Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #26 Skrevet 1. oktober 2015 Mye smålige fedre der ute. Men ja, ville betalt. Far her betaler 1000 kr i mnd av 3500 i bidrag som er fastsatt. Og han har samboer og jobb. Tror ikke dama jobber heller, så han velger vel og forsørge henne og hennes unge og nedprioriterer sine egne. Heldigvis har jeg selv samboer, så sliter ikke økonomisk. Men for de aleneforsørgerene som alt snur på krona kan selv 250-300 kr "velte" lasset. Anonymous poster hash: afcfd...be9
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #27 Skrevet 1. oktober 2015 Takk for svar dere som har svart :-) tydelig delte meninger om dette. Fortsatt litt usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg får vel bare betale, ellers kan han godt finne på å sende han uten gaver. HI Anonymous poster hash: 36012...ac9 Enig med deg der, send med gutten gaver så han får en fin dag og slipper å få den ødelagt av dette. Ellers er jeg enig med deg, far burde kunne sende med gaver. Men har for lengst innsett at livet ikke er rettferdig, og at man må svelge mange kameler når man samarbeider om barn. Selv har jeg til og med hentet mine barn hos far i hans samværshelger, og kjørt dem i bursdag fordi far ikke gidder for "det er så langt å kjøre". For min del fokuserer jeg på at jeg gjør dette for ungene, for at de ikke skal måtte gå glipp av noe eller ha kjipe opplevelser pga faren. Anonymous poster hash: e9b81...b55
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #28 Skrevet 1. oktober 2015 Dere som hevder at bidragsmotaker skal kjøpe gaver når bursdagen er på samværsdagene til bidragsyter, mener dere også at bidragsmotaker skal betale kino, parker og andre aktiviteter som skjer på samværsdagene? Anonymous poster hash: 58415...c50 Hvordan kan dette sammenlignes? Anonymous poster hash: 6ace4...a92 Far bestemmer vel selv om barnet kan dra i bursdag eller ikke når barnet er hos han. På lik linje med at han bestemmer hvor vidt han skal ta med barnet i svømmehallen eller på kino. Utgiftene han har når han har samvær med barnet er dager som blir trukket fra på bidraget. Jeg trodde dermed at bursdagsgaver var på lik linje med kinobilletter og inngang i svømmehallen utgifter som fulgte med samværet. Anonymous poster hash: 58415...c50 I de fleste tilfeller bestemmer vel ikke far dette, da barnet (og mor!) forventer det! Anonymous poster hash: 6ace4...a92 Hva mor "forventer" har vel mindre betydning her. Hun har vel absolutt ingen rett til å diktere hva som skal gjøres/ikke gjøres når barnet er hos far så sant det ikke er snakk om liv og helse. Hva barnet forventer og hvor vidt det blir skuffet er en annen sak. Dette må far ta på egen kappe. Men, det er på ingen måte mors ansvar å se til at far ikke skuffer barnet, dette er fars eget ansvar. Hva hvis far hadde lagt andre planer? De var invitert bort eller skulle reise på noe annet. Skulle dette avlyses for at mor forventer at barnet skal i bursdagsselskap? Hadde dette blitt akseptert andre veien? At far var den som forventet og la føring for hva som skulle skje når barnet var hos mor? Anonymous poster hash: 58415...c50
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #29 Skrevet 1. oktober 2015 Faren har sagt at han skal få gå i bursdagen, så den er jo grei. Er jo 5 stk som skal feire sammen, deriblant bestevennen, så hvis ikke hadde nok barnet blitt veldig skuffet. HI Anonymous poster hash: 36012...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå