Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Er det noen der ute som har klart å skaffe barnehageplass utenom det årlige opptaket i Oslo? Vi venter barn i mars 2016, permisjonen blir ferdig, begge tilbake i jobb fra januar 2017, og ikke rett til barnehageplass før i august 2017. Tidlig å bekymre seg, men vi har ikke mulighet til å klare oss på en inntekt i over 6 mnd... :-/ Er det overhode noen mulighet til å få seg barnehageplass i Oslo allerede fra barnet er 10 mnd i januar 2017? Dere som har løst dette, hvordan gikk dere frem? Anonymous poster hash: 9e3d6...1ae
Mamma til 2 søte Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 (endret) Med 80 % uttak og ferie både i 2016 og 2017 skal det fint gå an å strekke permisjonen ut august 2017 ☺ med utgpkt om at permisjon begynner i starten av mars 2016. Endret 1. oktober 2015 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Ganske håpløst å få plass ja. Vi løste det sånn: -Sparte 20% av min lønn, alle feriepenger, skattepenger, bursdagspenger osv hele svangerskapet for å ha litt å gå på. -Far to fedrekvoten som tidskonto, var hjemme 3 dager i uken og jobbet 2 dager. -Jeg tok delvis ulønnet permisjon, jobbet de 3 dagene far var hjemme og hadde perm de 2 dagene han jobbet -Tok ferie hver for oss det året -Hadde noen måneder med avdragsfrihet på lånet. -Mottok kontantstøtte Det gikk helt fint Barnet er født i februar Anonymous poster hash: 9ddbb...016
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Vi har dessverre ikke økonomisk mulighet til å ta ut bare 80%. Vi kan imidlertid prøve å spare feriepenger o.l. slik at vi har en back-up til permisjonstiden er over. Men det jeg spurte om var egentlig om noen har fått barnehageplass i Oslo utenom ordinært opptak og hvordan de fikk til det. Anonymous poster hash: 9e3d6...1ae
LivetErEnLek Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Med mindre det er noe i deres situasjon som tilsier at dere skal gå foran i køen kan du nok se langt etter en barnehageplass før august. Er det sånn at dere begge MÅ ut i full jobb fra januar, så må du skaffe annet tilsyn til barnet. Bare Vær klar over at de aller fleste dagmammaer tar 8500 kr i mnd (kontantstøtte + barnehage) og kontantstøtte får jo ikke dere før i april.
Surogvanskelig Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Du må nok bruke de 16 mnd fram til januar 2017 å lage en plan for det halvåret
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Vi fikk plass i en familiebarnehage. Mens hun har gått der, har det stadig vært ledige plasser, både i den familiebarnehagen og i en som ligger like ved. Anonymous poster hash: 3e91c...89b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Vi fikk plass i en familiebarnehage. Mens hun har gått der, har det stadig vært ledige plasser, både i den familiebarnehagen og i en som ligger like ved. Anonymous poster hash: 3e91c...89b Dvs at det stadig er foreldre som tar ungene sine ut. Kanskje ikke det beste stedet å levere barnet sitt? Anonymous poster hash: aabec...638
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Vi fikk plass i en familiebarnehage. Mens hun har gått der, har det stadig vært ledige plasser, både i den familiebarnehagen og i en som ligger like ved. Anonymous poster hash: 3e91c...89b Dvs at det stadig er foreldre som tar ungene sine ut. Kanskje ikke det beste stedet å levere barnet sitt? Anonymous poster hash: aabec...638 De tar de vel ut fordi det blir en ledig plass der de har søkt i vanlig barnehage? Anonymous poster hash: dd6ac...e79
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Vi fikk plass i en familiebarnehage. Mens hun har gått der, har det stadig vært ledige plasser, både i den familiebarnehagen og i en som ligger like ved. Anonymous poster hash: 3e91c...89b Dvs at det stadig er foreldre som tar ungene sine ut. Kanskje ikke det beste stedet å levere barnet sitt? Anonymous poster hash: aabec...638 Det er faktisk en helt super barnehage som jeg gruer meg til hun må slutte i. Grunnen til noe gjennomtrekk er at de har kortere åpningstider enn kommunale barnehager, så noen bytter når det åpner seg plasser i kommunale barnehager. Anonymous poster hash: 3e91c...89b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Vi fikk plass i en familiebarnehage. Mens hun har gått der, har det stadig vært ledige plasser, både i den familiebarnehagen og i en som ligger like ved. Anonymous poster hash: 3e91c...89b Dvs at det stadig er foreldre som tar ungene sine ut. Kanskje ikke det beste stedet å levere barnet sitt? Anonymous poster hash: aabec...638 De tar de vel ut fordi det blir en ledig plass der de har søkt i vanlig barnehage? Anonymous poster hash: dd6ac...e79 At mange får plass i den barnehagen de i utgangspunktet har søkt på i Oslo, ser jeg som lite sannsynlig. Har selv jobbet i flere Oslo- barnehager som pedagogisk leder. De få gangene vi opplever at unger slutter midt i året, blir som regel plassen fylt opp av noen som har kommet tilflyttende og som har masse poeng (diagnoser, barnevern osv). Anonymous poster hash: aabec...638
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Flytt til Oppegård syd for Oslo. Her er det flere opptak og jeg vet om flere som har fått plass både i september, november, desember, januar og februar! Anonymous poster hash: edc53...581
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Vi fikk plass i en familiebarnehage. Mens hun har gått der, har det stadig vært ledige plasser, både i den familiebarnehagen og i en som ligger like ved. Anonymous poster hash: 3e91c...89b Dvs at det stadig er foreldre som tar ungene sine ut. Kanskje ikke det beste stedet å levere barnet sitt? Anonymous poster hash: aabec...638 De tar de vel ut fordi det blir en ledig plass der de har søkt i vanlig barnehage? Anonymous poster hash: dd6ac...e79 At mange får plass i den barnehagen de i utgangspunktet har søkt på i Oslo, ser jeg som lite sannsynlig. Har selv jobbet i flere Oslo- barnehager som pedagogisk leder. De få gangene vi opplever at unger slutter midt i året, blir som regel plassen fylt opp av noen som har kommet tilflyttende og som har masse poeng (diagnoser, barnevern osv). Anonymous poster hash: aabec...638 Det er alltid noe endring gjennom året. De som har sluttet i vår barnehage har gjort det fordi de plutselig, midt i året, fikk plass i den barnehagen de sto på liste på. Endringer skjer, folk flytter ut av byen eller til andre bydeler etc. Anonymous poster hash: 3e91c...89b
sug lut Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Har fått begge ungene inn utenom opptak ved å møte opp personlig og snakke med barnehagen jeg var interessert i om eventuelle ledige plasser.
Mamma til 2 søte Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 Vi har dessverre ikke økonomisk mulighet til å ta ut bare 80%. Vi kan imidlertid prøve å spare feriepenger o.l. slik at vi har en back-up til permisjonstiden er over. Men det jeg spurte om var egentlig om noen har fått barnehageplass i Oslo utenom ordinært opptak og hvordan de fikk til det. Anonymous poster hash: 9e3d6...1ae Da må dere virkelig ta noen grep... Dere får jo kontantstøtte fra ungen blir 13 mnd.. Det bør jo hjelpe på 80%.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 Som student i sio barnehagene. Anonymous poster hash: b8525...e82
oslofrk Skrevet 1. oktober 2015 #17 Skrevet 1. oktober 2015 Vi fikk plass utenom opptak! Søkte fra 1.11 og ikke fra 1.1 😉
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #18 Skrevet 1. oktober 2015 Vet ikke med oslo, men i andre kommuner sorteres listene basert på fødseldato OG ønsket oppstart. Vi hadde søkt plass fra januar i Trondheim, da vi endret ønsket oppstart til september havnet vi plutselig øverst på ventelista... kan være verdt å tenke på å søke plass til før du trenger den. 😊 Anonymous poster hash: 28513...569
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #19 Skrevet 1. oktober 2015 Har fått begge ungene inn utenom opptak ved å møte opp personlig og snakke med barnehagen jeg var interessert i om eventuelle ledige plasser. Takk for godt tips! Gikk du bare og banket på døra eller ringte du lederen i barnehagen og avtalte at du skulle komme? Anonymous poster hash: 9e3d6...1ae
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #20 Skrevet 1. oktober 2015 Har fått begge ungene inn utenom opptak ved å møte opp personlig og snakke med barnehagen jeg var interessert i om eventuelle ledige plasser. Takk for godt tips! Gikk du bare og banket på døra eller ringte du lederen i barnehagen og avtalte at du skulle komme? Anonymous poster hash: 9e3d6...1ae Ring og avtal først Anonymous poster hash: 274bb...dd9
sug lut Skrevet 1. oktober 2015 #21 Skrevet 1. oktober 2015 Har fått begge ungene inn utenom opptak ved å møte opp personlig og snakke med barnehagen jeg var interessert i om eventuelle ledige plasser. Takk for godt tips! Gikk du bare og banket på døra eller ringte du lederen i barnehagen og avtalte at du skulle komme? Anonymous poster hash: 9e3d6...1ae Ringte og snakket først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå