Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Hvordan satt barnet i flyet? Ser noen har med bilstol, men det blir for upraktisk for oss denne gangen. Men synes hun er for liten til å sitte rett i setet. Er det noen alternativ? Har snakket med flyselskapet, og de har ikke seter til utlån. Anonymous poster hash: a945b...376
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 For liten til å sitte i flysetet? Hvor gammel er hun? Vi skal ut å reise om en uke. Sønnen er 2,5 og har virkelig ikke tenkt tanken at han må ha et annet sete enn flysetet? Anonymous poster hash: c1a0c...d3b
Gjest Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Her har de sittet i flysetet fra de er 2 år og kan ha eget sete. Har aldri giddi å drasse på et bilsete nei. Men du kan jo kjøpe denne Cares selen? Da sitter hun mer fastspent og kanskje forholder seg rolig.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Sitter rett i setet. Du får kjøpt eller leid spesielle seler til å feste barn med, men det er nok forsvinnende liten sjanse for at den skal gjøre en forskjell dersom det skjer noe. http://barnombord.no/utleieprodukter/cares.html Anonymous poster hash: 85b72...e63
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Sitter i flysetet såklart! Når setebeltet kan tas av klatrer de rundt, kikker på de bak, sitter litt i vårt fang og sitter fint i setet sitt og ser på iPaden. Ikke nødvendig å gjøre det så vanskelig for seg selv! Anonymous poster hash: 8b601...eed
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Sitter i flysetet som andre mennesker. Anonymous poster hash: 98c54...64f
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Har flydd fire ganger med toåringen i år. Han satt da i sete som alle oss andre, var ikke noe problem det. Var første gang han fløy tidligere i år, tenkte aldri at det var et problem før vi dro en gang... Anonymous poster hash: 8c462...0d0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Djises.. Sitter i flysetet ja. Anonymous poster hash: 08349...596
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Hun er 2 år. Dere som svarer så selvfølgelig, har dere aldri sett barn på fly som sitter i bilstol i flysetet da? Jeg har sett det mange ganger! HI Anonymous poster hash: a945b...376
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #10 Skrevet 30. september 2015 Hun er 2 år. Dere som svarer så selvfølgelig, har dere aldri sett barn på fly som sitter i bilstol i flysetet da? Jeg har sett det mange ganger! HI Anonymous poster hash: a945b...376 Nei, det har jeg ikke sett nei. Vi har flydd mye med vår kid, fra hun var baby. Frykter du frontkollisjon? Anonymous poster hash: 08349...596
Gjest Skrevet 30. september 2015 #11 Skrevet 30. september 2015 Nei jeg har flydd uttalige ganger i Norge og utlandet ( med og uten charter) og har aldri sett noen drasse på et bilsete.
NormaJean Skrevet 30. september 2015 #12 Skrevet 30. september 2015 Hun er 2 år. Dere som svarer så selvfølgelig, har dere aldri sett barn på fly som sitter i bilstol i flysetet da? Jeg har sett det mange ganger! HI Anonymous poster hash: a945b...376 Har flydd med mine barn mye, har bare 1-2 gang sett noen ha med seg babysete ombord! Virker upraktisk og kronglete!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #13 Skrevet 30. september 2015 Hun er 2 år. Dere som svarer så selvfølgelig, har dere aldri sett barn på fly som sitter i bilstol i flysetet da? Jeg har sett det mange ganger! HI Anonymous poster hash: a945b...376 Sett en nyfødt i babysete en gang. Men den var kanskje 4 uker gammel! Vi har selv valgt å kjøpe sete til våre fra de var 1,5 år gamle for å slippe å ha de i fanget. I sommer lå den da 20 mnd gutten vår og sov i sitt sete når vi landet, med selen rundt seg. Var helt greit for de ombord. Enten går det bra, og om vi kræsjer så dør hele gjengen uansett!! Anonymous poster hash: 8b601...eed
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #14 Skrevet 30. september 2015 Har flydd med mitt barn veldig veldig veldig mye, aldri sett noen med egen stol til barnet. Anonymous poster hash: aada2...0cd
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #15 Skrevet 30. september 2015 Hun er 2 år. Dere som svarer så selvfølgelig, har dere aldri sett barn på fly som sitter i bilstol i flysetet da? Jeg har sett det mange ganger! HI Anonymous poster hash: a945b...376 Jeg vil tippe de fleste av dem er under 2 år, da er det påbudt med bilstol hvis de skal ha eget sete. Og å sitte med en urolig 1-åring på fanget i 2 timer eller mer kan være ganske slitsomt. Anonymous poster hash: 85b72...e63
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #16 Skrevet 30. september 2015 Hun er 2 år. Dere som svarer så selvfølgelig, har dere aldri sett barn på fly som sitter i bilstol i flysetet da? Jeg har sett det mange ganger! HIAnonymous poster hash: a945b...376 Nei, det har jeg ikke sett nei. Vi har flydd mye med vår kid, fra hun var baby. Frykter du frontkollisjon? Anonymous poster hash: 08349...596 Frykter ikke frontkollisjon nei, heller ikke kræsj, for da hjelper ingenting. Tenke mest på hvis det er mye turbulens eller uroligheter rundt landing, samt at hvis hun sover slipper overkroppen å falle fremover. Det er ikke veldig praktisk å ha henne liggende i setet uten sele. Da kan iallefall ikke vi andre sove, for da må vi passe på at hun ikke ruller ut. Anonymous poster hash: a945b...376
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #17 Skrevet 30. september 2015 Hun er 2 år. Dere som svarer så selvfølgelig, har dere aldri sett barn på fly som sitter i bilstol i flysetet da? Jeg har sett det mange ganger! HIAnonymous poster hash: a945b...376 Nei, det har jeg ikke sett nei. Vi har flydd mye med vår kid, fra hun var baby. Frykter du frontkollisjon? Anonymous poster hash: 08349...596 Frykter ikke frontkollisjon nei, heller ikke kræsj, for da hjelper ingenting. Tenke mest på hvis det er mye turbulens eller uroligheter rundt landing, samt at hvis hun sover slipper overkroppen å falle fremover. Det er ikke veldig praktisk å ha henne liggende i setet uten sele. Da kan iallefall ikke vi andre sove, for da må vi passe på at hun ikke ruller ut. Anonymous poster hash: a945b...376 Tenker du å ha med babysete da eller? For overkroppen faller like mye fremover i en bilstol. I flysetet kan de ligge ganske godt bakoverlent om rumpa ligger langt fremme i setet. Når våre har sovnet har de hvilt hodet i fanget vårt, og jeg tenker at på en flytur med små unger er det lite sannsynlig at jeg får sove selv, så da har jeg armen rundt de. Du klarer faktisk å ha selen rundt de på et vis også. Skulle det bli turbulens så sitter det godt i setet med selen på seg! Anonymous poster hash: 8b601...eed
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #18 Skrevet 30. september 2015 Vi skal fly hjem fra ferie om et par dager, jenta mi på 2.5 år gleder seg stort da hun trives i eget sete og elsker å se ut. ser ikke problemet, mye enklere når de kan sitte i eget sete. Anonymous poster hash: 62962...547
the amazing spidermamma Skrevet 30. september 2015 #19 Skrevet 30. september 2015 Min har sittet i det vanlige flysetet. Da han var mindre, satt han på fanget mitt under take off og landing, med en sånn dobbeltsele som ble festet i min sele.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #20 Skrevet 30. september 2015 Vi fløy med Herr Sønn forrige dagen. Ikke veldig lang flytur (Oslo-Malaga). Han satt i eget sete. Gikk som en drøm da vi kjørte på med bestikkelser Vi hadde med IPad med diverse spill, kjeks, litt sjokolade, eplejuice og vi bestilte pizza til ham på flyet. Anonymous poster hash: 0d65f...58a
MammantilNurket Skrevet 30. september 2015 #21 Skrevet 30. september 2015 Vi fløy med Herr Sønn forrige dagen. Ikke veldig lang flytur (Oslo-Malaga). Han satt i eget sete. Gikk som en drøm da vi kjørte på med bestikkelser Vi hadde med IPad med diverse spill, kjeks, litt sjokolade, eplejuice og vi bestilte pizza til ham på flyet. Anonymous poster hash: 0d65f...58a
MammantilNurket Skrevet 30. september 2015 #22 Skrevet 30. september 2015 Aner ikke hvorfor denne ble anonym, men det er i alle fall meg som har postet dette Vi fløy med Herr Sønn forrige dagen. Ikke veldig lang flytur (Oslo-Malaga). Han satt i eget sete. Gikk som en drøm da vi kjørte på med bestikkelser Vi hadde med IPad med diverse spill, kjeks, litt sjokolade, eplejuice og vi bestilte pizza til ham på flyet. Anonymous poster hash: 0d65f...58a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #23 Skrevet 30. september 2015 Hun er 2 år. Dere som svarer så selvfølgelig, har dere aldri sett barn på fly som sitter i bilstol i flysetet da? Jeg har sett det mange ganger! HI Anonymous poster hash: a945b...376 De siste 2 årene har jeg flydd innenlands og rundt i Europa samt til USA over 60 ganger, og jeg har enda ikke sett noen barn sitte i bilstol på flyet. Min 4-åringen har sittet i flysetet siden hun ble to år, og det har aldri vært noe problem selvom hun er både tynn og liten. Anonymous poster hash: 1fb1d...516
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #24 Skrevet 30. september 2015 Haha sove selv på flyet...... I wish Beklager har ikke så god erfaring selv, aktive barn. Håper dere får en like rolig tur som du forventer, og å sitte i vanlig flysete er helt vanlig. Anonymous poster hash: 44ea7...da8
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #25 Skrevet 30. september 2015 Haha sove selv på flyet...... I wish Beklager har ikke så god erfaring selv, aktive barn. Håper dere får en like rolig tur som du forventer, og å sitte i vanlig flysete er helt vanlig. Anonymous poster hash: 44ea7...da8 Hehe vel, vi har flydd flere ganger med henne tidligere også (da var hun under 2 år og satt på fanget). Hun har sovet flere timer under hver flytur, til og med da hun var 22 måneder. Det handler bare om å time søvnen riktig HI Anonymous poster hash: a945b...376
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå