MarianeA Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg synes at hver gang det spørres om mat og middagforslag her så kommer det opp kyllingfile og man får inntrykk av at det spises i enhver setting. Synes dere at det smaker godt? Helt ærlig? Jeg har til gode å få en saftig velsmakende kyllingfile og lurer på om jeg gjør noe feil eller om det er noe med mine smaksløker. Jeg har tilberedt det hjemme og spist det ute på restaurant og synes alltid det er veldig tørt å vanskelig å svelge. Likevel må det jo være noe ettersom "alle" tydeligvis spiser dette minst en gang hver uke. Hva synes du? Er det godt og smakfullt eller bare lettvint og greit?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Kyllingen smaker ingenting Men etter at jeg begynte å steke i ovnen istedenfor i panne, så er den ihvertfall ikke tørr lenger. Snitter den ofte opp og fyller med stekt løk, spinat og kremost av noe slag før steking. Anonymous poster hash: d5f0a...a97
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg synes det er godt, og spiser det endel, synes ikke det er tørt eller kjedelig. Bruker krydder og passer steketiden Anonymous poster hash: a93de...b90
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Med riktig krydder og tilberedning er jo det knall mat Anonymous poster hash: ae21e...317
Blomstogbier Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg liker ikke kyllingfilet synes det har en ekkel smak. Spiser enten helstekt kylling eller kylling i strimler.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Danske kyllingfileter er ikke godt. Norske er godt. Tilbereder du dem riktig, skal de IKKE bli tørre! Jeg har spist så mør kylling at kjøttet nærmest falt fra hverandre... Det var for mørt, om jeg skal være ærlig. Du kan surre kylling i bacon, du kan fylle med ost og div... Kylling er også lett mat, det er ikke tungt for fordøyelsen og gir proteiner og ikke karbohydrater. Anonymous poster hash: 6929f...84a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg spiser en del kyllingfilet, er ikke ofte det er tørt. Min fordøyelse er ikke glad i oksekjøtt. Så da blir det kylling og fisk det går i. Jeg woker ofte, ellers lager jeg de i ovnen, gjerne med fyll. Hel kylling er jeg ikke så glad i, liker ikke skinn, og synes det er for mye fett og rart på kyllingen. Kyllingfileten kan jeg krydre nøyaktig som jeg vil og. Anonymous poster hash: 3a2f7...8c6
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg drukner den i saus. Funker alltid. Og så slipper jeg kyllingsmaken.
nasse nøffen Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 surrer bacon rundt, og fyller med kremost.. potet, brokkoli og barnaise.... nydelig
gale damen Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 Folk tror at det er sunt, vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #11 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg spiste mye kyllingfilet på vgs fordi jeg trente mye og var nesten litt fanatisk opptatt av kostholdet. Nå har jeg fått det helt i vrangstrupen å velger aldri kylling på butikken. Frister ikke lenger Anonymous poster hash: 63575...832
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #12 Skrevet 2. oktober 2015 Steker jeg den i ovnen (gjerne i stekepose) blir den saftig Jeg pleier også å surre bacon rundt, eller banke den flat og fyller med fetaost, tomat og basilikum og ruller den sammen før den stekes. Det er veeeldig godt Anonymous poster hash: 1fe79...8e3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #13 Skrevet 2. oktober 2015 Folk tror at det er sunt, vil jeg tro. "Tror"? Det er jo et veldig magert og godt alternativ. Vet du hva fitnessutøvere spiser store mengder av? Kyllingfilet, ja. Elsker det selv. Spiser det gjerne uten noe annet enn grønnsaker. Veldig bra slankemat! Anonymous poster hash: babff...593
Hjertefru Skrevet 2. oktober 2015 #15 Skrevet 2. oktober 2015 Hvis kyllingfileten er tørr, er den ikke skikkelig tilberedt. Den blir tørr hvis du steker den for lenge. Den skal være akkurat gjennomstekt. Jeg bruker først på panne og ettersteker i ovn på 180 gr. Når kyllingen er ferdig stekt kan du trykke på den med fingeren. Dersom kjøttet "spretter" tilbake er den gjennomstekt. Ellers er jeg enig i at kyllingfilet ikke smaker all verden. Bruker mye kyllingfilet, set kan varierer i det uendelige med forskjellige krydder, det er raskt og lettvint og barna liker det.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #16 Skrevet 2. oktober 2015 Har ikke kjøpt på mange år på grunn av antibiotika i foret. Kjøper av og til hel fugl fra Stange. Det kan finnes resistente bakterier der også, men det blir i alle fall ikke tilført nye. Anonymous poster hash: 4adac...941
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #17 Skrevet 2. oktober 2015 De ferske med skinn på er fantastisk Anonymous poster hash: f09aa...f5b
gale damen Skrevet 2. oktober 2015 #18 Skrevet 2. oktober 2015 Folk tror at det er sunt, vil jeg tro. "Tror"? Det er jo et veldig magert og godt alternativ. Vet du hva fitnessutøvere spiser store mengder av? Kyllingfilet, ja. Elsker det selv. Spiser det gjerne uten noe annet enn grønnsaker. Veldig bra slankemat! Anonymous poster hash: babff...593 Nå vet jeg ikke hvor du har det fra at fitnessutøvere er sunne, men å bedrive fitness har ikke noe med sunnhet å gjøre på særlig mange plan. Kylling er magert, ja. Det er også smekkfullt i omega-6, men jeg antar at siden du har funnet så bra slankemat, så er du ikke opptatt av noe annet enn fettprosenten i det du spiser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå