Gå til innhold

Var jeg for streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min var i hagen vår og lekte med to nabobarn. Etter en stund kommer han gråtende inn og sier de har løpt av gårde fordi de ikke ville leke med ham mer, og like etter ser jeg at de samme barna er tilbake i hagen vår og husker på huskene. Stikker hodet ut og sier at nå har xxx gått inn fordi dere ikke ville leke lenger, så da kan dere ikke være her.

Synes vel det var på sin plass, men får så fryktelig dårlig samvittighet etterpå. Var det galt av meg? De er i utgangspunktet velkommen når som helst, men når de ikke vil leke med han som faktisk bor her, så kan de være et annet sted synes jeg... Blir også litt redd for at jeg skal ha skremt dem fra å komme flere ganger, siden gutten min vanligvis elsker å leke med dem.

Anonymous poster hash: 613b9...088
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit

Anonymous poster hash: 3e2b5...81b

Skrevet

Hadde gjort det samme selv.

Anonymous poster hash: d025f...39d

Skrevet

Jeg tror du gjorde gutten din en stor bjørnetjeneste. Selv om du ville forsvare ham og helst hevne deg litt når de andre var "slemme" med din gutt, tror jeg ikke den fremgangsmåten gjør det enklere for gutten din å få noen å leke med. Han kan godt bli "han med den sinte mammaen som kjefter uten grunn". Jeg tror det hadde vært bedre å invitere dem inn så guttene kunne fortsatt å leke. Slike episoder som du beskriver kommer til å skje rett som det er uten at det ligger så mye vondt i det.

Anonymous poster hash: 82fdd...eec

Skrevet

Helt ok.

Anonymous poster hash: 5f64e...69d

Skrevet

Helt ok, ville gjort det samme selv.

Skrevet

Jeg tror du gjorde gutten din en stor bjørnetjeneste. Selv om du ville forsvare ham og helst hevne deg litt når de andre var "slemme" med din gutt, tror jeg ikke den fremgangsmåten gjør det enklere for gutten din å få noen å leke med. Han kan godt bli "han med den sinte mammaen som kjefter uten grunn". Jeg tror det hadde vært bedre å invitere dem inn så guttene kunne fortsatt å leke. Slike episoder som du beskriver kommer til å skje rett som det er uten at det ligger så mye vondt i det.

Ja det var akkurat det jeg begynte å tenke på etterpå... Jeg tror ikke det lå noe vondt i det nei, men det blir vondt for gutten min likevel. Jeg har inntrykk av at de synes det er litt gøy å erte ham med at de skal gå hjem fordi han blir så lei seg og tigger dem om å bli lenger... også kommer de tilbake og leker videre likevel.

Jeg var ikke ute etter å hevne meg, men tenkte at det kanskje kunne virke litt prevantivt, at kanskje de skjønner at når de sier at de ikke vil leke mer så blir det faktisk ikke mer lek. Pluss at gutten min selvfølgelig så dem gjennom vinduet og ble lei seg av å se at de lekte med hans leker uten at han fikk være med.

Takk for svar alle sammen! Litt godt å se at flere ville gjort det samme i alle fall. :P

HI

Anonymous poster hash: 613b9...088

Skrevet

Er du fjern? Selvfølgelig har HI det på dwt tørre med å si at de ikke er velkomne til å huske uten sønnen hennes i DERES hage etter at de ditcha sønnen hennes. Det er grisefrekt å bare ta seg til rette i andre sine hager uten lov.

Anonymous poster hash: 0cc44...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...