Gå til innhold

LAVKARBOERE!! Se hit!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er såå lei av egg og salat!

HVA kan jeg lage??

Tror også jeg spiser for lite fett da jeg har stagnert litt vektmessig.

Liker ikke sjømat og fisk. Spiser ikke svin. Ellers åpen for alt.

Har prøvd å bake bolle, brød, kaker og forskjellige andre ting. Men ALT lavkarbogreier jeg lager smaker dritt!!

Anonymous poster hash: 505c2...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kylling i alle varianter

Matmuffins

Omelettmuffins

Ost

Avocado

Cottage cheese

Ting smaker litt rart i starten.

Har du prøvd å endre litt på oppskriftene?

Diverse supper

Bønner og linser i supper, gryter

Skrevet

Til middag går det mye i gratenger hos meg. Er så lettvint å bare hive sammen det man har. F.eks enten Kjøttdeig/kylling/bacon/fisk m ost/smøreost/cottage cheese/fløte/kokosmelk, grønnsaker, ofte tomat, hvitløk, sjampinjong, løk, sellerirot. Krydder, gratinere i ovn. Er ellers åpen For forslag jeg også. Blir mye omelett til frokost, elsker det men kan jo bli noe ensformig. Startet på lavkarbo før sommeren. Har dere andre holdt på lenge?

Anonymous poster hash: 0593d...795

Skrevet

Gresk/tyrkisk yoghurt med fløte, bær og vaniljepulver?

Anonymous poster hash: ad0db...546

Skrevet

Om du ikke spiser fisk så MÅ du passe på å få i deg nok omega3 på annet vis. Tilskudd er nok det beste for deg, for du må opp i høye nok doser sammenlignet med andel annet fett.

Bruk også linfrøolje over salaten din, chiafrøolje, spis valnøtter osv. i tillegg for omega3.

Anonymous poster hash: 48d46...2d5
Skrevet

Haha, du har stagnert i vekt fordi du spiser for mange kalorier i forhold til det du forbrenner. Mange som går på lavkarbo tror at de kan spise ubegrensa mengder med lavkarbomat (og mye av det smaker virkelig dritt, uansett hvem som lager - bare lag alt uten salt og sukker, så smaker alt papp), ikke trene og likevel gå ned. Hva med å spise mindre porsjoner av normal mat istedet for?

Anonymous poster hash: e04e9...76f
Skrevet

Liker ikke fisk? Da har du ikke prøvd nok typer :)

Laks bakt i en god fløtesaus er for eksempel kjempegodt.

Ellers avokado og nøtter, kylling

Anonymous poster hash: a122b...446

Skrevet

Haha, du har stagnert i vekt fordi du spiser for mange kalorier i forhold til det du forbrenner. Mange som går på lavkarbo tror at de kan spise ubegrensa mengder med lavkarbomat (og mye av det smaker virkelig dritt, uansett hvem som lager - bare lag alt uten salt og sukker, så smaker alt papp), ikke trene og likevel gå ned. Hva med å spise mindre porsjoner av normal mat istedet for? Anonymous poster hash: e04e9...76f

Det er fullt mulig å spise for lite lavkarbo, spes om man er i ketose. Ikke snakk om ting du ikke har greie på

Anonymous poster hash: 0a08a...867

Skrevet

Husk at fett har dobbelt så masse kalorier som karb og proteiner. Regn på kalorier og bytt ut litt av fettet med grønnsaker.

Det er også fullt mulig å gå ned i vekt med høykarbo/lavfett. Det viktigste uansett er å spise naturlig mat og ikke mat med masse ingreidenser.

Anonymous poster hash: 4b30c...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...