Gå til innhold

Sykt barn, invitere venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen og jeg har begge barn i 3. klasse, og guttene leker innimellom sammen. De har ikke topp kjemi, så begge har egentlig andre venner de er mest med, men siden de bor nært er det litt sammen likevel.

Så er greien det at nanogutten er syk, ev. "syk", og har vært det i flere dager. I går fikk jeg en sms om sønnen vår ville komme bort for å leke. Jeg stusset litt og spurte sønnen min om xx var på skolen i dag, men det hadde han ikke vært. Derfor skrev jeg at det ikke passet selv om det egentlig gjor de det.

I dag var jeg tidlig ferdig på jobb og møtte naboen og barnet på butikken, og guttungen så alt annet enn syk ut slik han herjet rundt, men, men ... Så da jeg kom hjem, fikk jeg nok en sms fra naboen om vår sønn kunne komme bort for å leke med xx senere i dag, lille xx kjedet seg nemlig sånn!?! Altså, han skal jo liksom være syk?

Er dette normalt? Å invitere andre bort bort til seg når man holder ens eget barn hjemme fra skolen? Jeg tror ikke barnet egentlig er syk, og ja, jeg har mine grunner til å tro det, men dersom jeg tar feil vil jeg faktisk ikke at barnet mitt skal gå inn dit og bli smittet av noe.

Anonymous poster hash: d319f...92d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg skrevet "Er ikke xxx syk? Vi vil ikke bli smittet med noe, det passer så dårlig å bli syk nå".

Hvis han er frisk kan de jo leke.

Skrevet

Det kan ikke være at barnet er frisk i dag, men mor holder ham hjemme likevel? For man skal jo det ved feber og/eller oppkast!

Anonymous poster hash: 51e7b...156

Skrevet

Det kan ikke være at barnet er frisk i dag, men mor holder ham hjemme likevel? For man skal jo det ved feber og/eller oppkast!

Anonymous poster hash: 51e7b...156

Men er det ikke da ekstra sært å invitere noen hjem til seg om man vet at barnet er smittsomt? Eller ta det med på butikken?

Kanskje det bare er jeg som er rar som reagerer på dette. Vi inviterer i hvert fall aldri noen hjem hit når barna er syk eller i dagene rett etter om de har vært spysyke.

HI

Skrevet

Da ville jeg skrevet "Er ikke xxx syk? Vi vil ikke bli smittet med noe, det passer så dårlig å bli syk nå".

Hvis han er frisk kan de jo leke.

Ja, jeg kunne kanskje det. Nå skrev jeg bare at det passet dårlig uten å skrive noe mer om hvorfor. Jeg er ikke så god på det å være direkte, men får gjøre det neste gang. Hun kommer garantert til å spørre igjen i morgen.

HI

Skrevet (endret)

Om du får spørsmål i morgen, si så lenge xx er blitt frisk så er det helt i orden. 

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Kanskje han er hjemme med migrene eller noe annet som ikke er smittsomt....? Kanskje han har noe psykisk som hans sliter med? 

Du kan jo høre med mor om han er smittsom siden han ikke har vært på skolen, men kanskje rart å gjøre det nå. Neste gang, kanskje. 

Skrevet

Man har ikke feberfrie dager på skolebarn... 

Men jeg ville bare skrevet som foreslått "Trodde xx var syk. Har ikke lyst på noe smitte nå, men gjerne når han er frisk:) "

Anonymous poster hash: 2774c...feb
Skrevet

Man har ikke feberfrie dager på skolebarn... 

Men jeg ville bare skrevet som foreslått "Trodde xx var syk. Har ikke lyst på noe smitte nå, men gjerne når han er frisk:) "

Anonymous poster hash: 2774c...feb

Ja, jeg tror jeg skal gjøre det neste gang.

Jeg er kanskje litt streng med mine jeg ser jeg nå. For om mine mener at de er så dårlig at de ikke kan gå på skolen, så får de faktisk ikke leke med noen etter skolen heller. Selv om de da er i fin form igjen. Jeg bare trodde dette var mer vanlig, altså at man unngår lek med barna, uansett grunn, om de har vært hjemme fra skolen en dag (eller en hel uke som i dette tilfellet).

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...