Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg måler hb med jevne mellomrom da det har en tendens til å synke under/etter menstruasjonen. For to uker siden målte jeg den og da var den på 13, nå har jeg hatt mensen i 8 dager og den har sunket til 8. Spiser jern i tablettform, passer på å få i meg masse jernrik kost osv, men det hjelper jo aldri!!! Skal på utredning innen fem medgir dette her, vil de da ta med i beregningen dette med hb og jernnivåene når de skal finne en løsning? Helst vil jeg selv at de bare skal fjerne hele livmoren, sliter med sterke smerter og tunge blødninger som hemmer meg i hverdagen og alt av hormonpreparater er prøvd, x-antall p-piller, kobberspiral, hormonspiral, medisiner av andre slag osv. Det eneste som har hjulpet så langt er Yasmin, da gikk blødningene fra 17 dager til mellom 9 og 13 dager Men jeg kan jo ikke ha det sånn her.. Sett på det inngrepet der de svir bort slimhinnene i livmoren, men der er det mange som fortsatt opplever smertene på samme nivå og det orker jeg ikke. Hadde en lap i 2009 for noe helt annet, da så de et lite sår på ene eggstokken, men det har vel ingen sammenheng med det jeg sliter med? Har ofte vondt ved avføring under menstruasjonen også, så vondt at jeg sitter og hylgråter. Anonymous poster hash: 6de5f...462
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Vil bare si at jeg føler med deg.... Hadde også veldig sterke blødninger og det hemmet meg veldig i hverdagen.. (måtte til slutt bruke bleier...) Opererte ut livmor i vinter, og har fått et nytt liv 😊 Ble en litt omfattende operasjon pga en veldig stor muskelknute, men er kjempe glad for at jeg endelig er kvitt det... Lykke til😊 Anonymous poster hash: 9b5ae...361
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Vil bare si at jeg føler med deg.... Hadde også veldig sterke blødninger og det hemmet meg veldig i hverdagen.. (måtte til slutt bruke bleier...) Opererte ut livmor i vinter, og har fått et nytt liv 😊 Ble en litt omfattende operasjon pga en veldig stor muskelknute, men er kjempe glad for at jeg endelig er kvitt det... Lykke til😊 Anonymous poster hash: 9b5ae...361 Tusen takk for svar Får jeg spørre hvor gammel du er? Visste de om muskelknuten på forhånd? Hvorfor fikk du innvilget, eller var det legene som bestemte at det var best? Måtte du komme inn til sjekk mens du hadde menstruasjon? Litt mange spm, men jeg er litt desperat her jeg sitter. Jeg bruker 3 pakker med grønn ob hver dag de første 4 dagene og en pakke bind i tillegg, er bare heldig om jeg ikke blør gjennom.. Anonymous poster hash: 6de5f...462
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Hei igjen! Ja de visste om muskelknuten, men ikke at den hadde vokst. Jeg har litt legeskrekk, så jeg utsatte ting veldig lenge... Men det hele endte med at jeg en dag bare fossblødde, og ble lagt inn ... Tok CT av magen. Måtte ha blodoverføring. Da ble det bestemt at "alt" skulle ut (ikke eggstokker, men resten) Jeg er forresten 35 år. I mitt tilfelle hadde jeg vel ikke noe valg mht fjerning av livmor. Men jeg er, som nevnt i stad, veldig glad for at det endte slik. Har ikke hatt en eneste plage og det beste er at jeg slipper å blø.... Våre historier er vel litt ulike, men hvis jeg kan være til noe hjelp så bare spør! Anonymous poster hash: 9b5ae...361
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå