Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Jenta har nettopp fylt 2. Hun sitter på do flere ganger om dagen, men det SKJER ikke noe!! Hun synes det er stor stas og sitte der, og snakker mye om bæsj og tiss og papir, men det kommer aldri noe.. Hvordan får jeg dette til å løsne? Anonymous poster hash: c2c0a...10b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Følger denne. Har en gutt på snart 2,5 han er overhodet ikke intr i do/potte i det hele tatt. Dette kommer til å ta tid....sett henne der rett etter måltid? Morgenen? Plutselig kommer det noe og så blir det kanskje mer reellt for henne. Lykke til Anonymous poster hash: 8286e...6f4
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Kan fungere bra å sette av noen dager til å slutte med bleie, istedenfor å øve litt i mange mnd. Ta av bleia, gi masse drikke, gi ofte beskjed om å gå på potta, og skryt masse når hun tisser/bæsjer på potta. I førsten kan hun nekte å tisse der, fordi hun ikke er vant til det. Min holdt seg i 3-4 timer i førsten, fordi hun ikke ville tisse på potta. Hun skrek etter bleia, ville ha den på for å tisse i den, men jeg nektet. Til slutt tisset hun likevel i potta. Noen uhell må man regne med, men det var hvertfall det som fungerte her, å bare ta av bleia, la henne gå uten klær på underkroppen noen dager. (Siden truse/bukse kan minne om bleie, og gjøre at de lettere tisser på seg.) Min sluttet med bleie da hun var ca. 2 år og 4 mnd. Lykke til! Anonymous poster hash: bcc92...23f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Følger denne. Har en gutt på snart 2,5 han er overhodet ikke intr i do/potte i det hele tatt. Dette kommer til å ta tid....sett henne der rett etter måltid? Morgenen? Plutselig kommer det noe og så blir det kanskje mer reellt for henne. Lykke til Anonymous poster hash: 8286e...6f4 Han er 2,5 år og ikke interessert i det heletatt? Da venter du litt vettu..... Anonymous poster hash: fea0a...0e2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Mitt råd er å ikke drive med dotrening i det hele tatt. Bare snakk om det og la barnet bli med deg på do. Snakk også om at hun etterhvert skal slutte med bleier. Plutselig er hun klar og slutter med bleie av seg selv. Anonymous poster hash: 1deee...594
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Mitt råd er å ikke drive med dotrening i det hele tatt. Bare snakk om det og la barnet bli med deg på do. Snakk også om at hun etterhvert skal slutte med bleier. Plutselig er hun klar og slutter med bleie av seg selv. Anonymous poster hash: 1deee...594 Åja? Er du sikker? Det hadde jo vært det letteste.. Men usikker på om jeg da gjør det jeg skal for å hjelpe til. Anonymous poster hash: c2c0a...10b
SuperFries Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 La henne sitte hvis hun vil. Aldri mas på henne. La det skje på hennes prinsipper. Hun er sikkert ikke klar. Kroppen er sikkert ikke klar.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 La henne sitte hvis hun vil. Aldri mas på henne. La det skje på hennes prinsipper. Hun er sikkert ikke klar. Kroppen er sikkert ikke klar. Hun vil veldig gjerne sitte. Men hun vil bare få papir i hånden og kaste det mellom bena ned i do, og så trykke på knappen. Det kommer aldri bæsj eller tiss. Hun er også veldig interessert i å være med meg på do, og gi meg papir og trykke på knappen... HI Anonymous poster hash: c2c0a...10b
SuperFries Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 La henne sitte hvis hun vil. Aldri mas på henne. La det skje på hennes prinsipper. Hun er sikkert ikke klar. Kroppen er sikkert ikke klar.Hun vil veldig gjerne sitte. Men hun vil bare få papir i hånden og kaste det mellom bena ned i do, og så trykke på knappen. Det kommer aldri bæsj eller tiss. Hun er også veldig interessert i å være med meg på do, og gi meg papir og trykke på knappen... HI Anonymous poster hash: c2c0a...10b Da lar du henne få gjøre det, verken mer eller mindre. Og vise at du syns det er stas. Så kommer resten senere.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 La henne sitte hvis hun vil. Aldri mas på henne. La det skje på hennes prinsipper. Hun er sikkert ikke klar. Kroppen er sikkert ikke klar. Hun vil veldig gjerne sitte. Men hun vil bare få papir i hånden og kaste det mellom bena ned i do, og så trykke på knappen. Det kommer aldri bæsj eller tiss. Hun er også veldig interessert i å være med meg på do, og gi meg papir og trykke på knappen... HI Anonymous poster hash: c2c0a...10b Hvis hun bæsjer til faste tider er det jo lurt å sende henne på do akkurat da. Anonymous poster hash: 1610a...183
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 La henne sitte hvis hun vil. Aldri mas på henne. La det skje på hennes prinsipper. Hun er sikkert ikke klar. Kroppen er sikkert ikke klar.Hun vil veldig gjerne sitte. Men hun vil bare få papir i hånden og kaste det mellom bena ned i do, og så trykke på knappen. Det kommer aldri bæsj eller tiss. Hun er også veldig interessert i å være med meg på do, og gi meg papir og trykke på knappen... HI Anonymous poster hash: c2c0a...10b Det var det samme her en mnd tid, hun ville bare sitte på do. Plutselig så løsnet det, og nå er ikke tissing noe problem lenger 😊 Anonymous poster hash: f723c...28c
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Her var ikke jenta interessert før hun var 4 år. Plutselig ferdig med bleie. Ikke stress, det kommer etter hvert. Men la henne sitte på do og være med så lenge hun er interessert i det. Anonymous poster hash: 4a62a...a46
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Mitt råd er å ikke drive med dotrening i det hele tatt. Bare snakk om det og la barnet bli med deg på do. Snakk også om at hun etterhvert skal slutte med bleier. Plutselig er hun klar og slutter med bleie av seg selv. Anonymous poster hash: 1deee...594 Åja? Er du sikker? Det hadde jo vært det letteste.. Men usikker på om jeg da gjør det jeg skal for å hjelpe til. Anonymous poster hash: c2c0a...10b Jeg har jo ingen fasit, men har gjort det sånn med tre barn. 😊 Tror vi har hatt 10 uhell tilsammen på alle tre. Anonymous poster hash: 1deee...594
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 da vår jente var to tok vi bort tepper på gulvene, og hver dag etter barnehagen tok va av bleia.hun satt litt på en sånn liten do som vi hadde midt på stuegulvet, og litt på den andre doen. Hun hadde selvfølgelig noen uhell på gulvet, men da hun plutselig tisset i do så klappet vi og ropte og jublet. Da gjor hun det på do fra den gang og vi jublet. Dette syns hun var så gøy at hun begynte å si fra når hun måtte på do. 👍🏽 Anonymous poster hash: 2e67c...a03
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 hva er vitsen så tidlig, VENT til hun er i alle fall nærmere enn 3 Anonymous poster hash: 2e323...61d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 2 år er jo tidlig! Hvorfor stresser du ungen din? Anonymous poster hash: fea0a...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå