Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #1 Skrevet 2. oktober 2015 Min lille på 3 mnd. har veldig tørr hud, skal derfor til legen med han. Men fikk ikke time før seint neste uke. Men han er så grusomt sår i rompa.... Han ligger aldri med bæsjebleie, men er rød og flasker av i huden fordet. Nå så jeg at det væsket litt i rompesprekken også. Han er blid og fornøyd, virker ikke plaget egentlig. Men jeg syns det ser så vondt ut. Noen som har vært borti lignende? Smører med inothyol. Men det hjelper ikke. Anonymous poster hash: 833dd...06c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 Ta han med og vis fram rumpa enten på helsestasjon, apotek el legevakta. Alltid gode råd å få der Anonymous poster hash: 16259...7a9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Tantebarnet mitt var supersensitiv. Dersom de ikke skiftet bleie idet tanken om bæsjing kom, så fikk han væskende sår i rumpa. Det var helt grusomt! De prøvde tøybleier og det hjalp litt. Aner ikke hvorfor. Anonymous poster hash: 72c16...830
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Hva vasker du han med? Anonymous poster hash: 72c16...830
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Takk for svarene. Ringe legen på nytt i dag å forhøre meg. Han bæsjer stort sett alltid mens han ligger på stellebordet. Nå bæsjet han, satt kanskje 2 min. å bæsjet, så han fikk gjøre seg ferdig, å nå væsket det. Har sluttet medvåtservietter også. Kun vann og litt olje innimellom. Hørtes fælt ut med tantebarnet ditt da.. Har han vokst det av seg? Anonymous poster hash: 833dd...06c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Min lille på 3 mnd. har veldig tørr hud, skal derfor til legen med han. Men fikk ikke time før seint neste uke. Men han er så grusomt sår i rompa.... Han ligger aldri med bæsjebleie, men er rød og flasker av i huden fordet. Nå så jeg at det væsket litt i rompesprekken også. Han er blid og fornøyd, virker ikke plaget egentlig. Men jeg syns det ser så vondt ut. Noen som har vært borti lignende? Smører med inothyol. Men det hjelper ikke. Anonymous poster hash: 833dd...06c Prøv weleda sin sinksalve. De selger den på helsekost. Tykt lag for den fester seg ikke sånn som vanlig sinksalve og nytt lag ved hvert skift. Anonymous poster hash: bbe07...2d1
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Høres ut som sopp. Spør legen om dere kan prøve dactakort. Anonymous poster hash: a4e4c...14f
NormaJean Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Syns det høres ut som sopp også! Min ene har slitt med det du beskriver, smurte med alt mulig rart. Så var det en som nevnte mulighetene for sopp. Smurte med canesten, og det ble bra med en gang!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Takk så mye for svar og råd! Skal ringe legekontoret når de åpner, høre om jeg kan prøve canesten eller hva de tror det kan være. Takk igjen! 😀 Anonymous poster hash: 833dd...06c
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 Høres ut som sopp. Hadde smurt med canesten i en ukes tid og vurdert lege om det ikke var noen bedring. Anonymous poster hash: 03c2b...054
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå