Gå til innhold

6 mnd baby med treg mage..hva kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er nesten 6 uker prematur, og må derfor ta jerntilskudd to ganger daglig.

Antakelig pga jernet har avføring ca 1 gang i uka. Hun blit skikkelig gretten dagene før, og virker å ha vondt i magen. Hun får hovedsakelig morsmelk, litt grøt og andre smaksprøver.

Hva kan hjelpe mot treg mage? ?

Anonymous poster hash: c6543...6be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt sviskemos og malt i grøten?

Anonymous poster hash: 0b4a3...e25

Skrevet

Mye væske. Innfør vann om du ikke allerede har gjort det.

Sviske og aprikosmos.

Malt i grøten.

Anonymous poster hash: 1dfb7...779
Skrevet

Har du forsøkt sviskemos og malt i grøten?

Anonymous poster hash: 0b4a3...e25

Hi her.takk for svar. Har gitt sviskemos noen ganger. Hvor ofte kan jeg gi dette?

Hvor mye malt gir man?

Det er ikke alltid vi får gitt grøt om kvelden... jeg har vært litt redd for at grøt kan gjøre magen verre

Skrevet

Sviske og aprikosmos.

Malt i grøten.

Hi her, vann altså? Hvor mye?

Skrevet

Lag sviskemos og aprikosmos selv. Superenkelt og billig. Husker sønnen min eeelsket det når han var baby.

Du kan vel hvertfall gi en porsjon om dagen. Kan fint blande det i grøten også. :)

Anonymous poster hash: 32010...c99

Skrevet

Sviske og aprikosmos.

Malt i grøten.

Så mye som du får i henne, litt er bedre enn ingenting.

Ved innføring av fast føde er det alltid greit å også introdusere vann.

Du har rett i at grøt kan gjøre hard mage verre, så jeg ville holdt meg til en grøt med lite fiber en stund til.

Ved økning i fiber, må det også væske til.

.

Skrevet

Sviske og aprikosmos.

Malt i grøten.

Mest mulig! Hjelper lite med alt det andre om den lille ikke får nok vann.

Anonymous poster hash: 30edf...31b

Skrevet

Samme skjedde med oss.

Også prematur og jern.

Snakket ikke legen om at hvis magen ble hard kunne dere få movicol en periode?

Jeg kviet meg veldig for å begynne med det men det har fungert over all forventning.

Jeg trodde hun skulle få diaré men det fikk hun ikke.

Jeg blandet 1/2 teskje i drikke. For å være sikker hun drakk alt blandet jeg litt eplejuice og vann. (1 pose blandes med 62 ml så det er veldig lite når det bare er 1/2 teskje) Fikk det i flaske på stellebordet hver morgen.

Anonymous poster hash: 9f8c7...6d2

Skrevet

Samme skjedde med oss.

Også prematur og jern.

Jeg kviet meg veldig for å begynne med det men det har fungert over all forventning.

Jeg blandet 1/2 teskje i drikke. For å være sikker hun drakk alt blandet jeg litt eplejuice og vann. (1 pose blandes med 62 ml så det er veldig lite når det bare er 1/2 teskje) Fikk det i flaske på stellebordet hver morgen.

Ingen nevnte dette! Skal Google hva det er.

Har bestilt legetime for henne neste uke. Vil ta blodprøve for å se om vi kan slippe jernfaenskapet, men skal jammen høre om movicol også! Takk for tipset

Synes oppfølgingen etter sykehuset er ganske dårlig. Helsesøster vet lite om premature. Får bedre råd her enn av henne..

Skrevet

Samme skjedde med oss.

Også prematur og jern.

Ingen nevnte dette! Skal Google hva det er.

Har bestilt legetime for henne neste uke. Vil ta blodprøve for å se om vi kan slippe jernfaenskapet, men skal jammen høre om movicol også! Takk for tipset

Synes oppfølgingen etter sykehuset er ganske dårlig. Helsesøster vet lite om premature. Får bedre råd her enn av henne..

Det er et avføringsmiddel. Vi brukte movicol junior.

Som sagt var jeg veldig skeptisk til det. Likte ikke tanke på å gi henne det, men hun var så plaget. Barn har jo så svake bekkenmuskler så de klarer ikke presse det ut.

Hun var helt tett to ganger også, da måtte vi sette microlax. Det løsnet også opp.

Uansett, for oss holdt en pose i tre dager og bæsjen ble myk og ikke løs.

Skrevet

Begge mine har slitt med svært hard mage ved overgang til fast føde. Eldste fikk skikkelig forstoppelse og måtte til lege for å få det ut. Hadde da blandet svisker i grøten og hatt en liten dæsj malt oppi.

Det som hjalp var å øke maltmengden til ca 1 ss til hver porsjon grøt. Myk avføring hver dag.

Anonymous poster hash: 79953...25c

Skrevet

3mnd prematur her. Vi laget sviskemos og aprikosmos som jeg frøs i terninger. Han fikk en i grøten hver kveld, både for smaken sin del, men og får å hjelpe magen. Om du lager grøten med varmt vann, så er en terning nok til at det blir perfekt temperatur og en sulten krabat slipper å vente på at den har kjølt seg ned. Etter en stund gikk vi over til å gi sanasol i stedet for jern. Husker ikke hvor gammel/mye han måtte veie før vi gikk over på det. Vi fikk med et skriv fra nyfødt som vi fulgte ift vekt og tilskudd. Han fikk hovedsaklig morsmelk, med et grøtmåltid og tilskudd av jern og en ting til. Brukte ikke avføringsmiddel til han, sviskene holdt i massevis. Ellers masserte vi magen hans når han hadde vondt, og vi lærte og å hjelpe han ved å massere (rett foran?)rumpehullet, det stimulerte visst sånn at han gikk lettere på do. Vi holdt han også over do i stedet for at han skulle bæsje i bleien, og det funket veldig bra i perioder.

Anonymous poster hash: 07f53...875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...