nr to er lettere, men de sier at br tre er en luring HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg hadde helt annerledes fødselsforløp med nr 3 enn jeg hadde med 1 og 2. Men alle mine tre fødsler var raske drømmefødsler. Fødsel nr 1 varte ca 4-5 timer, fødsel nr to varte halvannen time, og fødsel nr tre varte 3,5 time. Anonymous poster hash: 2acd9...71d
Aminaah Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 OK så tredje var da midt imellom? Sånn tidsmessig? Min første varte 16t, MEn skjønner at jeg får vare ta det som det konmer
Meg og alle gutta Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg fødte nr 3 for to uker siden og for min del så var det ingenting å grue seg til. :-) Første fødsel var et levende smertehelvete som varte i 42 timer og jeg var fullstendig utslitt da han kom. Fikk høy feber og spøy som en gris da det endelig var tid for å presse. Etter fødsel ville ikke livmora trekke seg sammen og jeg blødde mye. Revna litt og hadde vondt i underlivet lenge etterpå. Fødselen startet med rier og de satt stortsett foran I magen nederst. Som skikkelig mageknip. Nr 2 starta med vannavgang. Riene begynte en time etter dette. Kom raskt med et par minutter i mellom. Rakk så vidt sykehuset. 3 timer etter riene startet så var babyen født. Riene satt i magen og nedover innsiden av lårene. Hadde ikke behov for smertelindring denne gangen, I motsetning til første gang hvor jeg fikk epidural - som hadde god virkning en liten time før de satt meg på drypp. Nr 3 ble en fantastisk drømmefødsel. Hadde hatt litt modningsrier et par ganger de to siste ukene før fødselen startet. Varte kun noen timer og ble aldri verre, men var ganske regelmessige. (Kjentes ut som sterke mens smerter/tidlige rier - ble litt lurt et par ganger) Når det omsider startet så gikk det fort. Hadde korte, litt uregelmessige rier og trodde vel d var på'n igjen med modningsrier. Men de kom tettere og ble sterkere. Varte ikke så lenge og var enkle å takle. Dro tidlig inn på sykehuset for å slippe stresset jeg hadde med nr to hvor jeg hadde trykketrang da jeg ankom føden. Han ble født 10 min etter jeg kom inn nemlig og det orket jeg ikke denne gangen. Hadde 2-3cm når jeg kom inn. Riene kjentes i magen og ryggen. Ikke veldig vonde. Ble lagt på ctg da jeg kom og ti minutter etter gikk vannet mens jeg lå der. Ble flytta inn på fødestue. Pusta meg fint gjennom riene og 1,5 time etter at jeg fikk konstatert 2-3cm så var han født. Veldig kjapp og enkel fødsel og jeg syns ikke at det var uoverkommelig på noe som helst tidspunkt. Han var stor og jeg fikk ingen skader foruten et lite skrubbsår. Vært i super form etter fødselen og reiste hjem 4 timer etter. For meg har fødslene vært veldig ulike mtp hvordan de har startet, hvor smertene har sittet osv, men de har blitt enklere og kortere for hvert barn. :-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Takk ja men de sier fødsel nr to er lettere, men de sier at br tre er en luring HI Min 2. fødsel varte i 2 timer. Min 3. i 18 😧 Men den nr 2 var myyye mer smertefull enn nr 3. Jeg vurderte smertestillende på nr 2 men ikke nr 3. Anonymous poster hash: 213da...411
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Her var fødsel 1 veldig lang og slitsom og fødsel 2 lett som en plett☺
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Mine 4 fødsler var helt forskjellige, de to første var harde og lange. De to siste var enkle og kjappe. Nr tre var enkel og grei, var på sykehuset i underkant av en time, og de rakk akkurat å sette i epidural før hun kom, så var ikke noe virkning. Nr fire (2 år etter nr 3) var litt for kjapp og enkel, så han kom lik så godt hjemme, var en rolig og grei fødsel, savnet bare jordmor tilstede 😛. Anonymous poster hash: 85e06...028
Aminaah Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Det høres ut på dere at det er ikke noe mønster egentlig. Men tenker det er bedre å forberede seg på at det kan ta tid og gjør vondt så får man heller bli positivt overrasket
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har født 3 ganger og ingen var like. 1. Igangsatt mandag ankomst baby torsdag- med tang og vakuum 2. Styrt fødsel, rakk såvidt frem til sykehuset 3. Vannet gikk, riene kom etterhvert og ble ikke vonde før rundt en time før babyen kom ut. Jordmor sa til meg at det de mener med st 3mann er en luring er starten. Men så fort du er i aktiv fødsel (4 cm) er den mest lik nr 2. Og da kan det gå fort. Anonymous poster hash: 6daad...d11
Aminaah Skrevet 3. oktober 2015 #13 Skrevet 3. oktober 2015 Okey, det var godt å høre. Man hører jo som regel bare skrekk eksemplene desverre "/
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #14 Skrevet 3. oktober 2015 Min fødsel nr 2 og 3 var ganske like bortsett fra at hun var en luring Dvs: det tok nesten 1 døgn med tøyserier før de ordentlige riene satt i gang. Da gikk det fort Anonymous poster hash: a8161...3b7
4 små-2 rosa+2blå Skrevet 3. oktober 2015 #15 Skrevet 3. oktober 2015 Har 4 barn, alle fødsler har vært forskjellige. Nr 1:12 t fra start til slutt,startet med vannavgang. Stille og rolig forløp. Nr 2: 5-6 timer fra start,så vidt vi rakk sykehuset da riene aldri ble ordentlig vonde. Nr3: 2 døgn med maserier før det hele plutselig gikk over i mer regelmessige rier. Etter de ble regelmessige tok det ca 4 timer før ungen var ute. Ikke behov for smertelindring. Nr 4: 1 døgn med svake maserier,som jeg sov meg gjennom. Våknet plutselig på Morgen dag 2 med kraftige rier og vannavgang. 1,5-2,5 min mellom hver rie,7 cm åpning ved innkomst sykehuset 1,5 time etter første tak. Babyen var ute 20 min etter vi kom frem. Behov fra lystgass. Oppsummert:ingen fødseler er like! Lykke til😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå