Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Noen som vil komme med forslag til tema for fagoppgave i pedagogikk? Det kan være innenfor både spesial- og sosialpedagogikk, så det er mange muligheter, jeg klarer bare ikke å komme på noe lurt.. Det kan gjerne ha med barn å gjøre. På forhånd takk😊 Anonymous poster hash: 11954...4dd
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Hva slags oppgave er dette? Omfang, antall sider og ikke minst hva er ditt interesseområde innenfor pedagogikk? Anonymous poster hash: 7098e...20e
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Er det noen retningslinjer for litteratur? Anonymous poster hash: 7098e...20e
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Les litt pensum først. Les innledninger og konklusjoner først og se om noe fenger deg. Hvis det fenger, så leser du resten. Hva med tilrettelagt undervisning, med vekt på de sterke elevene? Hvilket nivå, studieretning, omfang osv er det snakk om? Anonymous poster hash: dfeda...6d7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 Takk for tips om pensum-lesing, skal prøve å få gått gjennom alt, så kanskje jeg finner noe😉 Skal være 10-12 sider, så ikke en kjempestor oppgave egentlig. Jeg intresserer meg kanskje litt ekstra for spesialpedagogikk i forhold til barn.. Har tenkt litt på sorg hos barn, men er redd det kan bli litt diffust, og litt usikker på om jeg finner en god nok problemstilling i forhold til det.. Anonymous poster hash: 11954...4dd
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 sorg kan nok fort bli litt diffust ja, mtp at det er et utrolig stort område å bevege seg innpå! jeg hadde hatt store problem med å velge en oppgave selv fordi jeg hadde bare kommet på store oppgaver som fort blir diffuse i en liten tekst! men hva med barn med relasjonsproblemer? evt, gå direkte på barn med forskjellige diagnoser. som ADHD, aspergers, autisme osv.. Anonymous poster hash: 68588...0e1
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 Barn med tilknytningsvansker Anonymous poster hash: 59a3e...d1c
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Dersom oppgaven skal skrives innenfor pensumlitteraturen på emne så må du se på den først og fremst. Sorg hos barn er veldig diffust, du bør i så fall være mer spesifikk. Vold i nære relasjoner, barn som pårørende eller noe. Høres ut som om noe innen psykososiale vansker hos barn? Hva med utviklingshemming? Lese- og skrivevansker, matematikkvansker, migrasjonsrelaterte lærevansker? Jeg vet ikke hvor, hva eller på hvilket nivå du studerer, men du kan se på uios nettside. De har både bachelor og master i spes.ped. Kanskje du finner et tema eller relevant litteratur på noen av emnene. Anonymous poster hash: 7098e...20e
MammantilNurket Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Du har relativt lite tumleplass her, så det er superviktig at du _spisser_ problemstillingen din skikkelig. Skriv smalt og konkret. Vært nøye med begrepsavklaring, Er du på BA eller MA-nivå? Mye spennende du kan skrive om: - kartlegging i barnehagen - ok eller ikke? - etiske problemstillinger rundt evnetesting. - diskuter bruk av et spesifikt spes.ped.verktøy for barn med en gitt diagnose i et gitt perspektiv (Kristeva, Foucault, Derrida ...) - atferdsprogrammer i skolen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Tusen takk, her var det mange gode tips! Det skl jeg ta med meg😉 Helt supert!👍👍👍 Anonymous poster hash: 11954...4dd
MMP Skrevet 4. oktober 2015 #11 Skrevet 4. oktober 2015 Hva med å skrive om barn/ungdommer med traumer - hvordan tilrettelegge for læring hos de? Veldig relevant nå med alle de mindreårige flyktningene som kommer til Norge/Europa....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #12 Skrevet 4. oktober 2015 Tilknytningsvansker er kjempe spennende da. Evt. Introverte barn og tilrettlegging. Eller hva med "gråsone -elever". Anonymous poster hash: 27652...f16
MammantilNurket Skrevet 4. oktober 2015 #13 Skrevet 4. oktober 2015 Veldig aktuelt og flott tema, men (etter min mening) alt for omfattende for en så liten oppgave. Hva med å skrive om barn/ungdommer med traumer - hvordan tilrettelegge for læring hos de? Veldig relevant nå med alle de mindreårige flyktningene som kommer til Norge/Europa....
MMP Skrevet 4. oktober 2015 #14 Skrevet 4. oktober 2015 Veldig aktuelt og flott tema, men (etter min mening) alt for omfattende for en så liten oppgave. Hva med å skrive om barn/ungdommer med traumer - hvordan tilrettelegge for læring hos de? Veldig relevant nå med alle de mindreårige flyktningene som kommer til Norge/Europa.... Ja... det er kanskje det. Mente ikke skrive spesifikt om selve traumet så mye - men at de bør kartlegges - for å så tilrettelegge. Det er forsket på det allerede.... FUS prosjektet tror jeg det heter...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #15 Skrevet 4. oktober 2015 Hvilket nivå handler dette om? Vgs, høyskole/universitet, bachelor/master? Anonymous poster hash: dfeda...6d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå