Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Vi overtok et hus i går og på overtakelsen oppførte kona i det voksne ekteparet vi kjøpte av seg veldig rart. Huset har ikke blitt tatt vare på de siste årene og smaken må vel på mildest mulig måte kalles "personlig". Vi har ihvertfall den stor jobb foran oss. Når vi gikk gjennom rommene i går kom hun med slengbemerkninger i hvert rom a la "dere skal male alt dette kritthvitt dere da", "her brukte vi to uker på å få i stand" og når det ble oppdaget at det hang igjen ei lampe tok hun å røsket den ned med bare hendene og gikk med den under armen resten av runden. Vi hadde ikke sagt et ord om oppussing og kun sjekket av utvasken var ok. Det toppet seg i dag når hun sendte en sms med en lang avhandling om hvor mye kjærlighet de hadde lagt ned i huset og vi var "hjerterå byfolk" om vi ikke videreførte det "de hadde begynt på" (direkte sitat i klammer). (De skal fortsette å bo i bygda men har visst kjøpt seg en moderne leilighet, fikk inntrykk av at det var noe begge ville i følge megler) Jeg synes dette er ekkelt og tenker om hun er så ustabil at hun dukker opp på trappa vår og skal inn! Anonymous poster hash: ed7e1...0a2
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg ville ringt megler og fortalt om den ekkle meldingen og så ville jeg glemt hele dama. Deres hus. Dere bestemmer. Lykke til med oppussingen😄 Anonymous poster hash: 9ac10...cbd
Serepta Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Jøss. Hadde tatt dette med megler ja. Synes det høres ut som skilsmisse eller tvangssalg...
Gjest Muji81 Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Hehe...jeg hadde ikke gjort noe styr ut av dette. Hun føler sikkert en sorg over å flytte og avslutte et viktig kapittel i livet. Jeg synes mange eldre blir vemodige av å tenke over at unge folk skal endre/ødelegge deres livsverk. Helt naturlig tenker jeg
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Huff, vi hadde det også sånn. Vi kjøpte uheldigvis bare med advokat så de forrige eierne kom støtt og stadig innom for å se oppussingen. De ble skuffet da vi hadde revet en vegg de likte. Vi slapp dem ikke inn når vi hadde revet hele huset for å si det sånn. De parkerte også ene bilen i garasjen vår, den er dobbel. De spurte så etterpå om den kunne stå et halvt års tid! Det tok nesten en mnd for å få de til å flytte den, da måtte jeg true med å få den tauet bort. Skrekk og gru. Anonymous poster hash: 2e915...1b7
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Hun klarte vel ikke skjule sentimentaliteten Å flytte er en stor prossess. Ofte medfører det mange følelser, både gode og dårlige. Kanskje de var nødt til å flytte pga økonomi, kanskje de var enige om at huset ble for stort, og at en leilighet var mye mer praktisk. Uansett hva grunnen til flyttingen var, så betyr det ikke at huset ikke ble elsket til det siste... Jeg tror ikke du skal slå fra deg at hun plutselig en dag står på trammen! Det betyr ikke at du trenger å synes det er ekkelt - hun vil nok bare tenke på det som en gang var. Vil du ikke ha henne inn, så kan du jo sette på en kanne kaffe og sette dere utendørs (er det kaldt, drar hun fort nok hjem igjen;)) eller du kan selvfølgelig invitere henne inn. Eller selvfølgelig sende henne vekk med et "det passer ikke" eller noe annet. Anonymous poster hash: 4c720...22f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Ubehagelig! Men hvorfor skal hi ta kontakt med megler som noen foreslår her? Hva kan han eller hun gjøre? Er vel like greit å si i fra selv eller evt bare overse og håpe på at det går "over" Anonymous poster hash: 0481b...870
Serepta Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg svarte at jeg ville informert megler, rett og slety for å registrere det et sted. Med såpass avvikende oppførsen, kan det hende det blir problemer i ettertid.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Haha, høres ut som dere har kjøpt huset til villa paprika dama 😂😂 Anonymous poster hash: 6deb4...005
TinaK 1990 Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Av ren provokasjon hadde jeg malt huset i en helt annen farge ute, hugget noen trær og gjort merkbare endringer. Ja...og malt alt hvitt slikt det synes godt når hun garantert går kveldsturer for å sjekke.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Du får svare at det ikke er hennes hus mer, det er dere som eier det nå. Dvs det er DERE som bestemmer hva dere vil gjøre med huset!! Anonymous poster hash: 7f087...4a3
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Hun er bare lei seg. Selv om man vet det er fornuftig å flytte osv kan det være veldig trist og det er tøft å vite at noen andre kommer til å fjerne alt man er glad i og gjøre om alt i huset. Anonymous poster hash: 6323a...2bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå