Gå til innhold

Psykolog.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange fikk hjelp til å bli friske(re) ved og gå til psykolog? Hvor lenge hadde du vært syk og hva sleit du med?

Anonymous poster hash: be2f1...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slitt med angst og depresjon i 15-20 år, og har gått til utallige psykologer opp gjennom årene. For et par år siden var jeg gjennom et traume og fikk da krisehjelp av en fantastisk psykolog. Har fortsatt å gå til henne etter dette, og det er første gangen jeg går til en psykolog som faktisk hjelper meg. Jeg har i dag mine angst og depresjonsanfall svæææært sjeldent, har sluttet på medisin for lenge siden og har det så innmari mye bedre! :) Kommer nok til å fortsette å gå til henne litt innimellom, bare for å "vedlikeholde", i alle fall en stund til.

Tror mye av effekten med å gå til psykolog handler om kjemi. Du må finne den rette psykologen for deg, som gjør at du klarer å åpne deg helt. Noen psykologer er naturligvis flinkere enn andre, og jeg føler meg veldig heldig som har funnet "min". :)

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: 87f36...f87
Skrevet

Hvor mange fikk hjelp til å bli friske(re) ved og gå til psykolog? Hvor lenge hadde du vært syk og hva sleit du med?

Anonymous poster hash: be2f1...e7b

Det som er så trist er at du får merkelappen "syk" når du går til psykolog. De er så innmari flinke til å slenge en diagnose på deg, og det blir så ofte helt feil. Jeg hadde en vond oppvekst og begynte hos psykolog tidlig i tenårene. Jeg fikk diagnosen vinterdepresjon, tilbakevendende depresjon og alvorlig depresjon. Og det var det. Det var ingen forsøk på å endre situasjonen min, det var bare samtaler, som om det var meg det var noe galt med. Jeg hadde fem forskjellige psykologer over 10 år, og ingen av dem hjalp. Ikke før jeg kom til den siste. Hun tok ikke utgangspunkt i en diagnose, hun tok utgangspunkt i hva jeg hadde opplevd og så hva jeg måtte gjøre for å stable livet mitt på bena. Det er to helt forskjellige utgangspunkt og synsvinkler. Dessverre tror jeg de fleste psykologer tar utgangspunkt i diagnosen (dvs. defekten i deg selv, i stedet for defekten i miljøet du lever i). Så jeg vil aldri anbefale noen å gå til psykolog. Jeg ser for meg at coaching er bedre. Da har man i det minste et klart mål om hvor man vil og hvordan liv man ønsker seg, og så jobber man for å komme dit.

Anonymous poster hash: 1d708...b22

Skrevet

Gått i 8 mnd, ikke blitt bra. Blir heller verre på noen områder..

Anonymous poster hash: 926e3...9cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...