Gå til innhold

Veldig tidlig seksårskrise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstejenga mi er fire, blir fem i januar. Over sommeren har hun blitt ekstremt følsom og gråter for hver minste ting. Og da mener jeg hver eneste minste ting. Om strømpebuksa hun hadde tenkt å ha på må vaskes, om det ikke er kjole i bytteklærne i barnehagen om hun hadde tenkt at det skulle være det, om det begynner å regne når hun har tenkt at det skal være sol osv. Kort sagt om noe blir litt annerledes enn hun hadde tenkt blir det krise. Og hu har alltid vondt et sted, enten det er magen, en finger eller en tå. Dette er litt uvanlig for henne, hun har alltid vært en veldig "grei" unge, snill og rolig og god. Ikke at hun ikke er den nå da, men det blir så utrolig mye sutring og grining!

Barnehagen har faktisk lagt merke til det også, og lurte på om det hadde skjedd noe hjemme i det siste. Det har det ikke, så det var da ped.lederen hennes nevnte at hun kanskje var i en "tidlig fjortisalder" som vanligvis kommer i 5-6 årsalderen.

Skal sies at hun har en lillesøster som er midt i den verste toårstrassen også da, at kanskje det kan være noe av grunnen? Hun har aldri vært noe annet enn glad i lillesøsteren sin, men nå får nok lillesøster litt ekstra oppmerksomhet siden hun faktisk krever en del om jeg er mye alene med dem, selv om vi er bevisste på at de ska få like mye oppmerksomhet.

Noen som har (hatt) det på samme måten? Tips og råd til meg?

Anonymous poster hash: 174e3...06a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det hende hun går og grubler på noe/bekymrer seg? Mine har vært opptatt av "liv og død" i den alderen.

Anonymous poster hash: 41f96...4a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...