Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 For ett par uker siden ble pappa lagt inn på sykehus i forbindelse med en ulykke. Han ble videresendt til sitt tilhørende sykehus etter noen dager, og har vært der siden. Idag da jeg skulle innom var han ikke der. Spurte di på avdelingen, men dem hadde ingen med det navnet inneliggende. Han ble visst utskrevet for noen dager siden.Problemet er at pappa er gammel og har ikke mobiltelefon. Han er ikke hjemme, og jeg aner ikke hvor jeg skal lete. Vi bor i Oslo, og det er virkelig ikke bare-bare å skal finne ut av dette heller. Har prøvd å dra innom og ringe på hustelefonen flere ganger, men er ikke svar å få. Hva i alle hellige dager kan jeg gjøre?Kjenner jeg er oppriktig bekymret! Anonymous poster hash: f0768...7f8
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Meld han savnet hos politiet? Anonymous poster hash: 725e3...c12
Surogvanskelig Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Kan han blitt skrevet ut til et sykehjem/rehabilitering?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Ring kommunen og sjekk om han har fått innvilget kortidsopphold på sykehjem før hjemreise. Anonymous poster hash: c80bd...860
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Hvem hadde han oppgitt som nærmeste pårørende på sykehuset? Kanskje de vet. Muligens er han på kortidsopphold eller rehabilitering etter ulykken. Har han hjemmesykepleie til vanlig? Anonymous poster hash: b7764...c3d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Hvor skrev de ham ut til da? De skal ha registrert hvor han ble skreve ut til, uansett om det er til hjemmet eller til en eller annen institusjon. Det er jo også merkelig at pårørende ikke har fått beskjed synes jeg. Er det noen andre som er registrert som nærmeste pårørende for ham da? Anonymous poster hash: d3895...696
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Hvor skrev de ham ut til da? De skal ha registrert hvor han ble skreve ut til, uansett om det er til hjemmet eller til en eller annen institusjon. Det er jo også merkelig at pårørende ikke har fått beskjed synes jeg. Er det noen andre som er registrert som nærmeste pårørende for ham da? Anonymous poster hash: d3895...696 Er ingen i familien som er informert om utskrivelsen. Jeg og broren min er oppgitt som nærmeste pårørende slik jeg har forstått det, men han er heller ikke informert. Kommunen får jeg ikke tak i siden klokken er over 16.00, og jeg orker ikke ringe rundt til alle sykehjemmene. Er jo en hel del av dem her i Oslo😔 Sykehuset ville ikke gå inn i journalen siden han var utskrevet, vedkommende var usikker på grunn av taushetsplikten. Prøvde å ringe avdelingen nå igjen, ingen som kan svare meg nå heller... Jeg er oppriktig bekymret og rådløs. Hi Anonymous poster hash: 98ac2...737
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Hæ Det er jo ikke mulig..? Anonymous poster hash: 35f6b...a1a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #10 Skrevet 30. september 2015 Ring politiet eller media! Anonymous poster hash: c8224...437
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #11 Skrevet 30. september 2015 Du melder til politiet, og om de på sykehuset ikke gidder å låse opp journalen hans hadde jeg sendt klage, men nå vet jeg ikke hvor dårlig din far er, om han er samtykkekompetent, men ham kan ha nektet for at sykehuset skal videreformidle info om hvor han er. Begynn med politiet Han er mest sannsynlig på et sykehjem Anonymous poster hash: 02b9f...6af
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #12 Skrevet 30. september 2015 Han kan ha sagt at han ikke ønsker at noen skal få vite noe, men det er heller sjeldent det skjer. Som flere andre har skrevet, sykehuset skal ha journalført hvor han ble skrevet ut til. Hjemmet, kommunal rehabiliteringshjem, sykehjem, annet rehabiliteringssenter. Kontakt politiet. Din far kan anses som savnet siden du ikke vet hvor han har vært på to dager. Vil tro politiet rimelig kjapt kan få ut informasjonen. Lykke til Anonymous poster hash: 414ff...ec9
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #13 Skrevet 30. september 2015 Hvor skrev de ham ut til da? De skal ha registrert hvor han ble skreve ut til, uansett om det er til hjemmet eller til en eller annen institusjon. Det er jo også merkelig at pårørende ikke har fått beskjed synes jeg. Er det noen andre som er registrert som nærmeste pårørende for ham da? Anonymous poster hash: d3895...696 Er ingen i familien som er informert om utskrivelsen. Jeg og broren min er oppgitt som nærmeste pårørende slik jeg har forstått det, men han er heller ikke informert.Kommunen får jeg ikke tak i siden klokken er over 16.00, og jeg orker ikke ringe rundt til alle sykehjemmene. Er jo en hel del av dem her i Oslo😔 Sykehuset ville ikke gå inn i journalen siden han var utskrevet, vedkommende var usikker på grunn av taushetsplikten. Prøvde å ringe avdelingen nå igjen, ingen som kan svare meg nå heller... Jeg er oppriktig bekymret og rådløs. Hi Anonymous poster hash: 98ac2...737 Men da må jo broren din som er nærmeste pårørende kontakte sykehuset. Hvorfor gjør han ikke det? Heller det enn å ringe politiet. Anonymous poster hash: d9152...a4b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #14 Skrevet 30. september 2015 masse lykke til! Anonymous poster hash: 0dae5...a48
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #15 Skrevet 30. september 2015 Hvor skrev de ham ut til da? De skal ha registrert hvor han ble skreve ut til, uansett om det er til hjemmet eller til en eller annen institusjon. Det er jo også merkelig at pårørende ikke har fått beskjed synes jeg. Er det noen andre som er registrert som nærmeste pårørende for ham da? Anonymous poster hash: d3895...696 Er ingen i familien som er informert om utskrivelsen. Jeg og broren min er oppgitt som nærmeste pårørende slik jeg har forstått det, men han er heller ikke informert.Kommunen får jeg ikke tak i siden klokken er over 16.00, og jeg orker ikke ringe rundt til alle sykehjemmene. Er jo en hel del av dem her i Oslo Sykehuset ville ikke gå inn i journalen siden han var utskrevet, vedkommende var usikker på grunn av taushetsplikten. Prøvde å ringe avdelingen nå igjen, ingen som kan svare meg nå heller... Jeg er oppriktig bekymret og rådløs. Hi Anonymous poster hash: 98ac2...737 Men da må jo broren din som er nærmeste pårørende kontakte sykehuset. Hvorfor gjør han ikke det? Heller det enn å ringe politiet. Anonymous poster hash: d9152...a4b Hvorfor tror du han skulle ha bedre hell enn hi, de er jo begge registrert som nærmeste pårørende. Jeg tror jeg hadde ringt politiet og forklart situasjonen Anonymous poster hash: 9bf3e...416
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #16 Skrevet 30. september 2015 Hun på sykehuset har rett i å være usikker, sykehuset kan juridisk sett komme i trøbbel for å gi ut informasjon til pårørende via telefon. Hvis dere kommer på sykehuset, viser legitimasjon, og det ikke er lagt inn i journalen at det ikke skal gis ut informasjon er det nok enklere. Hvis han har sagt fra om at han ikke vil at pårørende skal varsles så kommer dere ingen vei, så lenge han er samtykkekompetent. Det er langt fra alltid slik at pårørende blir gitt beskjed om utreise, noen ganger nekter også pasientene. Vi som pårørende kan synes det er så teit som det kan få blitt, men juss er juss.... Anonymous poster hash: 0e8da...636
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #17 Skrevet 30. september 2015 Etter mange telefoner og 3 turer innom sykehuset er vi nå kommet til bunns i saken. pappa ble sendt til et opptreningssenter, og er heldigvis i trygge hender Tusen takk for tips, dere er gode å ha damer! Hi Anonymous poster hash: f0768...7f8
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #18 Skrevet 30. september 2015 Hun på sykehuset har rett i å være usikker, sykehuset kan juridisk sett komme i trøbbel for å gi ut informasjon til pårørende via telefon. Hvis dere kommer på sykehuset, viser legitimasjon, og det ikke er lagt inn i journalen at det ikke skal gis ut informasjon er det nok enklere. Hvis han har sagt fra om at han ikke vil at pårørende skal varsles så kommer dere ingen vei, så lenge han er samtykkekompetent. Det er langt fra alltid slik at pårørende blir gitt beskjed om utreise, noen ganger nekter også pasientene. Vi som pårørende kan synes det er så teit som det kan få blitt, men juss er juss.... Anonymous poster hash: 0e8da...636 Det er ikke vanskelig å få informasjon fra sykehus..Jeg er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien, og jeg ringer nesten daglig til sykehuset og spør etter pasienter, om de er der, hvor de ev er sendt, hvordan det går, hva slags behandling, hva som er planen videre osv..Jeg har aldri opplevd å ikke få svar. En pasient kan si på sykehuset at de ikke vil at informasjon skal komme videre, men det skjer ytterst sjelden. Anonymous poster hash: 02b9f...6af
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #19 Skrevet 30. september 2015 Etter mange telefoner og 3 turer innom sykehuset er vi nå kommet til bunns i saken. pappa ble sendt til et opptreningssenter, og er heldigvis i trygge hender Tusen takk for tips, dere er gode å ha damer! Hi Anonymous poster hash: f0768...7f8 Så bra at det "bare" var det! God bedring til han! Anonymous poster hash: 02b9f...6af
Trestammen Skrevet 30. september 2015 #20 Skrevet 30. september 2015 Så bra du fant ut av det God bedring til din far!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #21 Skrevet 30. september 2015 Hun på sykehuset har rett i å være usikker, sykehuset kan juridisk sett komme i trøbbel for å gi ut informasjon til pårørende via telefon. Hvis dere kommer på sykehuset, viser legitimasjon, og det ikke er lagt inn i journalen at det ikke skal gis ut informasjon er det nok enklere. Hvis han har sagt fra om at han ikke vil at pårørende skal varsles så kommer dere ingen vei, så lenge han er samtykkekompetent.Det er langt fra alltid slik at pårørende blir gitt beskjed om utreise, noen ganger nekter også pasientene. Vi som pårørende kan synes det er så teit som det kan få blitt, men juss er juss....Anonymous poster hash: 0e8da...636 Det er ikke vanskelig å få informasjon fra sykehus..Jeg er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien, og jeg ringer nesten daglig til sykehuset og spør etter pasienter, om de er der, hvor de ev er sendt, hvordan det går, hva slags behandling, hva som er planen videre osv..Jeg har aldri opplevd å ikke få svar. En pasient kan si på sykehuset at de ikke vil at informasjon skal komme videre, men det skjer ytterst sjelden. Anonymous poster hash: 02b9f...6af Forskjell på andre pårørende og helsearbeidere. Anonymous poster hash: b27ed...eea
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #22 Skrevet 30. september 2015 Hun på sykehuset har rett i å være usikker, sykehuset kan juridisk sett komme i trøbbel for å gi ut informasjon til pårørende via telefon. Hvis dere kommer på sykehuset, viser legitimasjon, og det ikke er lagt inn i journalen at det ikke skal gis ut informasjon er det nok enklere. Hvis han har sagt fra om at han ikke vil at pårørende skal varsles så kommer dere ingen vei, så lenge han er samtykkekompetent.Det er langt fra alltid slik at pårørende blir gitt beskjed om utreise, noen ganger nekter også pasientene. Vi som pårørende kan synes det er så teit som det kan få blitt, men juss er juss....Anonymous poster hash: 0e8da...636 Det er ikke vanskelig å få informasjon fra sykehus..Jeg er sykepleier og jobber i hjemmesykepleien, og jeg ringer nesten daglig til sykehuset og spør etter pasienter, om de er der, hvor de ev er sendt, hvordan det går, hva slags behandling, hva som er planen videre osv..Jeg har aldri opplevd å ikke få svar. En pasient kan si på sykehuset at de ikke vil at informasjon skal komme videre, men det skjer ytterst sjelden. Anonymous poster hash: 02b9f...6af Forskjell på andre pårørende og helsearbeidere. Anonymous poster hash: b27ed...eea Nei, for den som ringer kan lyve, om jeg ringer og sier jeg er sykepleier, trenger ikke det å være sant Anonymous poster hash: 02b9f...6af
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #23 Skrevet 30. september 2015 Så bra det ordnet seg 👏👏 Anonymous poster hash: 35f6b...a1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå