Gå til innhold

Utsette NAV tiltak pga forverret tilstand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk innvilget aap i sommer. Skal egentlig begynne på tiltak nå, det er et skjerma kurs. Jeg går på aap pga jeg sliter med tung depresjon og angst pga grov mobbing hele barndommen. Den siste tiden har jeg blitt mye verre, å har ikke noe energi eller ork til noe som helst. Er inni et dypt hull, å alt føles bare vanskelig. Jeg går både i behandling og på medisiner. Har prøvd 3 forskjellige medisiner på ett år, uten at det har gitt noen virkning. Dette presset med å starte på tiltaket sliter veldig på meg, å jeg lurer på mulighetene for å få utsatt dette til jeg er bedre? Jeg går jo som sagt på medisiner og i behandling, å har lest at det kan være en del av tiltaksplanen/aktivitetsplanen.

Noen som har erfaringer her, eller som kanskje jobber i nav? Jeg trenger ingen kvasse svar her, håper på svar fra noen som kanskje har vært gjennom det samme. 

Anonymous poster hash: ef428...5cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ble mobbet i den gamle jobben min. Veldig grovt trakassert og skvist ut av både sjefer og kolleger.

Ble dypt deprimert og sykemeldt lenge.

Det som hjalp meg til slutt var å komme meg i studier. Det å faktisk se at det skjedde noe med livet mitt. Jeg fikk et mål om å fullføre. Det gav livet mening. Jeg var plutselig ikke lenger verdiløs og suicidal.

Det jeg prøver å si er at du bør gi det et forsøk. Kast deg i det. Prøv. Tenk om det får deg til å føle deg bedre. Eller kanskje til å føle noe som helst? En ting er sikkert; man blir ikke bedre av å velte seg i sine egne problemer. Få tankene over på noe annet.

Anonymous poster hash: 68bea...2fd

Skrevet

Tiltaket skal tilrettelegges deg og dine behov, og jeg vil anbefale at du hvertfall forsøker. Kan det være du har blitt dårligere fordi du gruer deg? Også tenker jeg at du vil komme bedre ut av dem på sikt dersom du prøver, for du vet kanskje ikke helt hvordan det blir? På nav kontoret her har de nettopp sendt ut brev til alle fastleger for å be dem bli mer restriktive på å sykemeldte fra tiltak.

Uansett hvordan det blir vil jeg ønske deg lykke til :)

Anonymous poster hash: f0811...142

Skrevet

I ditt tilfelle bør du hoppe i det så raskt som mulig.

Forverringen kommer nok av at du gruer deg til å måtte gjøre noe ukomfortabelt.

Deg er nøyaktig det du trenger, komme deg i et miljø hvor du ikke sitter hjemme og tenker...

Anonymous poster hash: 89628...077

Skrevet

Jeg prøvde meg i tiltak mens jeg ventet på utredning for ME. Ble såpass mye verre av tiltak (arbeidsuprøving) at jeg sendte en Mail til saksbehandleren min i nav med alle symptomene mine. Jeg hadde ikke engang krefter til å ringe. Hun avsluttet tiltaket umiddelbart.

Anonymous poster hash: 8c20e...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...