Gå til innhold

Tror svigermor føler seg underlegen svigerdatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns bror er gift med en dame som er skikkelig superwoman. Hun er snill og morsom, klarer alt, smart, har høy utdannelse og en prestisjetung jobb. Hun er pen og velkledd, sjarmerende, har full kontroll på hus, hjem og unger.

Kort sagt en dame det er lett å være misunnelig på, men siden hun er så søt og elskelig må man bare like henne.

Så er det vÅr svigermor. Hun er en grå mus, et surrehue, litt ustelt, men snill som dagen er lang.

Jeg ser at svigermor sliter litt i sitt forhold til svigerdatteren, altså min svigerinne.

Jeg føler meg også litt mislykket i forhold til svigerinnen min, men jeg klarer å forholde meg til det, men jeg tror svigermor synes det er vanskelig.

Når svigermor serverer svidd Grandiosa disker svigerinnen min opp med en treretters som hun viser sammen av det hun har i skap og fryseboks. Alt svigermor gjør faller i gjennom,

Jeg tror ikke svigerinnen min gjør dette med vilje, men jeg føler at det blir så vanskelig med svigermor. Hun krymper når svigerdatteren er i rommet og alt hun gjør hun toppes gang på gang,

Forsøker å oppmuntre svigermor, men det er så vanskelig. Hun har så dårlig selvfølelse.

Vurderer å ta det opp med svigerinne, men er redd hun blir lei seg. Kan jo ikke be henne legge lista litt lavere siden svigermor er ei vimse? Hva gjør jeg? Noen som har opplevd noe liknende.

Anonymous poster hash: 5966e...ced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har du ikke noe med, rett og slett ;)

Anonymous poster hash: 5bd94...1ed

Skrevet

Det har du ikke noe med, rett og slett ;)

Anonymous poster hash: 5bd94...1ed

Enig, selvom det høres fælt ut. Det er ikke ment fælt! Men her gjør du fort vondt værre. Det beste du kan gjøre er å være et godt forbilde for svigermor, tenker jeg. Du kan jo kanskje passe på HVA du skryter av. De har tydeligvis til felles at de er snille. Du kan jo fokusere på det og gi blanke i alt annet. Kanskje det smitter :)

Og bare for å ha sagt de, håper ikke svigerinnen din sliter seg ut! :o

Anonymous poster hash: 9fd5d...e23

Skrevet

Min manns bror er gift med en dame som er skikkelig superwoman. Hun er snill og morsom, klarer alt, smart, har høy utdannelse og en prestisjetung jobb. Hun er pen og velkledd, sjarmerende, har full kontroll på hus, hjem og unger.

Kort sagt en dame det er lett å være misunnelig på, men siden hun er så søt og elskelig må man bare like henne.

Så er det vÅr svigermor. Hun er en grå mus, et surrehue, litt ustelt, men snill som dagen er lang.

Jeg ser at svigermor sliter litt i sitt forhold til svigerdatteren, altså min svigerinne.

Jeg føler meg også litt mislykket i forhold til svigerinnen min, men jeg klarer å forholde meg til det, men jeg tror svigermor synes det er vanskelig.

Når svigermor serverer svidd Grandiosa disker svigerinnen min opp med en treretters som hun viser sammen av det hun har i skap og fryseboks. Alt svigermor gjør faller i gjennom,

Jeg tror ikke svigerinnen min gjør dette med vilje, men jeg føler at det blir så vanskelig med svigermor. Hun krymper når svigerdatteren er i rommet og alt hun gjør hun toppes gang på gang,

Forsøker å oppmuntre svigermor, men det er så vanskelig. Hun har så dårlig selvfølelse.

Vurderer å ta det opp med svigerinne, men er redd hun blir lei seg. Kan jo ikke be henne legge lista litt lavere siden svigermor er ei vimse? Hva gjør jeg? Noen som har opplevd noe liknende.

Anonymous poster hash: 5966e...ced

Jeg har det litt slik, bare at jeg er svigrdatteren. Det er vanskelig å ha det slik. Samme hva jeg foretar meg så blir det galt; hun gjør stemmen sin til som 'fin frue' og sier ironisk at ja alt du gjør er jo så flott, ingen er bedre enn deg. Eller så ler hun hånlig over valg jeg tar, himler med øynene, etc..

Jeg vet at hun ikke har det bra med seg selv av div. grunner, men det unnskylder ikke atferden hennes. Hun hadde garantert hengt seg opp i hva som helst bare for å kritisere.

Hva skulle du ha sagt? Bedt svigerdatteren om å ikke være seg selv?

Anonymous poster hash: 60e4f...9d2

Skrevet

Du kan gjerne si noe pent til svigermor om hvordan hun er, helst når svigerinnen din ikke er der.

-det er so hyggelig å komme hit hvor det er så avslappet stemning.

-Så deilig at det er fler enn meg som er et surrehue

Anonymous poster hash: fb8dd...af9

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Kanskje det går an å be den minst "synlige" av dem om å hjelpe deg med noe? Lære deg å strikke, passe barna dine, vanne blomstene dine når du er borte, finne et vanskelig ord i kryssordet, hva som helst?

Så kan du fortelle alle hvor hjelpsom og tålmodig svigermor er. Å få ros og bekreftelse er hyggelig, men da må det være for noe ekte. Det nytter ikke å skryte veldig av hvor god grandisen er når alle vet at skrytet er påklistret. Men å roses for sin gode vilje, vennlighet og hjelpsomhet er aldri feil.

Endret av Pashla&pashlingene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...