Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Det er så deprimerende gruer meg til hver dag pga det kommer klage. Bagateller blåses opp, som f.eks at barnet spiste en halv brødskive mindre idag. At barnet er slitent. Altså, sånt småtteri som alle opplever fra tid til annen, det er liksom såååå stort. Og jeg blir så sliten av at det aldri kan være noe positivt. Enkelte dager er det stille fra dem, men det er enten ikke noe å si, eller bare en bagatell som liksom må blåses opp. Jeg vet , pga jeg kjenner en som har jobbet der, at enkelte ansatte er litt sånn, klager på alt. Greit hvis skoene er for kalde eller regndressen lekker, liksom. Det må man vite. Men at barnet ikke liker at de setter i strikk? Bah Anonymous poster hash: 50dd7...3ce
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Be om en samtale med ped.leder og styrer (sammen) og forklar hvordan det oppleves fra din side. Mange foreldre vil vite hver minste lille ting som har skjedd i bhg, ikke alltid like lett å moderere seg hvis man har gått i samme tralten litt for lenge. Anonymous poster hash: 38a8e...edd
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Det er ikke slik at du legger litt vel mye negativitet i det de sier da? Jeg har forstått det slik at det ikke er uvanlig å informere om slike ting som hvor mye barnet har spist, hvor mye det har sovet og slike ting, fordi foreldrene ønsker å vite som slikt... Anonymous poster hash: faca7...255
MarianeA Skrevet 1. oktober 2015 #4 Skrevet 1. oktober 2015 For lite og for mye informasjon...like galt begge deler...sukk...ikke enkelt å jobbe i barnehage nei .....
Gjest Antarctica Skrevet 1. oktober 2015 #5 Skrevet 1. oktober 2015 Det er så deprimerende gruer meg til hver dag pga det kommer klage. Bagateller blåses opp, som f.eks at barnet spiste en halv brødskive mindre idag. At barnet er slitent. Altså, sånt småtteri som alle opplever fra tid til annen, det er liksom såååå stort. Og jeg blir så sliten av at det aldri kan være noe positivt. Enkelte dager er det stille fra dem, men det er enten ikke noe å si, eller bare en bagatell som liksom må blåses opp. Jeg vet , pga jeg kjenner en som har jobbet der, at enkelte ansatte er litt sånn, klager på alt. Greit hvis skoene er for kalde eller regndressen lekker, liksom. Det må man vite. Men at barnet ikke liker at de setter i strikk? BahAnonymous poster hash: 50dd7...3ce Svar: "OK. Som fagperson, hva syns du jeg bør gjøre for å rette på det?"
Chl85 Skrevet 1. oktober 2015 #6 Skrevet 1. oktober 2015 Tror du kanskje legger mer i det, enn det faktisk er. Er vanlig at de forteller om små og store hendelser som har skjedd i løpet av dagen/uken. Dersom de påpeker eller spør om at barnet ikke liker å ha i strikk i håret, er det jo for å få litt feedback i fra deg!? De prøver å danne seg et bilde av barnet, ved å høre om kanskje hun ikke liker å ha i hårstrikker hjemme også.... Om det kun er i barnehagen hun nekter osv. Her påpekte de at barnet mitt var dramatisk i bhg og jeg kunne si meg enig i dette, da barnet er sånn hjemme også Altså ikke noe uvanlig for mitt barn. Må da skjønne at dette er ganske vanlig?? Handler jo ikke om deg, men om hvordan barnet er. Ikke tolk det som klaging, men informasjon.
Gjest Muji81 Skrevet 1. oktober 2015 #7 Skrevet 1. oktober 2015 Prøv å gi dem tilbakemelding om at du ikke trenger så mye informasjon, eller at du også vil ha positivt ladet informasjon Til dere som akket dere over at foreldre klager over for mye og for lite informasjon. Stikkordet her er negativ tilbakemelding. Både barnehager og skoler glemmer at negativ informasjon huskes så uendelig mye bedre enb positiv.
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. oktober 2015 #8 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tenker at det er positivt å få beskjed om ting som mindre matlyst osv, men de bør også ha positive ting å komme med. Regner da med at det som regel er mye kjekt å fortelle også!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #9 Skrevet 1. oktober 2015 Vi hadde det litt slik i den forrige barnehagen. Huff, stakkars han eldste våres, han ble litt skadelidende av alt maset er jeg redd. Vi leverte vanligvis 8 og henter 14, ofte fri/hentet tidligere etc. Hver dag fikk vi dårlig samvittighet fordi han var SÅ UTROLIG sliten. Flere dager i måneden måtte vi hente han for han var syk med diaré. De lurte fælt på hva vi hjemme ga han siden han var så mye syk, at de selv forårsaket problemet med vafler, is, sjokoladekake, boller osv ofte flere gange i uka var det ingen som nevnte (jeg oppdaget det etterhvert og fikk satt en stoppe for det). Han var en biter en periode og hver gang det hadde skjedd ble vi forhørt om hvordan han hadde det hjemme, om det var noe vi kunne gjøre annerledes, hvorfor vi ikke fikk han til å slutte osv osv. Vel, det ble en slutt på det også til slutt! Faen å herskete enkelte må oppføre seg ovenfor førstegangsforeldre med en 1-3 åring 😠 Anonymous poster hash: 76dd5...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå