Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Har nå trent i over 2 måneder, 5 dager i uka, noen ganger 6 - variert, både styrke, kardio og kampsport. Kampsport er utrolig gøy å holde på med, det vil jeg gjerne fortsette med for humørets skyld, men trening for slankingens og kondisjonens skyld tror jeg at jeg gir opp. Etter 2 måneder med trening har ikke kondisjonen forbedret seg i det hele tatt, jeg har like elendig kondis som da jeg begynte. Og jeg har trening i grunn, har trent mye før i tiden, så er ikke helt utrent. Jeg har antydning til KOLS og ganske alvorlig astma. Lungekapasiteten eller kondisen generelt har ikke bedret seg et døyt, og vekta har ikke rikket seg et gram, selv om jeg også spiser sunnere enn før. Hva hadde dere gjort? Fortsatt kampsporttreningen to ganger i uka og kuttet ut vekter og kondisjon? For jeg har null movitasjon til å pine meg selv, kveles, bli sliten etterpå når det gir null resultater eller helsemessig gevinst. Anonymous poster hash: 73671...4a6
TPK Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Personlig trener. Kan hende du trener ganske lite effektivt på kondisjonsøktene dine. Bruker du intervall?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Personlig trener. Kan hende du trener ganske lite effektivt på kondisjonsøktene dine. Bruker du intervall? Har hatt personlig trener og jeg trener riktig. Både intervall, utholdenhet og styrke, bytter på apparatene (noen ganger sykkel, noen ganger romaskin, noen ganger annen kondisjonstrening, gå i bakker i intervaller osv) - ingenting gir effekt. Dessverre. Anonymous poster hash: 73671...4a6
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Enten stemmer ikke målingene dine eller så trener du ikke hardt nok og ofte nok. Du bør uansett fortsette, for det er én effekt du ikke nevner, nemlig et lengre liv. Aktivitet øker levealderen. Anonymous poster hash: 262c2...248
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Personlig trener. Kan hende du trener ganske lite effektivt på kondisjonsøktene dine. Bruker du intervall? Har hatt personlig trener og jeg trener riktig. Både intervall, utholdenhet og styrke, bytter på apparatene (noen ganger sykkel, noen ganger romaskin, noen ganger annen kondisjonstrening, gå i bakker i intervaller osv) - ingenting gir effekt. Dessverre. Anonymous poster hash: 73671...4a6 Jeg tenker kanskje at du må se på kostholdet ditt? Hvor mye spiser du, hva spiser du? Før logg over inntaket i f.eks. en uke, og vær helt ærlig med deg selv. Skriv ned hver minste matbit, hvert eneste vannglass. Treningsfrie dager er også viktig, du vil nok oppleve at du får mer gevinst av treningen om du bare trener fire dager i uka. Og husk at du må pushe deg selv, det nytter ikke hvis du stopper med en gang du blir sliten. Fortsett å stå på, ikke gi opp!! Anonymous poster hash: 4f6ca...c19
Gjest Muji81 Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Trening 5 ganger i uka..wow. Jeg vet lite om trening, men det kan høres ut som om motivasjonen din er på hell. Kanskje reduksjon av trening vil øke motivasjonen. Snik inn mosjon ved å gå mer
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Føles som om du trener for mye rett og slett. Jeg jogger 2-3 ggr i uken, korte turer og har merket utrolig stor effekt. Jeg er ganske stor fan over at det man holder på med skal være lystbetont, så jeg ville ha roet litt ned og trent kampsport 2 ggr i uken, og kanskje 1 økt med cardio og styrke. Om du ønsker å gå ned i vekt? Så sies det at vektnedgang er 80 % og trening 20 % for å gå ned i vekt. Så jeg ville sett litt på kostholdet. Før gjerne opp i lifesum app. Jeg mistenker du spiser for lite også .... så spis regelmessig og få i deg nok næring. Du er vell ikke en topidressutøver??? Anonymous poster hash: 97d27...c7f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Personlig trener. Kan hende du trener ganske lite effektivt på kondisjonsøktene dine. Bruker du intervall? Har hatt personlig trener og jeg trener riktig. Både intervall, utholdenhet og styrke, bytter på apparatene (noen ganger sykkel, noen ganger romaskin, noen ganger annen kondisjonstrening, gå i bakker i intervaller osv) - ingenting gir effekt. Dessverre. Anonymous poster hash: 73671...4a6 Jeg tenker kanskje at du må se på kostholdet ditt? Hvor mye spiser du, hva spiser du? Før logg over inntaket i f.eks. en uke, og vær helt ærlig med deg selv. Skriv ned hver minste matbit, hvert eneste vannglass. Treningsfrie dager er også viktig, du vil nok oppleve at du får mer gevinst av treningen om du bare trener fire dager i uka. Og husk at du må pushe deg selv, det nytter ikke hvis du stopper med en gang du blir sliten. Fortsett å stå på, ikke gi opp!! Anonymous poster hash: 4f6ca...c19 Jeg er ikke overvektig i det hele tatt, BMI på 22. Trener for å öke lungekapasitet og kondis. Kan ikke trene hardere for da tetter lungene seg helt. <skjönner ikke hvordan kosthold vil hjelpe meg å få större lungekapasitet... Anonymous poster hash: 73671...4a6
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Føles som om du trener for mye rett og slett. Jeg jogger 2-3 ggr i uken, korte turer og har merket utrolig stor effekt. Jeg er ganske stor fan over at det man holder på med skal være lystbetont, så jeg ville ha roet litt ned og trent kampsport 2 ggr i uken, og kanskje 1 økt med cardio og styrke. Om du ønsker å gå ned i vekt? Så sies det at vektnedgang er 80 % og trening 20 % for å gå ned i vekt. Så jeg ville sett litt på kostholdet. Før gjerne opp i lifesum app. Jeg mistenker du spiser for lite også .... så spis regelmessig og få i deg nok næring. Du er vell ikke en topidressutøver??? Anonymous poster hash: 97d27...c7f Jeg vil ned rundt 3-4 kilo. Men gråter ikke hvis det ikke skjer. Anonymous poster hash: 73671...4a6
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har trent 3-4 dager per uke siden påske, og har det på samme måte. Føler jeg har like rævva kondis nå som for et halvt år siden, og har gått ned ca 750g. (Og jeg har nok å ta av...) Kjenner at det begynner å tære på motivasjonen her også. Men så tenker jeg at det er tross alt hakket bedre enn ikke å trene i det hele tatt. (Jeg har investert sinnsyke summer i pt-trening, så tror jeg gjør ting relativt riktig) Anonymous poster hash: 87c6e...9b4
Oktoberrose Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Kan du være overtrent? Tror kroppen jobber mot deg hvis du trener for mye og øker fortere enn kroppen klarer å tilpasse seg. Jeg trente også månedsvis uten å merke noe hverken på form eller vekt, følte meg like, om ikke mer, slapp og sliten. La om treningen, fikk den mer lystbetont, tok restitusjon og hviledager på alvor, og det begynte å løsne. Lyttet til kroppen, la tunge treningsdager på dager jeg følte meg bra, lette økter eller hvile dagene jeg var sliten.. Du kan google overtrent/feiltrent....kanskje du finner noen tips der?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Føles som om du trener for mye rett og slett. Jeg jogger 2-3 ggr i uken, korte turer og har merket utrolig stor effekt. Jeg er ganske stor fan over at det man holder på med skal være lystbetont, så jeg ville ha roet litt ned og trent kampsport 2 ggr i uken, og kanskje 1 økt med cardio og styrke. Om du ønsker å gå ned i vekt? Så sies det at vektnedgang er 80 % og trening 20 % for å gå ned i vekt. Så jeg ville sett litt på kostholdet. Før gjerne opp i lifesum app. Jeg mistenker du spiser for lite også .... så spis regelmessig og få i deg nok næring. Du er vell ikke en topidressutøver??? Anonymous poster hash: 97d27...c7f Jeg vil ned rundt 3-4 kilo. Men gråter ikke hvis det ikke skjer. Anonymous poster hash: 73671...4a6 Om du har en BMI på 22, så må du passe på å spise nok så ikke kroppen kommer i sparebluss for da får du ikke noe effekt av treningen. Jeg anbefaler deg å gå ned til trening 2-3 ggr i uka. Vær litt snill med deg selv og tren for nytelsen skyld Det skal være gøy og gi deg energi. Om du har kols og astma, så ro ned Anonymous poster hash: 97d27...c7f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Du vet det er viktig med restitusjon også? Hvis du ikke får nok restitusjon, bryter du bare ned kroppen. Mulig du trenger litt lengre restitusjon enn en som er helt frisk. Hva med å forsette kampsporten to ganger i uka, så tar du en styrkeøkt og en kondisjonsøkt annen hver uke? Sånn at du har tre økter i uka? Eller tre økter en uke, fire økter neste uke? Meget mulig du oppnår mye bedre resultater enn om du har fem-seks økter i uken Anonymous poster hash: b2bee...98f
SuperFries Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Du trener for ofte. Du må la kroppen hvile også. Og ikke trene samme muskelgrupper dag ut og dag inn. La de hvile!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 Sansynlig vis har du økt treningsbelastningen alt for bratt. Du må gi kroppen din tid til å bygge seg opp mellom hver trening. trening 3 ganger i uka er sansynlig vis mer enn nok. De andre dagene kan du sikkert gå en tur eller sykle rolig til jobb. Du trenger ikke ligge rett ut på sofaen, men hold det på et nivå der du ikke føler at du blir antydning til sliten eller anpusten en gang. Anonymous poster hash: 6fc0e...f13
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 Personlig trener. Kan hende du trener ganske lite effektivt på kondisjonsøktene dine. Bruker du intervall? Har hatt personlig trener og jeg trener riktig. Både intervall, utholdenhet og styrke, bytter på apparatene (noen ganger sykkel, noen ganger romaskin, noen ganger annen kondisjonstrening, gå i bakker i intervaller osv) - ingenting gir effekt. Dessverre. Anonymous poster hash: 73671...4a6 Jeg tenker kanskje at du må se på kostholdet ditt? Hvor mye spiser du, hva spiser du? Før logg over inntaket i f.eks. en uke, og vær helt ærlig med deg selv. Skriv ned hver minste matbit, hvert eneste vannglass. Treningsfrie dager er også viktig, du vil nok oppleve at du får mer gevinst av treningen om du bare trener fire dager i uka. Og husk at du må pushe deg selv, det nytter ikke hvis du stopper med en gang du blir sliten. Fortsett å stå på, ikke gi opp!! Anonymous poster hash: 4f6ca...c19 Jeg er ikke overvektig i det hele tatt, BMI på 22. Trener for å öke lungekapasitet og kondis. Kan ikke trene hardere for da tetter lungene seg helt. <skjönner ikke hvordan kosthold vil hjelpe meg å få större lungekapasitet... Anonymous poster hash: 73671...4a6 Jeg mener ikke nødvendigvis at du skal spise mindre, jeg må spise MYE for å få full effekt av treningen, og spiser ofte ikke nok. Jeg synes det høres ut som at du trener for mye/ofte og kanskje spiser feil eller for lite... Anonymous poster hash: 4f6ca...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå