Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Vi flyttet når eldste var 8 mnd, da pakket vi det bort. Yngste har ikke hatt stellebord. Hadde en sånn matte på vaskemaskinen noen måneder, men så kjøpte vi tørketrommel og satte på den i stedet. Så etter ca 5 måneder hadde ikke hun heller en fast plass, men jeg la som regel den stellematta på gulvet på badet.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 De to eldste er to år mellom, så da pakket vi det ikke vekk. Ble ikke så mye brukt etter ett år da, men gadd ikke pakke det vekk når jeg visste at jeg var gravid. Etter andremann var vi sløv og lot det stå til han var over to. Da hadde jeg tenkt å bli gravid, så vi lot det stå enda lenger... Etter jeg mistet to ganger pakket vi det vekk, orket ikke den påminnelsen i tillegg. Men så ble jeg gravid igjen kjapt :-) Anonymous poster hash: 3b8b9...360
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 Har ikkje pakka det vekk, vesla er 2 år og fire mnd. Lillebror kjem i desember. Syns stellebordet er gull og held på det så lenge som mogleg. Anonymous poster hash: 33879...369
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Aldri hatt stellebord til sistemann. Bortkastede penger og tar opp plass Anonymous poster hash: 197e4...a85
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Bruker det fortsatt til 2-åringen, og snart kommer lillesøster. Hvordan får man vasket bæsj ordentlig når de ikke ligger på stellebord? Anonymous poster hash: 2430d...952
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Brukte stellebord så lenge jeg hadde bleiebarn. Har verken rygg eller knær til å skifte på gulvet flere ganger om dagen. Anonymous poster hash: 4d351...97e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Etter ca 1,5 år har vi skiftet mens de står oppreist. Jeg sitter ofte på dolokket eller på huk ved siden av. Er det bæsj bøyer de seg fremover, enten inntil en vegg eller med armene i gulvet. Anonymous poster hash: 3b8b9...360
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Har brukt det så lenge de har brukt bleier. Har hatt stellekommode da, så har hatt alle klærne der også. Etter bleieperioden har den hatt funksjon som vanlig kommode. Anonymous poster hash: 6bada...7c7
februarprins2013 Skrevet 1. oktober 2015 #10 Skrevet 1. oktober 2015 aldri brukt det,var ikke plass,men hadde en stellemappe som han lå på,ble en liten stellekrok i steden han sluttet med den når han var litt over 2 år
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #11 Skrevet 1. oktober 2015 Vi har stellekommode. Gull verdt med ekstra plass til klær/håndklær ol. Nå står den på badet, men vi har tatt stellematta over til benken ved vasken da det er mer praktisk. Tenker at kommoden får stå til vi pusser opp badet i hvertfall. Da eldste var rundt 1,5 - 2 år begynte vi å bytte bleie stående og trengte ikke lenger å bruke stellebordet. Anonymous poster hash: 1a478...a4b
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #12 Skrevet 1. oktober 2015 Til nummer en hadde vi en fastmontert benk på badet som vi brukte til stellebord de første ukene, men vi gikk raskt over til å stelle på gulvet. Med nr.2 brukte vi ikke stellebord. Anonymous poster hash: e0e3d...568
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. oktober 2015 #13 Skrevet 1. oktober 2015 Brukes så lenge hun bruker bleie tenker jeg. Synes det er supert å ha alt tilgjengelig på et sted, fast plass og ikke minst slippe å sitte på gulvet å skifte da jeg har et vondt kne. Det er også enklere å holde styr på henne på stellebordet, hun er kålorm å stelle.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #14 Skrevet 1. oktober 2015 Vi har enda. Barnet bruker bleie , 3 år. Og vi venter en ny baby Anonymous poster hash: c7ead...900
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #15 Skrevet 1. oktober 2015 Førstemann ble født for 6 år siden og så fikk vi tvillinger for 3 år siden. Vi har nylig fjernet stelleputa og bruker stellekommoden som bare kommode på badet nå. Alle barna sluttet med bleie da dem var mellom 1,5 og 2 år. Men har til tider vært greit å ha til tannpuss, når dem skal tørkes etter dem har badet osv. Jeg har store problemer med ryggen, så jeg har ikke ærend til å bøye med eller sitte lengre perioder på gulvet. Anonymous poster hash: 47e3d...d22
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #16 Skrevet 1. oktober 2015 Bruker det fortsatt til 2-åringen, og snart kommer lillesøster. Hvordan får man vasket bæsj ordentlig når de ikke ligger på stellebord? Anonymous poster hash: 2430d...952 Er du seriøs? Anonymous poster hash: 197e4...a85
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. oktober 2015 #17 Skrevet 1. oktober 2015 Han er 2 og vi bruker det enda. Jeg har ikke helse til å sette meg på gulvet hver gang det er bæsj i bleia
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #18 Skrevet 1. oktober 2015 Rundt halvannet år har vi pakket det bort. Litt på grunn av lite plass på badet, mest fordi de gikk på potte og do hjemme, så bæsjebleier og rumpevask var sjeldent. De sluttet med bleier rundt toårsdagen. Anonymous poster hash: 4de69...cb0
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #19 Skrevet 1. oktober 2015 Med eldstemann rakk jeg aldri å pakke det bort før andremann kom Men han var veldig lett (under 10kg frem til 4årsalderen) og lå ganske rolig der.. Med andremann pakket jeg det bort når han var 6mnd (og storebror bleiefri), han var mye tyngre, og en propell. Kommoden var begynt å bli litt slarkete i hengslene, og jeg var redd for at han skulle klare å ramle ned, eller at hele greia falt sammen. Stelte han på en madrass på gulvet til han kunne stå. Anonymous poster hash: af9b0...9ae
rytme Skrevet 1. oktober 2015 #20 Skrevet 1. oktober 2015 Vi har ikke pakket det bort ennå, da minste er 4 mnd. Men eldste på 2,5 har ikke brukt stellebordet siden han var rundt 1,5. Han er ganske tung (var nesten 14 kg på 18 mnd kontrollen og er nå over 16 kg) så jeg ble bekymret for at stellebordet ikke skulle holde vekten hans :P Han bruker fortsatt bleier da så vi bytter tissebleier mens han står og bæsjebleier på stellematte på gulvet eller lignende. Når vi flytter igjen til våren kommer vi bare til å ha stellematten på vaskemaskinen e.l. for vi skal kaste det gamle stellebordet.... :) Da vil yngste være nesten et år.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #21 Skrevet 1. oktober 2015 Bruker det fortsatt til 2-åringen, og snart kommer lillesøster. Hvordan får man vasket bæsj ordentlig når de ikke ligger på stellebord? Anonymous poster hash: 2430d...952 Er du seriøs? Anonymous poster hash: 197e4...a85 Hva tenker du på? Jeg er dønn seriøs. Anonymous poster hash: 2430d...952
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå