Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Har fått det au!! Startet antibiotikakur og har nesespray, men føler jeg ikke får tømt brystet skikkelig. Kom grønt puss ut i sted men ikke nå lengre. Kan jeg amme barnet slik at jeg får tømt det skikkelig eller er det skadelig/ekkelt mtp pusset?? Anonymous poster hash: 04890...1e3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #2 Skrevet 2. oktober 2015 https://ammehjelpen.no/artikkel/1/Brystbetennelse-mastitt Ammehjelpen annbefaler faktisk å bruke barnet til å få tømt brystet. Anonymous poster hash: 922f7...356
MarianeA Skrevet 2. oktober 2015 #3 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg fikk også beskjed om å amme til tross for brystbetennelse. Vondt, au- men det gikk heldigvis greit over.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg fikk også beskjed om å amme som vanlig. Gikk ikke over. Måtte operere Anonymous poster hash: 23c98...7e8
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Amm og ta varme dusjer og masser brystet så mest lulig kommer ut, vet noen står på 4 og ammer da renner melken ut. Beste er å tømme det mye og ofte, men gjør vondt ☺ Anonymous poster hash: a613a...686
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg fikk også beskjed om å amme som vanlig. Gikk ikke over. Måtte operere Anonymous poster hash: 23c98...7e8 Hva skjedde? Altså hvordan foregår en slik operasjon? Hadde selv en brystbetennelse som var lenge og ble verre og verre, men hørte aldri om noe slikt alternativ, derfor jeg er ganske nysgjerrig. Anonymous poster hash: 663ec...4c2
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg fikk også beskjed om å amme som vanlig. Gikk ikke over. Måtte operere Anonymous poster hash: 23c98...7e8 Hva skjedde? Altså hvordan foregår en slik operasjon?Hadde selv en brystbetennelse som var lenge og ble verre og verre, men hørte aldri om noe slikt alternativ, derfor jeg er ganske nysgjerrig. Anonymous poster hash: 663ec...4c2 Betennelsen kapslet seg inn til en diger byll. Antibiotika hjalp ikke. Fikk feber og høy crp. Ble akuttoperert. Laget et snitt på oversiden og et på undersiden av brystet, åpnet byllen og spylte gjennom. La dren tvers gjennom som ble spylt hver dag til de var sikker på at betennelsen var borte. Da ble drenet fjernet og sårene måtte gro av seg selv. Spylte forresten etter at drenet ble fjernet også. Ble ikke sydd Anonymous poster hash: 23c98...7e8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg fikk også beskjed om å amme som vanlig. Gikk ikke over. Måtte operere Anonymous poster hash: 23c98...7e8 Hva skjedde? Altså hvordan foregår en slik operasjon?Hadde selv en brystbetennelse som var lenge og ble verre og verre, men hørte aldri om noe slikt alternativ, derfor jeg er ganske nysgjerrig. Anonymous poster hash: 663ec...4c2 Betennelsen kapslet seg inn til en diger byll. Antibiotika hjalp ikke. Fikk feber og høy crp. Ble akuttoperert. Laget et snitt på oversiden og et på undersiden av brystet, åpnet byllen og spylte gjennom. La dren tvers gjennom som ble spylt hver dag til de var sikker på at betennelsen var borte. Da ble drenet fjernet og sårene måtte gro av seg selv. Spylte forresten etter at drenet ble fjernet også. Ble ikke sydd Anonymous poster hash: 23c98...7e8 Takk for svar! Holdt betennelsen seg vekke etter operasjonen da? Hadde det nesten likt (bare at du hadde det nok hakket verre), min forsvant etter en laang stund og flere kurer, men kom bare tilbake igjen og tilbake igjen hele tiden jeg ammet, og det var mildt sagt helt jævlig. Anonymous poster hash: 663ec...4c2
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg fikk også beskjed om å amme som vanlig. Gikk ikke over. Måtte operere Anonymous poster hash: 23c98...7e8 Hva skjedde? Altså hvordan foregår en slik operasjon?Hadde selv en brystbetennelse som var lenge og ble verre og verre, men hørte aldri om noe slikt alternativ, derfor jeg er ganske nysgjerrig. Anonymous poster hash: 663ec...4c2 Betennelsen kapslet seg inn til en diger byll. Antibiotika hjalp ikke. Fikk feber og høy crp. Ble akuttoperert. Laget et snitt på oversiden og et på undersiden av brystet, åpnet byllen og spylte gjennom. La dren tvers gjennom som ble spylt hver dag til de var sikker på at betennelsen var borte. Da ble drenet fjernet og sårene måtte gro av seg selv. Spylte forresten etter at drenet ble fjernet også. Ble ikke sydd Anonymous poster hash: 23c98...7e8 Takk for svar! Holdt betennelsen seg vekke etter operasjonen da? Hadde det nesten likt (bare at du hadde det nok hakket verre), min forsvant etter en laang stund og flere kurer, men kom bare tilbake igjen og tilbake igjen hele tiden jeg ammet, og det var mildt sagt helt jævlig. Anonymous poster hash: 663ec...4c2 Betennelsen holdt seg borte ja. Måtte pumpe hver time for å holde melkeproduksjonen oppe på det brystet. Var så bandasjert at babyen ikke kom til. Var mye styr, men det gikk greit når bandasjen ble fjernet Anonymous poster hash: 23c98...7e8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Takk for svar, dere! Er veldig vondt og pumper i vei men kommer minimalt ut. Men spørsmålet mitt var egentlig om jeg kan amme barnet til tross for grønt puss? Hi Anonymous poster hash: 04890...1e3
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg kuttet ut ammingen mens jeg hadde verk. Legen sa det var greit å legge barnet til,men jeg orket ikke tanken på å la ham drikke det gugget der! Så jeg pumpet og masserte i dusjen. Beholdt melken, men fikk ny runde igjen så fort han begynte å die. Etter andre runde ga jeg opp ammingen totalt. Baby ble flaskebarn og puppene mine var ikke pussfylte verkebyller lenger. Var helt utmattet av feber og skyhøy crp en måned i strekk. Kanskje ikke svaret du ønsker, men jeg ville heller være mamma som funket enn melkeku med betennelser annenhver uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå