Gå til innhold

drypp uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke få epidural etc som smertelindring fordi jeg går på blodfortynnende. Termin om en mnd. Har snakket med anestesilege som bablet om drypp fra jeg kom inn...? Surra han? Hva er i så fall hensikten med å sette drypp på en man ikke vet om må i narkose eller ikke?

Jeg må åpenbart legges i narkose med maske dersom jeg får keisersnitt. Men planen er å føde vaginalt. Andregangsgravid.

Noen med erfaring eller noe?

Anonymous poster hash: 9d837...009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på Asasatin retard (blodfortynnende tabeletter) og Fragmin under svangerskapene. Har hatt ett keisersnitt i narkose, ett med spinalbedøvelse.

Da vannet gikk med første trodde legen, som ikke hadde sjekket papirene mine, at jeg skulle føde vaginalt. Hun sa da at jeg kunne få epidural.

= det finnes alternativer.

Anonymous poster hash: a8316...b07

Skrevet

Jeg gikk på Asasatin retard (blodfortynnende tabeletter) og Fragmin under svangerskapene. Har hatt ett keisersnitt i narkose, ett med spinalbedøvelse.

Da vannet gikk med første trodde legen, som ikke hadde sjekket papirene mine, at jeg skulle føde vaginalt. Hun sa da at jeg kunne få epidural.

= det finnes alternativer.Anonymous poster hash: a8316...b07

Jeg skjønner ikke helt hva du mener.

Skrevet

Jeg kan ikke få epidural etc som smertelindring fordi jeg går på blodfortynnende. Termin om en mnd. Har snakket med anestesilege som bablet om drypp fra jeg kom inn...? Surra han? Hva er i så fall hensikten med å sette drypp på en man ikke vet om må i narkose eller ikke?

Jeg må åpenbart legges i narkose med maske dersom jeg får keisersnitt. Men planen er å føde vaginalt. Andregangsgravid.

Noen med erfaring eller noe?

Det er på grunn av at du kanskje må legges fort i narkose de setter dryppet. Da er alt klart til å sette narkosen med en gang om det oppstår noe.

Anonymous poster hash: 1f0c2...2cd

Skrevet

Det er mulig å få epiduralbedøvelse, spinalbedøvelse og keisersnitt i narkose selv om du går på blodfortynnende.

Skrevet

Det er mulig å få epiduralbedøvelse, spinalbedøvelse og keisersnitt i narkose selv om du går på blodfortynnende.Anonymous poster hash: a8316...b07

Nei. Overprøver du anestesioverlegen og en annen anestesilege på Ahus?

Skrevet

Jeg kan ikke få epidural etc som smertelindring fordi jeg går på blodfortynnende. Termin om en mnd. Har snakket med anestesilege som bablet om drypp fra jeg kom inn...? Surra han? Hva er i så fall hensikten med å sette drypp på en man ikke vet om må i narkose eller ikke?Jeg må åpenbart legges i narkose med maske dersom jeg får keisersnitt. Men planen er å føde vaginalt. Andregangsgravid.Noen med erfaring eller noe?Anonymous poster hash: 9d837...009

Det er på grunn av at du kanskje må legges fort i narkose de setter dryppet. Da er alt klart til å sette narkosen med en gang om det oppstår noe. Anonymous poster hash: 1f0c2...2cd
Men de bruker vel bare 5 sekunder på å sette veneflon? :) eller, kanskje ikke, det er jo Ahus ;) men hva anestesilegen mente, og hva som skjer når jeg kommer inn er kanskje to ganske forskjellige ting. Hvis de ikke setter drypp, så må jeg bare regne med at anestesilegen surra ang. dryppet?

Skrevet

Det er mulig å få epiduralbedøvelse, spinalbedøvelse og keisersnitt i narkose selv om du går på blodfortynnende.Anonymous poster hash: a8316...b07

Nei. Overprøver du anestesioverlegen og en annen anestesilege på Ahus?

Nå må du lese det jeg har skrevet. Det ER mulig. At DU ikke kan få det, er en annen sak.

Jeg gav deg min erfaring.

Skrevet

Kan det Være han mente vanlig intravenøst drypp? Med veneflon tilgang. Slik at ved evt akutte situasjoner så har de lett tilgang? Evt blodoverføring.

Skrevet

Nei. Overprøver du anestesioverlegen og en annen anestesilege på Ahus? Anonymous poster hash: 9d837...009

Nå må du lese det jeg har skrevet. Det ER mulig. At DU ikke kan få det, er en annen sak.

Jeg gav deg min erfaring.Anonymous poster hash: a8316...b07

Hvorfor i all verden føler du for å fortelle meg at andre enn meg kan få epidural?

Skrevet

Kan det Være han mente vanlig intravenøst drypp? Med veneflon tilgang. Slik at ved evt akutte situasjoner så har de lett tilgang? Evt blodoverføring.

Hva ellers skulle han ment :) ? Da må de vel sette drypp på alle fødende, for alle kan jo komme til og trenge akutt hjelp.

Skrevet

Nei. Overprøver du anestesioverlegen og en annen anestesilege på Ahus? Anonymous poster hash: 9d837...009

Jeg gav deg min erfaring.Anonymous poster hash: a8316...b07

Hvorfor i all verden føler du for å fortelle meg at andre enn meg kan få epidural?

Eh, fordi du ba oss komme med våre erfaringer.

Fordi blodfortynnende medisiner i seg selv ikke gjør det umulig å få verken epidural eller spinal* (grunnen til at man går på blodfortynnende kan imidlertid utelukke det).

* info fra kardiolog, hematolog og nevrolog ved Riksen samt hematolog, nevrolog og anestesioverlege ved Vestre Viken.

Skrevet

Gikk på blodfortynnende (fragmin) i sv.skapet, fikk epidural, men det måtte ha gått så og så mange timer etter siste injeksjon før det var trygt å sette. Jeg husker ikke hvor mange timer det var nå.

Anonymous poster hash: c7601...3f1
Skrevet

Hva ellers skulle han ment :) ? Da må de vel sette drypp på alle fødende, for alle kan jo komme til og trenge akutt hjelp.

Ikke alle fødende bruker blodfortynnende medikamenter. Nå syns jeg du bare er frekk.

Ta det som det kommer.

Anonymous poster hash: 1f0c2...2cd

Skrevet

Jeg fikk to typer blodfortynnende under hele svangerskapet,fikk epidural,gikk helt greit. Ingen som antydet at det ikke skulle gå an.

Skrevet

Han mente drypp som i væske/elektrolytter.

Om det er mulighet for at du må i narkose så får du ikke spise. Og du trenger væske/næring under fødsel.

Anonymous poster hash: 9d003...fdb

Skrevet

Han mente drypp som i væske/elektrolytter.

Om det er mulighet for at du må i narkose så får du ikke spise. Og du trenger væske/næring under fødsel.

Ellers risikerer du at de må pumpe magen din...

Skrevet

Jeg skjønner ikke. Du kan ikke få ks pga medikamenter? Må du, så må du..Drypp? Da mener du veneflon og væske? Det kan du fint ha selv om du går på blodfortynnende. De aller fleste fødende i dag får vel lagt inn veneflon i løpet av forløpet som en sikkerhet, slik at de skal slippe å styre med det om ting må gå fort. 

Blir det ks får du medikamenter i veneflon uansett, det blir ikke kun gass.

Anonymous poster hash: 36b57...812
Skrevet

Jeg tenkte med med tanke på at du gikk på blodfortynnende medisin, som da vil Være med på å økende sjansen for større blødning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...