Gå til innhold

Hvorfor føler jeg sorg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Jeg er litt hormonell for tiden, sånn at det er sagt.)

Mitt skjønne barn er blitt adoptert av min kjære samboer. Vi har aldri hatt kontakt med biofar.

Jeg vet ikke en gang hvor biofar bor.

Men at han skrev under papirene uten å nøle gjorde meg faktisk trist. (Hadde ikke regnet med dette)

Kanskje noe galt med meg? ?

Anonymous poster hash: 6ac93...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er en helt naturlig reaksjon du har.

Det er ikke nødvendigvis noen motsetning mellom å sørge over det faktum at barnets biologiske far ikke bryr seg om barnet sitt - og det å være lykkelig fordi du har en fantastisk samboer som ønsker å være far til barnet og som er villig til å ta på seg ansvaret for barnet fullt og helt.

Det er ikke noe galt med deg. Det er noe galt med biologisk far som så lett "kaster bort" barnet sitt.

Kanskje det kan være lettere for deg å forholde deg til biologisk fars valg om du tenker litt anderledes. Tenk at han er fullstendig klar over at han ikke er i stand til å være far for sitt barn, og derfor så gjorde han det eneste anstendige og kanskje den beste handlingen han har gjort overfor barnet da han fraskrev seg alle rettigheter til barnet, slik at barnet kan ha en pappa som ER i stand til å være far slik en far skal være.

Selv om dette er det beste for barnet så kan du likevel føle en slags sorg over at barnet ditt aldri vil lære sin biologiske far å kjenne. Helt normalt. Men nå har barnet ditt en pappa som veldig bevisst har valgt å bli far og pappa for barnet ditt, og bedre enn det blir det ikke, tror jeg :)

Anonymous poster hash: fd95f...c66
Skrevet

Du kan ikke forstå hvordan noen ikke ønsker å være forelder til barnet du elsker så høyt. Det er helt ulogisk for deg. Føl akkurat hva du vil. Men husk at din samboer elsker ungen din som sin egen :)

Anonymous poster hash: 4ffc4...347

Skrevet

Godt å høre at jeg er normal.

Samboeren min skjønner ikke helt hvorfor jeg føler som jeg gjør nemlig. Sikkert ikke lett for en mann å forstå. Jeg er ivertfal utrolig lykkelig for at jeg har funnet han 💙💟

Anonymous poster hash: 6ac93...035

Skrevet

helt normalt det og reagere slikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...