Gå til innhold

Dagens "utblåsning" - egoistiske folk på bussen

Anbefalte innlegg

Skrevet

som må ta opp to seter uansett hvor fullt det blir. Hva tenker de med liksom? Hadde aldri i verden hatt verken samvittighet eller vågd å vise meg så ego som å ta opp to seter når man ser det kommer folk på og bussen begynner å bli stappa og folk må stå. Om man har med seg så mye bagasje elelr greier at man ikke får plass til det på fanget eller mellom bena, så bør man komme seg i modten av bussen og sette det der. Ofte har de kanskje ikke mer enn en sekk eller en handlepose heller, men sitter ytterst og setter sekken eller posen på innerste sete. Hva feiler det sånne folk da?

Anonymous poster hash: 021ce...246
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å snakke til egotrippen? Er ikke verre enn å spørre om vedkommende kan flytte bagasjen sin eller seg selv.

Skrevet

"Unskyld, er det ledig her?" ordner gjerne det problemet på en grei måte.

Anonymous poster hash: b1139...008
Skrevet

Jeg får som regel sitte da jeg er tidlig på bussen ift stoppested, men jeg ser jo disse egoene med jevne mellomrom. Blir litt rart å si noe når jeg selv sitter, men hadde definitivt sagt noe om jeg kom inn på bussen og det var fullt. Syns det er rart at så mange ikke gjør det. Må jo dessuten gå an å bruke hodet litt selv uten å bli spurt om de kan flytte seg inn et hakk. Normal folkeskikk spør du meg.

Anonymous poster hash: 423a8...112
Skrevet

Jeg har alltid veska mi på sete ved siden av meg da jeg ikke liker at det sitter fremmede ved siden av meg... Later som jeg sover hvis noen spør om det er ledig.

Hva andre fremmede mennesker mener om dette er da likegyldig! Skulle jeg bry meg om det??? 😂

Anonymous poster hash: 95a88...470

Skrevet

Man tar selvfølgelig bort vesker, handleposer osv når bussen begynner å fylles opp. Det heter sosiale antenner 😂 👆 Verden blir ikke bedre av de som faktisk mangler det dessverre...

Skrevet

Jeg har alltid veska mi på sete ved siden av meg da jeg ikke liker at det sitter fremmede ved siden av meg... Later som jeg sover hvis noen spør om det er ledig.

Hva andre fremmede mennesker mener om dette er da likegyldig! Skulle jeg bry meg om det???

Da får du spandere på deg taxi eller kjøre selv, om du ikke liker at det sitter fremmede ved siden av deg.

Skrevet

Hva andre fremmede mennesker mener om dette er da likegyldig! Skulle jeg bry meg om det??? 😂

Bedre at gamle Olga på 90 må stå da?

Anonymous poster hash: bd929...33b

Skrevet

Hadde du snakket til meg som "tok opp" to seter på toget ved å ha kofferten min ved siden av meg hadde du fått deg en overraskelse! Høygravid (ikke så synlig pga. stor jakke) med bekkenløsning. Jeg klarer ikke fysisk å løfte noe tungt over hodet og opp på de høye hyllene! Ikke kan jeg stå i midten av bussen/toget heller da jeg helst må sitte for ikke å få vondt. Så to seter var eneste mulighet for min del. De har fire seter noen steder, som faktisk er forbeholdt gravide. Men når jeg er en så føler jeg ikke at jeg kan sette meg der akkurat. På sist togtur (blir ikke flere av de) forrige uke satt jeg midt på de typiske barnevognplassene og følte meg som en dust. Svetta og hadde det veldig ubehagelig hele veien hjem på over to timer! Og da hadde jeg trange klær så de gamlingene som satt på firersetene og tydelig hadde vært på chartertur må ha sett at jeg er gravid. Fem uker igjen! Men de flytta seg ikke... Poenget var vel egentlig at noen ganger er man unnskyldt fordi man tar opp flere plasser. Og at de unge noen ganger har mer behov enn de eldre for å sitte, selv om de føler de har rett til å sitte siden de er eldst.... Ikke mer kollektivtrafikk på meg før etter fødsel i hvertfall, det er uaktuelt!!

Skrevet

Hva andre fremmede mennesker mener om dette er da likegyldig! Skulle jeg bry meg om det???

Vel, jeg har møtt på sånne som deg, og flere enn en gang tatt opp veska og plassert den i fanget på vedkommende, slik at jeg kunne sette meg. Et par ganger har jeg også satt meg likevel, og delvis dytte veska eller hva som står der til siden og delvis satt meg oppå det. Hvis du ikke har manerer nok til å holde deg til ditt sete når folk trenger plassen, ser jeg ingen grunn til å ta hensyn til dine ting. 

Hadde du snakket til meg som "tok opp" to seter på toget ved å ha kofferten min ved siden av meg hadde du fått deg en overraskelse! Høygravid (ikke så synlig pga. stor jakke) med bekkenløsning. Jeg klarer ikke fysisk å løfte noe tungt over hodet og opp på de høye hyllene! Ikke kan jeg stå i midten av bussen/toget heller da jeg helst må sitte for ikke å få vondt. Så to seter var eneste mulighet for min del. De har fire seter noen steder, som faktisk er forbeholdt gravide. Men når jeg er en så føler jeg ikke at jeg kan sette meg der akkurat. På sist togtur (blir ikke flere av de) forrige uke satt jeg midt på de typiske barnevognplassene og følte meg som en dust. Svetta og hadde det veldig ubehagelig hele veien hjem på over to timer! Og da hadde jeg trange klær så de gamlingene som satt på firersetene og tydelig hadde vært på chartertur må ha sett at jeg er gravid. Fem uker igjen! Men de flytta seg ikke... Poenget var vel egentlig at noen ganger er man unnskyldt fordi man tar opp flere plasser. Og at de unge noen ganger har mer behov enn de eldre for å sitte, selv om de føler de har rett til å sitte siden de er eldst.... Ikke mer kollektivtrafikk på meg før etter fødsel i hvertfall, det er uaktuelt!!

Vel, nå er det slik at de aller, aller fleste som gjør dette IKKE er i en slik situasjon som deg, de er bare egoistiske. Det er faktisk helt legitimt å synes at de er uhøflige. At noen få har spesielle behov tror jeg de fleste har forståelse for. 

Anonymous poster hash: ed3a6...b5b

Skrevet

Det er lov å spørre hvor mye ekstra de betaler for å ha et eget sete til vesken sin.

Anonymous poster hash: 8d001...b51
Skrevet

Er da bare til å si "Unnskyld?" Trenger ikke mer enn det. Så setter du deg ned. Hvor tiltaksløs kan du være?

Anonymous poster hash: 6f93a...5d5
Skrevet

Det er da ikke noe problem. Jeg har flere ganger tatt tak i veska til vedkommende og plassert den på fanget hennes eller på gulvet. Om det er en stor veske, vekker jeg personen.

Anonymous poster hash: 6f93a...5d5

Skrevet

Så hvis det kommer en gammel dame som har vondt for å stå eller en sprenggravid dame, et lite barn osv så later du bare som du sover? Da hadde jeg faktisk forsiktig satt sekken din ned på gulvet og satt meg. Makan til egoisme. Du får ikke rett til flere seter bare fordi du ikke liker folk, da kan du kjøre bil istedet.

Skrevet

What? Nei, dette er trolling! Du er ikke så motbydelig at du tar opp to plasser mens gamle tante Helga med stokk, må stå? Du hadde nok fått så les flagra hvis jeg hadde sett deg. Eller altså, jeg hadde gitt tante Helga min plass, så hadde jeg forlangt å få plassen ved siden av deg. Såpass høylydt at du nok hadde blitt temmelig flau. Det eneste som kunne gitt deg anledning til å okkupere to seter, var hvis du kunne vist meg gyldig billett for to plasser.

Anonymous poster hash: f8d27...b10

Skrevet

Dere som bare setter dere, hvordan vet dere at vedkommende ikke har betalt for to seter? Hvis man virkelig ikke liker at det sitter folk ved siden av seg, (f eks pga sosial angst) kan man vel godt betale for begge setene.

Skrevet

Dere som bare setter dere, hvordan vet dere at vedkommende ikke har betalt for to seter? Hvis man virkelig ikke liker at det sitter folk ved siden av seg, (f eks pga sosial angst) kan man vel godt betale for begge setene.

Da får de heller si i fra om det da, selv om jeg tviler sterkt på at noen faktisk gjør det. Har de så sosial sngst tar de nok ikke bussen i utgangspunktet. Jeg ville uansett spurt før jeg satt meg ned, så da kunne de jo i så fall sagt det og vist sine to bussbilletter.

Skrevet

Hovedinnlegget dreier seg om bussreiser, og jeg tolker innlegget hennes som om det dreier seg om helt vanlig rutebuss. Det er ikke slik at man betaler per sete på en buss, man betaler per person. Man er ikke en gang sikret å få et sete i det hele tatt på en buss, så det å mene at man har rett til å okupere to seter er rimelig spesielt, uansett grunn. Om man har så sosial angst, så tviler jeg på at man reiser med slik type rutebuss midti rushtiden uansett, for å si det sånn... 

Skrevet

Man betaler vel ikke for seter uansett, det koster jo det samme om man må stå.

Hvis man har angst for.å sitte ved siden av noen så får man stå selv da. Det er ikke greit å okkupere to seter fordi ma har problemer med folk!

Skrevet

Selvfølgelig burde du bry deg om det, med mindre du har betalt for begge setene.

Anonymous poster hash: b1b3e...697

Skrevet

Selvfølgelig burde du bry deg om det, med mindre du har betalt for begge setene.

Det har aldri vært noen som har prøvd å "vekke" meg, heller ikke vært sjåfører som har sagt noe. 😊 Hører bare folk uffer seg når de står. Det er da får pokker ikke mitt problem at de må stå, jeg bryr meg ikke om fremmede mennesker. Nå kjører mannen min hvis det er noe jeg skal så nå slipper jeg gudskjelov å ta buss. Tok mye buss før å det er herlig å slippe. 😊

Skrevet

Det har aldri vært noen som har prøvd å "vekke" meg, heller ikke vært sjåfører som har sagt noe. Hører bare folk uffer seg når de står. Det er da får pokker ikke mitt problem at de må stå, jeg bryr meg ikke om fremmede mennesker. Nå kjører mannen min hvis det er noe jeg skal så nå slipper jeg gudskjelov å ta buss. Tok mye buss før å det er herlig å slippe.

Sånne som du er utrolig egoistiske og selvsentrerte. selvfølgelig er det ditt problem at et menneske må stå, men det er jo vanskelig å se når man har hodet langt opp i rassen. Gudskjelov at du ikke trenger å ta bussen lenger sier jeg og.

Jeg har flere ganger vært med på at sjåføren enten

1) sier i høytaleren at ingen har lov til å ta to seter og han kjører ikke videre før alle tar vekk tingene sine fra nabosetet

2) at sjåføren går gjennom bussen og sier høyt og tydelig til de som kaprer to seter, at enten tar de vekk tingene sine, eller så får de gå av

Noen blir irriterte, men de fleste blir flaue og skamfulle. Jeg har aldri sett noen som ikke har tatt vekk tingene sine. Skulle ønske du hadde møtt en de sjåførene her.

Skrevet

Hovedinnlegget dreier seg om bussreiser, og jeg tolker innlegget hennes som om det dreier seg om helt vanlig rutebuss. Det er ikke slik at man betaler per sete på en buss, man betaler per person. Man er ikke en gang sikret å få et sete i det hele tatt på en buss, så det å mene at man har rett til å okupere to seter er rimelig spesielt, uansett grunn. Om man har så sosial angst, så tviler jeg på at man reiser med slik type rutebuss midti rushtiden uansett, for å si det sånn... 

Signerer. Dette er ikke et fly der man kan betale for to seter fordi man er tjukk. På bussen er man ikke garantert sete og kan heller ikke "reservere" et eller to seter. Er det fullt så står man. Så her hadde jeg faktisk rett og slett slengt veska/sekken på gulvet og satt meg. Seter på bussen er forbeholdt personer og ikke vesker.

Skrevet

Det har aldri vært noen som har prøvd å "vekke" meg, heller ikke vært sjåfører som har sagt noe. Hører bare folk uffer seg når de står. Det er da får pokker ikke mitt problem at de må stå, jeg bryr meg ikke om fremmede mennesker. Nå kjører mannen min hvis det er noe jeg skal så nå slipper jeg gudskjelov å ta buss. Tok mye buss før å det er herlig å slippe.

Jeg blir alltid mektig imponert over mennesker som mangler sosiale antenner til de grader, og attpåtil er STOLTE av det! Gratulerer! Du er et svært sjeldent biologisk art (heldigvis). Tenk å være stolt av å være frekk og empatiløs... Ja ja :) Hva med å ta førerkortet selv, så slipper mannen din og bussjåførene å kjøre deg rundt? Selvstendighet er i grunnen veldig fint når man først opplever det :)

Skrevet

Det har aldri vært noen som har prøvd å "vekke" meg, heller ikke vært sjåfører som har sagt noe. 😊 Hører bare folk uffer seg når de står. Det er da får pokker ikke mitt problem at de må stå, jeg bryr meg ikke om fremmede mennesker. Nå kjører mannen min hvis det er noe jeg skal så nå slipper jeg gudskjelov å ta buss. Tok mye buss før å det er herlig å slippe. 😊

Herregud så trist at noen er så ego 😐

Anonymous poster hash: d59fd...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...