Gå til innhold

Noen med fibromyalgi som jobber 100% ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sjans selv, men får ikke dekket tapet av inntekt fra Nav :(

Hvordan er det med dere andre, klarer dere 100% stilling?

Anonymous poster hash: 88dfb...c79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma har fibromyalgi, og jobber 100%

Anonymous poster hash: 2ac12...dc1

Skrevet

Ja,jeg gjør det enda etter mye tilrettelegging på jobben, men det begynner å tære på meg. Merker godt at vi er inne i høst og vinter måneder. Da fungerer ikke kroppen min i det hele tatt :( De siste to årene har jeg vært 100% sykmeldt fra oktober til april. Det er bare den måte jeg klarer å stå løpet ut. Heldigvis har jeg en forståelsesfull arbeidsgiver som går med på den 'ordningen', og takk og pris for det.

Selvsagt merker jeg også i vår og sommer måned, men ikke så ille. Heldigvis kan jeg styre arbeidsdagen min selv, og ta pauser når jeg måtte ønske det.

Anonymous poster hash: 3396e...7ea

Skrevet

Ja,jeg gjør det enda etter mye tilrettelegging på jobben, men det begynner å tære på meg. Merker godt at vi er inne i høst og vinter måneder. Da fungerer ikke kroppen min i det hele tatt :( De siste to årene har jeg vært 100% sykmeldt fra oktober til april. Det er bare den måte jeg klarer å stå løpet ut. Heldigvis har jeg en forståelsesfull arbeidsgiver som går med på den 'ordningen', og takk og pris for det.

Selvsagt merker jeg også i vår og sommer måned, men ikke så ille. Heldigvis kan jeg styre arbeidsdagen min selv, og ta pauser når jeg måtte ønske det.

Hvordan kan du være sykmeldt så lenge og med så kort tid mellom sykemeldingene?

Må man ikke jobbe 6 måneder for å opprette nye rettigheter på lang sykemeldingsperiode?

Anonymous poster hash: 37442...4b1

Skrevet

Det er store forskjeller på hvor hardt rammet man er av firbomyalgi så det er ganske mange som har et høyt funksjonsnivå mens andre er svært reduserte. Jeg tror det er best å gå i seg selv å prøve å leve så langt opp til det man klarer og få et så godt liv som mulig med sine begrensinger og ikke speile seg i andre.

Anonymous poster hash: baa60...f0e

Skrevet

Jeg jobber 80 %. De siste årene har jeg hatt sykemelding i ca 5-9 uker årlig. Utenom det fungerer jeg sånn noen lunde. Til tider er jeg veldig utmattet og da går kreftene mine til jobb, mens hjem og oppfølging av barn stort sett må tas av mannen. I gode perioder fungerer jeg veldig godt, både på jobb og hjemme.

Akkurat nå er jernlagrene mine svært lave. Så i tillegg til fm-utmattelsen, så har jeg anemi også. Det ble for mye og jeg er sykemeldt 100 % i hvert fall 3 uker.

Med andre ord; jeg fungerer i utgangspunktet bra, men kroppen tåler lite. Stress, lite søvn, sykdom og nå også anemi tærer veldig på meg. Får jeg opp jernlagrene (som nok har vært kritisk lave lenge) så skal jeg nok klare meg godt i jobben.

Kjenner forresten flere med fm som jobber fullt, men de er nazi på godt kosthold, trening og gode søvnrutiner. Det kunne jeg vært flinkere på :P

Skrevet

Jeg klarer ikke å jobbe noe dessverre 😟 Har aap på andre året.

Anonymous poster hash: 40622...4c3

Skrevet

Må man ikke jobbe 6 måneder for å opprette nye rettigheter på lang sykemeldingsperiode?

26 uker.

Anonymous poster hash: 3666a...594

Skrevet

Har noen i nær familie som gjør det her også.

Anonymous poster hash: d420a...16c

Skrevet

Jeg føler at familie og venner, NAV og legen mener at det bare er å bite tennene sammen og komme seg gjennom livet med de smerter man har....
Jeg kommer jo til å møte veggen en dag pga smertene. Strever ekstremt, og jeg jobber 70%. Skal jeg jobbe mindre vil vi få enda mindre inntekt, og det er jo ikke helt uproblematisk det heller.

Bare det å ta kollektiv til jobben gjør meg utmattet......

Anonymous poster hash: 88dfb...c79
Skrevet

Jobber 100% nå etter 4 år i 50% stilling! Syns det funker veldig bra! Har en jobb jeg trives godt i, det er nok viktig!

Anonymous poster hash: 4f051...24d

Skrevet

Hvis man er sykmeldt i et år, må man jobbe 100% i 26 uker for å opparbeide seg nytt et år. Så jeg er innenfor 'sikkerhetsmarginen'. Er som sagt borte fra jobb kun i høst og vinter måneder. Og håper jeg får fortsette å ha en slik ordning. For jeg stortrives i jobben min, og ønsker å gjøre nytte av meg.

Skrevet

Hvis man er sykmeldt i et år, må man jobbe 100% i 26 uker for å opparbeide seg nytt et år. Så jeg er innenfor 'sikkerhetsmarginen'. Er som sagt borte fra jobb kun i høst og vinter måneder. Og håper jeg får fortsette å ha en slik ordning. For jeg stortrives i jobben min, og ønsker å gjøre nytte av meg.

Får du feriepenger da?

I praksis jobber du egentlig "kun" ca 50 % da?

Høres ut som en ideell "arbeidsavtale", hadde vært noe for meg også, selv om jeg nok kunne ha jobbet mer enn deg.

Synes arbeidsgiver dette er greit?

Jeg får så dårlig samvittighet når jeg er sykmeldt.. Og hadde nok slitt skikkelig med dette om jeg var borte såpass mye. Men om arbeidsgiver hadde vist forståelse, hadde saken vært annerledes. Men det kan jo hende sjefen min hadde sett på det som ei grei løsning om jeg måtte ha gjort det slik, man vet jo aldri :)

Du er veldig heldig med sjefen din! :)

Skrevet

Gikk ned til 90%,men det var pga barn.

Har tung jobb som jeg er glad i, men kjenner det godt på kroppen nå.

Alene med tre barn 5 til 9 år også.

Anonymous poster hash: c7409...912

Skrevet

Får du feriepenger da?

I praksis jobber du egentlig "kun" ca 50 % da?

Høres ut som en ideell "arbeidsavtale", hadde vært noe for meg også, selv om jeg nok kunne ha jobbet mer enn deg.

Synes arbeidsgiver dette er greit?

Jeg får så dårlig samvittighet når jeg er sykmeldt.. Og hadde nok slitt skikkelig med dette om jeg var borte såpass mye. Men om arbeidsgiver hadde vist forståelse, hadde saken vært annerledes. Men det kan jo hende sjefen min hadde sett på det som ei grei løsning om jeg måtte ha gjort det slik, man vet jo aldri :)

Du er veldig heldig med sjefen din! :)

Ja, i praksis så jobber jeg bare 50% ( men i realiteten mer når jeg først er på jobb. Blir en god del overtid som jeg ikke tar betalt siden jeg har fått til så flott ordning. Det er snakk om maks 10 timer pr måneder), og med denne ordningen slipper jeg å gå over på aap og ha NAV hengenes over meg. Så lenge min arbeidsgiver og jeg er fornøyd med ordningen så letter det mye på samvittigheten min. Pluss at arbeidsgiveren kan ansette en fast vikar som kan jobbe i den perioden jeg er sykmeldt hvert år. Når det er sagt så har jeg en fastlegen som også gjør sitt beste for meg. Hun må spille på lag for å få kabalen til å gå opp.

Jeg hadde også dårlig samvittighet da jeg første gangen ble sykmeldt så lenge, men når fastlegen min begynte og 'godsnakket' med meg om at det er bedre for 'alle' at jeg blir borte på den verste perioden, og kom sterkere tilbake i gode periode istedenfor å gå over til aap og verstefall uføre for at jeg ikke lytter til kroppen min og presser til det ytterste... Det tjener ingen på. Og det argumentet kjøper jeg, for jeg ønsker og vil jobbe. Dessuten kommer jeg bedre økonomisk ut med denne ordningen, også med tanke på opparbeidet av pensjonspoeng. For med 100% stilling tjener jeg langt over 6G. Siden min arbeidsgiver betaler lønna mi for hele perioden og får noka tilbakebetalt av Nav, så taper jeg ingenting, verken av lønn eller feriepenger. Det får jeg betalt hvert år i juni.

Jeg syns du skal tenke på helsa di, for møte du veggen med FM, så tror jeg det er vanskelig å komme seg oppå igjen. Ingenting er umulig, men man må nok belage seg at det kan ta svært langt tid.. Syns du skal lufte det med fastlegen din evt tillitsvalgte på jobben. Greit å starte der :)

Vet at jeg er kjempe heldig med arbeidsgiver, eller rettere sagt min avdelingsleder. Han er bare den beste av den beste :) Det gjør at jeg er enda mer motivert å stå ekstra på når jeg er på jobb igjen :) Og selv om jeg blir borte fra jobben i vinterperioden, så blir jeg invitert til sosial lag på jobben. Og de ønsker at jeg stikker innom og ta lunsj med dem når jeg måtte ønske det. Det gjør at den dårlig samvittighet blåser fort bort :)

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har verdens beste avdelingsleder som kan se i hver enkel sin situasjon og løser det på en flott måte. Som han sa så flott:" Vi må ta godt vare på våre folk. Det er tross alt dere som får bedriften til å gå rundt.Alle gode hoder trengs." Pga gode leder og et godt arbeidsmiljø, gjør at svært få her vil skifte beite :) De siste 8 årene, har det bare vært 3 stk som har sluttet pga de måtte flytte tilbake til der de er fra.

Skrevet

Ja, jobber 100% og ofte litt til.

Jeg har hatt diagnosen i 4 år.

Har i tilegg lavt stoffskifte og revmatoid artritt (leddgikt). Jeg har også to små barn.

Det er kjempetøft, men det går på et vis, det hjelper faktisk utrolig mye med en positiv innstilling😊

Men, jeg hadde aldri klart det alene uten mannen min. Han er den som gjør mest husarbeid og den som tar seg mest av ungene.

Anonymous poster hash: 5f0c8...4db

Skrevet

Jobber nå 120% takket være kostholdsendring, kuttet hvetemel og sukker. Og takket være en jobb der jeg er i aktivitet så og si hele dagen. I ferier blir jeg dårlig pga at kroppen stivner. Så neste ferie blir det trening og masse svømming i stedenfor å ligge stille og sole meg. Har også meditert mye og praktisert pusteøvelser og mindfulness. Lå rett ut i 2 år, verste tida i mitt liv!

Anonymous poster hash: 86eab...927

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...