Gå til innhold

Jeg ser vi er inne på tema barnebursdag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny i bursdagsavdelingen og skal holde første barnebursagen nå i oktober.

Barnet blir tre, leker ikke med noen bestemte, så vi tenkte å invitere alle av samme kjønn i aldersgruppen i barnehagen.

Gi meg alle tips og råd dere har. Når passer det best med selskap for tenåringer, leker, mat osv

Anonymous poster hash: a9df7...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere velger å holde barnebursdag for en 3-åring, vær forberedt på at det sannsynligvis kommer en flokk med foreldre også.

Anonymous poster hash: 95fa9...41a

Skrevet

Det er ikke vanlig verken her jeg bor nå eller der jeg bodde tidligere å ha bursdag for 3-åringene (altså barnebursdag), det skjer først når de er 4 år +. Som hun over sier må du regne med at det i så fall blir mange foreldre med siden noen av barna fortsatt bare er 2,5 år. Om noen foreldre ikke er med, må du regne med at du/dere kanskje må skifte en bleie eller to også.

Ellers så tenker jeg at kl 17-18.30 på ukedager eller 13-15 i helger er ok tidspunkt, og de aller fleste barn liker enten pølse eller pølsebrød (ev. begge deler). Så små barn spiser lite, så det holder med en kake eller en porsjon muffins, ev. litt ekstra + kaffe til alle foreldre som måtte dukke opp. Ellers ville jeg ikke lagt opp til noen lek når de er så små, men heller belaget meg på fri lek og å passe godt på for å unngå de verste konfliktene.

Anonymous poster hash: 27493...5a6
Skrevet

Barnet er nest yngst i gruppen, så de fleste er over tre og et halvt år. Regner med at det kommer foreldre, bare hyggelig det. Derfor vi tenker å bare ha det ene kjønnet, slik at barna kan sitte ved bordet og de voksene får plass i sofaen uten å måtte stå (liten stue og ikke sitteplass på kjøkkenet).

Blir det ikke stress for foreldre om vi har bursdagen på en hverdag (17.30-..)

Skrevet

Barnet er nest yngst i gruppen, så de fleste er over tre og et halvt år. Regner med at det kommer foreldre, bare hyggelig det. Derfor vi tenker å bare ha det ene kjønnet, slik at barna kan sitte ved bordet og de voksene får plass i sofaen uten å måtte stå (liten stue og ikke sitteplass på kjøkkenet).

Blir det ikke stress for foreldre om vi har bursdagen på en hverdag (17.30-..)

Bør ikke begynne senere enn 17.00.

Anonymous poster hash: 01d6c...d1a

Skrevet

Bursdagen bør holdes til helgen. Da er det større sannsynlighet for at de faktisk kan komme. Folk har en hektisk hverdag med jobb og alt, bursdagsselskap på en vanlig dag blir kanskje i meste laget.

Smart å invitere det ene kjønnet. Blir jo kjempehyggelig for foreldrene å bli litt kjent med hverandre😊

Anonymous poster hash: fea3a...717

Skrevet

Bursdagen bør holdes til helgen. Da er det større sannsynlighet for at de faktisk kan komme. Folk har en hektisk hverdag med jobb og alt, bursdagsselskap på en vanlig dag blir kanskje i meste laget.

Smart å invitere det ene kjønnet. Blir jo kjempehyggelig for foreldrene å bli litt kjent med hverandre😊

Anonymous poster hash: fea3a...717

Nja. For oss med eldre barn også er helger gjerne verre fordi vi har andre planer da og gjerne er vekkreist. På ukedagene er i det minste folk hjemme.

Anonymous poster hash: 27493...5a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...