Gå til innhold

Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har vært sykemeldt nesten et år og lagt på meg sakte, men sikkert 10 kg. Jeg har i 6 mnd prøvd å endre på dette. Jeg har ikke ork til så mye, og har nok for nå kommet til makspunktet av hvor mye aktivitet jeg får til.

Dette har jeg fått til:

trener styrke 2 ganger per uke 

går tur stort sett hver dag

spiser sunn og variert mat

MEN jeg holder ikke mer enn maks en uke før jeg går amok og spiser tonnevis av godteri, is, boller, kaker etc. Og jeg stopper ikke før det er tomt. Jeg spiser altså langt over kvalmepunktet. Jeg har aldri vært sånn før i hele mitt liv. Ofte så starter da tankene tidlig på dagen om å spise noe godt og det er nesten som jeg går inn i en transe eller noe.

Skjønner at det å være ensom og sykemeldt og ha masse fysiske begrensninger tærer på, men skjønner allikevel ikke hvorfor jeg ikke klarer å ta meg sammen.

Noen som kan komme med noen gode råd?

Anonymous poster hash: f9a90...afa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mange råd. Ville egentlig bare si at du ikke er alene om dette...

Jeg har det veldig likt. Det blir som en besettelse. Blir liksom ikke tilfredsstilt før man har stappet i seg en 200 grams sjokoladeplate eller noe sånt...

Jeg har vært sånn i flere år, men har vært kjempeflink i perioder. Kan da ha fullstendig godtestopp i flere måneder. Men det siste året ser jeg ikke ut til å komme meg ut av det... Starter ofte på ny frisk, og tenker at "i dag skal jeg ikke..." Men så kommer ettermiddagen, og jeg blir helt manisk. Har jeg ikke noe i hus, så lager jeg noe... Eller ender opp med å stikke på butikken... Veldig frustrerende, og kiloene raser på :(

Jeg har diskutert dette med legen, men han bare avfeier meg og sier at det vil gå seg til når jeg kommer meg litt ovenpå.

Har vært utbrendt og deprimert og holder på å komme meg tilbake fra det. Men denne overspisingen hjelper ikke på akkurat... Man skal jo spise sunt når man er deprimert og man blir ikke akkurat i bedre humør av å stadig legge på seg, eller føle at man ikke har kontroll...

Anonymous poster hash: 1d624...e8c

Skrevet

Må bare legge til at det er topp at du holder deg i aktivitet og ellers spiser sunt og variert :)

Anonymous poster hash: 1d624...e8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...