Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Barna er 10-11 år. Etter 10-årsdagene har det vært litt varierende feiring, noen har ikke hatt noe mens andre har hatt klassefest. Mange har ikke feiret noe i det hele tatt. Mitt barn hadde alle i klassen til 10 årsdagen sin, men ville kun ha en venn fra klassen med på kino da han ble 11. Dette valgte han selv. Denne ene vennen mitt barn hadde med, har hatt bursdag rett før sommeren men han har ikke hatt noen feiring i det hele tatt. Nå har en annen i klassen delt ut invitasjoner til sin bursdag, og da har alle fått unntatt disse to guttene. Grunnen er at ha nikke fikk komme til dem (men de hadde jo ikke noen feiring) Er det virkelig greit å gjøre det slik ? Synspunkter ? Anonymous poster hash: 6d171...16a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Nei, det burde ikke fungere sån. Anonymous poster hash: 46b7c...afc
Miss Chocolate Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Spørs vel om dere får gjort noe med det.. Men synes det vitner om ekstremt barnslig oppførsel.. Snakk om sønnen din om å heve seg over det!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Oj! Det går faktisk ikke an. HVa tenker disse foreldrene med? trodde virkelig ikke ar voksne folk kunne støtte opp under et sånt barnslig tankesett. Egentlig burde dere kontakte foreldrene til disse guttene og høre om det er en misforståelse. Anonymous poster hash: fd82d...7e3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Det er ikke en misforståelse. Bursdagsbarnet har snakket med de andre i klassen og fortalt hvorfor disse to ikke inviteres. Til min sønn og han andre sa denne gutten at det ikke var han som hadde pakket invitasjonene i sekken, og han antok at han ikke hadde flere ark å skrive på siden de to ikke fikk. Barnslig ja, det går greit for min sønn. Men nå går de i 6 klasse og de har hatt et veldig bra miljø hittil. Derfor synes jeg dette var ganske spesielt. Anonymous poster hash: 6d171...16a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 En gang blir det slutt på å invitere alle slik dere og den andre gutten valgte. Mente du at det kun var dere som kunne velge? Anonymous poster hash: cb4b1...995
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Nei jeg mener ikke bare vi skal velge. Men jeg synes det er forskjell på at min sønn tar med sin bestevenn på kino og ingen andre, fremfor å invitere alle minus disse to. De betyr i praksis 10 inviterte gutter, og to uinnviterte. Lappene ble også delt ut på skolen. Anonymous poster hash: 6d171...16a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Nei jeg mener ikke bare vi skal velge. Men jeg synes det er forskjell på at min sønn tar med sin bestevenn på kino og ingen andre, fremfor å invitere alle minus disse to. De betyr i praksis 10 inviterte gutter, og to uinnviterte. Lappene ble også delt ut på skolen. Anonymous poster hash: 6d171...16a Jeg er enig i at dette blir to forskjellige ting. Når alle de andre guttene er invitert, burde disse to også være det. Jeg syns det er er helt håpnløst at de to med vilje er utelatt. Anonymous poster hash: fd82d...7e3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Herregud så latterlig... Men sånn er det bare, tenker jeg. Noen kamper er det ingen vits i å ta. Hva tenker foreldrene med, kan man jo spørre seg! Jeg ville kanskje tatt tak i det at han delte ut invitasjoner på skolen. Anonymous poster hash: 2f442...3ef
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 Slikt bør du ta opp på ett foreldremøte, igrunn alle foreldremøter slik om dette kommer med i referat hvordan dere foreldre ønsker invitasjoner delt ut på skolen skal være. Jeg var nylig på ett foreldremøte der dette ble tatt opp igjen. Noen av barna hadde yttret ønske om å bare invitere noen, en av disse foreldrene tok dette opp for hun syns det ble litt feil. Siden klassen har hatt ett så bra klassemiljø de siste årene syns hun det ble feil å bare invitere noen, selv om hun inviterte privat. Så vi foreldre syns vi fortsatt skulle gå for å invitere alle jenterr/gutter eller hele klassen slik vi har gjort. Dette ut barneskolen. Nå går de siste året på barneskolen, så er jo bare snakk om ett år. Mendet syns jeg igrunn var ganske hyggelig at selv om ungene er så store så skal vi styrke samholdet, og prøve å legge tilrette for at alle blir bedt og alle får hyggelige feiringer.(den klassen slet veldig de første årene, så skole og foreldre har tatt ett skikkelig skippertak for å komme dit de er nå) Men for de som ikke har muligheten til slike feiringer, så kan de be noen, men ikke gi invitasjon på skolen. For alle går det ikke å be alle, men det tror jeg faktisk ikke har skjedd i denne klassen etter vi begynte med skippertaket for å styrke samholdet. Jeg vet om ett barn som bor i en liten hybel, de har fått låne klasserommet og gymsalen på skolen gratis. Så litt planlegging så har alle fått det til. Nå har veldig mangeav oss foreldre barn i andre klasser på skolen, og mange av oss i de samme så vi har tatt dette opp på de andre forelremøtene også. Skolen har også gitt informasjon til de som har skolestartere at det er slik skolen ønsker dette og foreldre. Anonymous poster hash: 98831...b45
Yellow Brick Road Skrevet 2. oktober 2015 #11 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg ville ikke ha gjort det sånn, jeg hadde invitert alle uavhengig av om mitt barn var blitt invitert i andres bursdag eller ikke. Men samtidig så kan jeg jo til en viss grad se argumentet om at man feirer bursdag og inviterer de man selv har blitt invitert til. For er det sånn at alle skal invitere alle, så bør jo alle delta på det også, velger man å ta en annen løsning, så setter man jo seg selv litt utenfor. Politisk rett er det jo ikke, og som sagt, jeg ville ikke ha gjort det sånn, men jeg ser poenget og kan om jeg legger god vilje til, se at noen kan tenke sånn.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #12 Skrevet 2. oktober 2015 Det kan hende at foreldrene trodde dere hadde utelatt kun deres gutt i bursdag til disse to guttene? Dersom alle alltid har invitert alle guttene trodde de kanskje at deres gutt var utelatt, ville ikke såre han mer med å spørre og faktisk ikke vet at de ikke feiret medselskap? Anonymous poster hash: 717a1...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå