Gå til innhold

Alenemor hva har man krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokkert over svarene du har fått!! Ikke bry deg, de virker som en gjeng sslitne grettne kjærringer. ;)

Dersom barnet begynner i barnehage kan du ha rett til å få dekt noe av bhg.regningen. Men jeg tror det er bare dersom du er i jobb/utdanning og er avhengig av barnehage? (Ca 1400-1500 kr pr mnd, kommer ann på bhg.kostnaden). Om du ikke får 1-åringen i barnehage har du rett på kontatstøtte (6000kr pr mnd)

Jeg har selv vært i dine sko, men valgte da å fullføre vgs. og videre høyskole. Som elev/student har du rett til støtte fra lånekassen og utdanningsstønad fra NAV. (Som høyskolestudent fikk jeg ca 6000 kr utbetalt, engangsutbetaling).

Det er bare DU som kjenner dine begrensninger. Så ikke hør på de andre - de vet ikke din situasjon. :) Ønsker deg masse lykke til videre!

Anonymous poster hash: 77ac6...03e

Takk og takk for ett normalt og konkret svar :) Det med kontantstøtte visste jeg ikke :)

Hilsen Hi

Til dere andre god natt, gå å få dere litt sex kanskje humøret deres blir bedre

Anonymous poster hash: fcd31...9f2

Hvorfor svarer du ikke på det folk spør deg om da?

Anonymous poster hash: 6cead...2ea

Svarer de jeg vil jeg. Har du noe i mot det? Plager det deg at jeg ikke svarte deg?

Reneste solstrålen du jo.....

Nå er det ikke bare jeg som har spurt deg om det samme spørsmålet, hadde du svart så hadde du kanskje fått litt annerledes svar. Men når du velger å ignorere det, så regner nok folk med at du er en latsabb som ikke gidder å jobbe, noe som sannsynligvis stemmer siden du blir så hissig

Det er en privatsak. Les spm på hovedinnlegget! Jeg spør om hva jeg har krav på, og da skal ikke du komme her å spørre meg ut om hva er grunnen til at jeg ikke kan jobbe. God natt

Hvor har jeg spørt deg om grunnen til at du ikke kan jobbe? Jeg spør om akkurat hva jeg vil, akkurat som du svarer på det du vil

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokkert over svarene du har fått!! Ikke bry deg, de virker som en gjeng sslitne grettne kjærringer. ;)

Dersom barnet begynner i barnehage kan du ha rett til å få dekt noe av bhg.regningen. Men jeg tror det er bare dersom du er i jobb/utdanning og er avhengig av barnehage? (Ca 1400-1500 kr pr mnd, kommer ann på bhg.kostnaden). Om du ikke får 1-åringen i barnehage har du rett på kontatstøtte (6000kr pr mnd)

Jeg har selv vært i dine sko, men valgte da å fullføre vgs. og videre høyskole. Som elev/student har du rett til støtte fra lånekassen og utdanningsstønad fra NAV. (Som høyskolestudent fikk jeg ca 6000 kr utbetalt, engangsutbetaling).

Det er bare DU som kjenner dine begrensninger. Så ikke hør på de andre - de vet ikke din situasjon. :) Ønsker deg masse lykke til videre!

Anonymous poster hash: 77ac6...03e

Takk og takk for ett normalt og konkret svar :) Det med kontantstøtte visste jeg ikke :)

Hilsen Hi

Til dere andre god natt, gå å få dere litt sex kanskje humøret deres blir bedre

Hvorfor svarer du ikke på det folk spør deg om da?

Svarer de jeg vil jeg. Har du noe i mot det? Plager det deg at jeg ikke svarte deg?

Reneste solstrålen du jo.....

Nå er det ikke bare jeg som har spurt deg om det samme spørsmålet, hadde du svart så hadde du kanskje fått litt annerledes svar. Men når du velger å ignorere det, så regner nok folk med at du er en latsabb som ikke gidder å jobbe, noe som sannsynligvis stemmer siden du blir så hissig

Det er en privatsak. Les spm på hovedinnlegget! Jeg spør om hva jeg har krav på, og da skal ikke du komme her å spørre meg ut om hva er grunnen til at jeg ikke kan jobbe. God natt

Hvor har jeg spørt deg om grunnen til at du ikke kan jobbe? Jeg spør om akkurat hva jeg vil, akkurat som du svarer på det du vil

*vinker - natta*

Skrevet

Skulle aldri ha spurt her, jeg vet jeg kan skaffe meg jobb. Men dere vet ikke situasjonen min og dermed trenger ikke dere å være frekke! Anonymous poster hash: fcd31...9f2

Sorry, men om du ikke studerer og ikke er ufør el bør du skaffe deg en jobb slik at du kan forsørge deg og barnet..For hva mer vil du ha av staten?Anonymous poster hash: 41705...431

En diamantring.. :) Jeg bare spurte om jeg hadde rett på noe annet det jeg får. Men det tuter sjalusi av svarene jeg har fått her!Anonymous poster hash: fcd31...9f2

Nå fikk jeg meg en god latter. Jeg lover på tro og ære at jeg ikke tuter av sjalusi. Jeg har jobb og kan forsørge meg uten å basere meg på stønader og støtte. Jeg finnes ikke misunnelig.

Anonymous poster hash: 5b37a...7f2

Skrevet

Du vet at det er aktivitetskrav til OS, fra barnet fyller ett?

Anonymous poster hash: bb2ea...bc4

Skrevet

Du har ikke krev på noe, men rettigheter og det har du allerede fått.

Ut fra svarene dine er det kanskje en god ide at faren har ungen. Så kan du forsørge deg selv.

Anonymous poster hash: ae2fa...417
Skrevet

Du må ut i minst 50% aktivitet i form av arbeid eller studier når barnet fyller 1 år, hvis du fortsatt skal ha "krav" på overgangsstønad.

Og du spør oss og som du selv sier vet ikke vi noe om deg og din bakgrunn, men hadde du skrevet at du ikke kan være i jobb for øyeblikket så hadde heller ingen spurt deg om det.

Men hadde du tenkt å leve på os og bostøtte fremover? Det får du nemlig ikke. Så enten må du få deg jobb eller så må du studere, og for å få godkjent os under studier, skal studiene godkjennes av nav og de må være nødvendige for deg for å få jobb.

Snakk med en nav veileder. Nye regler trer i kraft 01.jan. 2016.

Anonymous poster hash: 1b1d7...f53
Skrevet

Skulle aldri ha spurt her, jeg vet jeg kan skaffe meg jobb. Men dere vet ikke situasjonen min og dermed trenger ikke dere å være frekke!

Sorry, men om du ikke studerer og ikke er ufør el bør du skaffe deg en jobb slik at du kan forsørge deg og barnet..For hva mer vil du ha av staten?

Anonymous poster hash: 41705...431

En diamantring.. :) Jeg bare spurte om jeg hadde rett på noe annet det jeg får. Men det tuter sjalusi av svarene jeg har fått her!

Sjalusi for at du tydeligvis sitter på rumpa og bare "hva mer har jeg krav på"?

Jeg er også alene. Med 2 barn. Vet du hva? Jeg jobber hver eneste ukedag i 100% stilling. Ja det er tøft, men jeg ønsker både å bidra i samfunnet samt og jobbe for en inntekt.

Da jeg ble alene for 2 år siden valgte jeg å flytte til et rimeligere område slik at jeg skulle håndtere boligutgifter.

Ta deg sammen. Du er voksen!!

Anonymous poster hash: 3f4a5...c5b

Skrevet

Syns du allrede får ganske mye jeg til å ikke gjøre noe. Mer vil ha mer! Jeg jobber 100% og har det samme som deg....

Anonymous poster hash: c1f4a...a25

Skrevet

Troll...?

Anonymous poster hash: c01ff...7d1
Skrevet

Sånne frekke, utakknemlige småjenter som hi gir meg lyst til å stemme på det partiet som vil kutte MEST i stønadene til alenemødre. Hvilket er det... FrP?

Det står titusenvis av flyktninger på grensa vår som kommer til å koste oss milliarder i årene fremover, det kommer til å bli et stort press på velferdsbudsjettene fremover. Og hi får allerede masse uten å gjøre en dritt for det, og topper det hele med å være frekk. Unner henne ikke ei krone.

Anonymous poster hash: 1cd84...48b

Skrevet

Det en alenemor/far kan ha krav på er:

Overgangsstønad

Utvidet barnetrygd

Bostøtte

Bidrag fra den andre foreldren

Stønad til barnetilsyn når barnet går i bhg/SFO tror NAV dekker opptil 64% av regningen

Ellers er det ingen andre stønader. Men du har jo ganske mye inn i måneden, så hvis det er for lite bør du flytte til en billigere bolig eller gjøre om på andre utgifter, si opp Internett, NRK, billigere forsikringer, si opp treningsabbonement, billigere mob abbonement osv

Anonymous poster hash: 498ea...d08

Skrevet

Hva kan jeg få, hva har jeg krav på? Gud, jeg blir så provosert. Du får haugevis av penger for å ikke gjøre noen ting! Skaff deg utdanning og jobb. Så kan du faktisk delta litt i samfunnet.

Skrevet

Man får vel ikke os i all evighet, heller??

Anonymous poster hash: 5c965...4e2
Skrevet

Siden du er tydeligvis under 18 kan du vel bo hos dine foreldre?

Anonymous poster hash: 74e51...382

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...