Gå til innhold

Alt er bare kaos - må vi flytte fra hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 4 år siden kjøpte vi hus like ved mannens hjemsted. Etter 1 år, fikk jeg hjemmelengsel, å ville flytte til mitt hjemsted. Da jeg verken fikk jobb eller skoleplass her. Etter mye og men og fram og tilbake, sa han ja til at vi kunne flytte. Men dette har vært utsatt nå i 1,5 år. Han har visstnok søkt 3 jobber på disse årene, å klager over at han ikke får jobb.Vi har også hatt litt dårlige perioder, jeg er mye deprimert og det påvirker forholdet..  Han har vært i samme jobb her vi bor nå i 12 år, så han er sikkert redd for å bytte beite.

Etter mange utsettelser utsatte han for siste gang til at vi skulle flytte i løpet av oktober. Han sa han kunne pendle litt i en mellomperiode, evt komme hjem i helger. Det blir ca 2 timers kjøretur. Barnet vårt har gått i barnehagen her i to år, å har to år igjen før han begynner på skolen.

Etter å ha fått en psykisk knekk ble jeg sykemeldt for 1 år siden, å søkte arbeidsavklaringspenger, fikk avslag gang på gang. Byttet adresse i sommer,å satte adresse hos foreldrene mine, å søkte aap der, siden vi uansett skulle flytte i løpet av noen mnd.  Fikk tilslag på aap med en gang, å skal egentlig begynne på noe tiltak i oktober, om helsa mi tilltater det. Jeg sa opp nåværende barnehageplass og fikk ny plass på stedet vi skal flytte. Han skulle egentlig slutte i bhg i september, men har fått utsatt ut oktober. Vi har snakka om at jeg må bare flytte først, å at han evt kommer etter.. Men jeg føler det ikke er riktig å utsette barnet vårt for det? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Samboern min har nå forandra mening litt og vil starte å søke jobber. 

ALT er bare kaos i hodet mitt nå. Det er ingenting som faller på plass. Kunne vi fått beholdt barnehageplassen litt til, så kunne jeg utsatt det til over nyttår en gang, sånn at samboeren min har tid til å få jobb, men da må tiltaket og den nye bhg plassen også ordne seg. 

Men så tenker jeg, om vi får utsatt, så blir han jo ennå større når han bytter bhg og det blir kanskje mye verre for han. Han er snart 4 år. 

Hva syns dere jeg burde gjøre? 

Anonymous poster hash: 68cd3...8eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør i hvertfall være forsiktig med å bruke de pengene du har fått i aap hvis du har oppgitt falsk adresse.

Anonymous poster hash: a0c47...999
Skrevet

Det var nav selv som sa jeg kunne søke på nytt i kommunen jeg skulle flytte til.. Saksbehandleren min er også klar over at det var litt usikkert når jeg kom på plass. 

Skrevet

Du kan ikke søke aap i en kommune du ikke bor i. Det er svindel å bytte adresse til foreldrene dine når du ikke bor der.

Dette ville jeg fått skriftlig fra NAV med en gang om du mener dette er lovlig gjort i samarbeid med dem.

For et kaos. Her må du ta en beslutning ikke somle det til. Bestem deg, enten flytter du eller så flytterdu ikke. Hvor skal du bo? Hjemme hos mor eller far?

Betaler du i begge barnehagene? Har du gitt beskjed til den nye barnehagen at barnet ikke kommer? Vet du at denne plassen enda står på vent?

Anonymous poster hash: 40d5b...492

Skrevet

Jeg søkte aap i den kommunen jeg skulle flytte til, fordi saksbehandleren min her jeg fikk avslag anbefalte meg det. Blir det til at vi utsetter det litt til over nyttår må jeg vel overflyttes hit, for så å flyttes tilbake. Men jeg sa fra til saksbehandleren min at det var litt usikkert når jeg fikk flytta.

Nei, kan ikke bo hos foreldrene mine. Leiemarkedet er veldig dårlig, å det er mange om beina. Ja, betaler på begge plassene, har gitt beskjed om at han ikke kommer før i november evt. Men veldig kjedelig å betale på to plasser. Er bare så innmari usikker på hva jeg skal gjøre. 

Syns det er vondt å skulle gjøre det mot sønnen vår, når samboeren min uansett skal komme etter. At han skal oppleve at vi kanskje må flytte fra hverandre i en periode liksom. 

Skrevet

Men "alle" sier at den beste løsningen er bare å flytte nå. Men har jo et barn å tenke på oppi dette å.. 

Skrevet

Jeg søkte aap i den kommunen jeg skulle flytte til, fordi saksbehandleren min her jeg fikk avslag anbefalte meg det. Blir det til at vi utsetter det litt til over nyttår må jeg vel overflyttes hit, for så å flyttes tilbake. Men jeg sa fra til saksbehandleren min at det var litt usikkert når jeg fikk flytta.

Nei, kan ikke bo hos foreldrene mine. Leiemarkedet er veldig dårlig, å det er mange om beina. Ja, betaler på begge plassene, har gitt beskjed om at han ikke kommer før i november evt. Men veldig kjedelig å betale på to plasser. Er bare så innmari usikker på hva jeg skal gjøre.

Syns det er vondt å skulle gjøre det mot sønnen vår, når samboeren min uansett skal komme etter. At han skal oppleve at vi kanskje må flytte fra hverandre i en periode liksom.

Men du har oppgitt en adresse du ikke bor på, nemlig dine foreldre. Da nav anbefalte at du søkte i den kommunen du skulle bo i så var det vel åpenbart at du da hadde fått bolig der og søkte med een adressen selv om du nødvendigvis ikke flyttet dit med en gang. Du kan ikke søke på en adresse du ikke bor og nå som du kanskje ikke engang flytter dit. For en suppe, men denne suppa blir verre om du blir tatt for svindel. At det går an å lage så mye surr for seg selv.

Anonymous poster hash: f5510...f2b

Skrevet

Det er svindel å få avslag fra NAV i den kommunen man bor i, og så søke i en annen kommune basert på å oppgi adressen til noen andre.

Anonymous poster hash: 40d5b...492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...