Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Er det noen som lever med smerter man ikke kan "henge på en knagg"?smerter som man ikke finner ut av..  Anonymous poster hash: cd714...9d4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg hadde generelt litt vondt overalt i flere år. Trett, sliten, litt dårlig konsentrasjon. Verket i armer og i hofter, lår m.m.  Var redd jeg hadde fibromyalgi eller var i ferd med å bli utbrent.  Følte meg som et hypokonder, og gråt til slutt på legekontoret. Var (er) i full jobb, og har små barn, og følte meg lat.  Etter mye om og men fant legen ut at jeg har gått med mangel på vitamin B12 over lengre tid (flere år sa han).  Nå får jeg injeksjoner annen hver måned, og har blitt et nytt menneske.  Anonymous poster hash: 8e7db...a49
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Er det noen som lever med smerter man ikke kan "henge på en knagg"?smerter som man ikke finner ut av..  Anonymous poster hash: cd714...9d4 Ja, har kroniske smerter i korsryggen -og bare der. Har tatt bilde på bilde, røntgen og mr, men alt ser normalt ut. Smertene blir værre når jeg trener hardt, løfter tungt og stresser (fysisk og psykisk). Skal ikke være lett det her.....  Anonymous poster hash: 95782...a36
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg hadde vondt i alle ledd og muskler i kroppen i over et år. Var redd jeg hadde fått leddgikt eller noe annet. Og hva gjorde det? Pepsi max! Et glass hver kveld... Anonymous poster hash: da7a2...807
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #5 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg hadde vondt i alle ledd og muskler i kroppen i over et år. Var redd jeg hadde fått leddgikt eller noe annet. Og hva gjorde det? Pepsi max! Et glass hver kveld... Anonymous poster hash: da7a2...807 Så rart! Fant du det ut ved å tilfeldigvis slutte med Pepsi?  Anonymous poster hash: 8e7db...a49
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #6 Skrevet 2. oktober 2015 Er det noen som lever med smerter man ikke kan "henge på en knagg"?smerter som man ikke finner ut av..  Anonymous poster hash: cd714...9d4 Jeg levde i årevis med smerter jeg trodde hang igjen etter bekkenløsning. Viste seg å være bekterev... Men det fant de fort ut av når jeg først kom meg til legen. Rekner med du allerede har vært til et lass av undersøkelser... Er ikke noe kjekt å gå sånn. Håper de finner ut av det!  Anonymous poster hash: 3c809...ac1
SuperFries Skrevet 2. oktober 2015 #7 Skrevet 2. oktober 2015 Det finnes mange av disse tilfellene. Det vanskelig med det, er at man sliter med å finne tiltro til det hos helsepersonell. Det er gjort forskning på dette, og alle viser at disse pasientene blir mistrodd over hele fjøla.  Jeg har selv knasing i begge knær og til tider store smerter. De fant ikke noe på ultralyd, så da er visstnok alt ok. Jeg valgte å ikke gå videre med det. Men så er heller ikke mine smerter så veldig begrensende.  Jeg beklager at jeg ikke har noe mer positivt å si.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #8 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg gikk i 6 år med tidvis voldsomme smerter i blæra. Fikk latterlige mengder med antibiotika da de mente at det var kronisk uvi, selv om urinprøvene var normale. Hele kroppen min holdt på å ta kvelden til slutt. Klarte selv å finne riktig diagnose tilslutt og er nå straks arbeidsfør igjen mot alle odds! Kom langt med å endelig finne en oppegående fastlege som trodde meg når jeg fortalte hvor ille det var, hun reddet livet mitt rett og slett. Det tok nesten 8 år, men nå vet vi hva det er og hvordan det kan behandles og jeg kan se frem til å begynne å jobbe igjen fremfor å bli ufør som så lenge var det eneste alternativet. Så det finnes solskinnshistorier  Anonymous poster hash: e9174...f61
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #9 Skrevet 2. oktober 2015 Ja, jeg gikk rundt med smerter i flere år, i tillegg til at jeg var helt forferdelig sliten hele tiden, men følte at jeg ble bare stemplet som en lat 40+ dame i dårlig form.. Jeg følte at noe var galt men hadde ikke noe konkret å vise til. Men så det viste seg at jeg har en autoimmun blodsykdom som jeg har nok hatt en god stund. Det er en kronisk sykdom som jeg ikke blir kvitt, men jeg merker at når jeg har bra verdier så føler jeg meg også mye bedre. Det var egentlig en lettelse å få diagnosen og få bekreftet at det handlet om noe mer enn "latskap"!  Anonymous poster hash: 13fb3...f04
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #10 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg er også 40+, har jobbet i helsesektoren i tyve år og har smerter i korsrygg og en hoft. Ingen diagnose. Har sluttet å gå til legen for det, han sier bare at jeg skal trene. I det siste har knærne mine begynt å knase som hos Superfries over. Det har jeg ikke bedt om utredning for, orker ikke. Legen trekker bare på skuldrene og sier at jeg kanskje bør finne meg en lettere jobb...  Anonymous poster hash: 2eede...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå