Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 Litt inspirert av en annen tråd om litt håpløs mann..... Jeg er hjemme i permisjon med baby, han jobber 8-16. Jeg tar 100 % nattevåk, han har sovet hver natt siden fødsel. Baby er krevende både dag og natt, i tillegg har vi skolebarn. Her en dag kom mannen hjem fra jobb og spurte om ikke jeg kunne ta med barna på kjøpesenter ett par timer så han fikk sove ... Der sto jeg usminka, ikke vaska håret på 4-5 dager pga konstant babyhyl og hadde sovet ca 3-4 timer den natta! Telte til tre inni meg så ikke raseriet skulle ta meg og sa at det var greit .... Må legge til at jeg sa her om dagen at jeg gjerne vil få 15 min HELT for meg selv så jeg kan få dusjet og sminket meg, men har fortsatt ikke sett noe til det. Baby sover så korte dupper at jeg rekker ikke på dagtid. Anonymous poster hash: d0c72...1dc
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Bra du kan flire. Her hadde jeg lekset kraftig opp hvis han prøvde et slikt stunt, men mannen vet hvem han gifta seg med så han gjør sin rettferdige andel. Anonymous poster hash: 9e166...e30
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Du sa det var greit? 15 min for deg selv? For en utrolig udugelig mann du har fått barn med !!! Her tar jeg også nattevåk, men så snart han er hjemme fra jobb tar han med babyen på trilletur mens toåringen triller sin egen baby så stolt ved siden av. Jeg sover en times tid på sofaen før vi koser oss sammen før leggetid. Han legger toåringen og babyen legges når vi legger oss. Anonymous poster hash: ff561...110
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 At dere orker.. Er så glad jeg har en mann som stiller opp for sin kone uansett hvor sliten han måtte være. Og samme går andre vegen. Eksempel: Han jobbet 18 timer (tungt fysisk arbeid) på mandag og opp klokka 5.30 på tirsdag. Selv om han var sliten som fy så sto han opp i natt og lagde en flaske melk til småen siden jeg er gravid og sliter mye med bekken og søvn. Han står opp med minste hver helg tidlig om Morgenen så jeg skal få noen timer søvn. Selv om han jobber og jeg ikke gjør det (kronisk sykdom). Dette er ikke noe jeg ber han om men han gjør av seg selv. Og jeg forventer at han stiller opp for meg slik jeg gjør for han. Det burde dere jo også gjøre? Anonymous poster hash: 323d5...dfe
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Dørmatte. Anonymous poster hash: a5c46...bfc
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Samme mann som meg? Kunne skrevet innlegget selv. Han har kontorjobb, som krever intensiv konsentrasjon i korte perioder, men med gode pauser. Og trenger å hvile fordi han er så mye på jobb. Jeg har til vanlig en både fysisk og mentalt krevende jobb, men det er pause ifht heldøgns mammatilværelse. Anonymous poster hash: 60e2c...6ec
ærlig talt Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Jøss! Hvorfor syr du puter under armene på mannen din?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Jeg forstår ikk innlegget! Vil du ha kjeft for ikke å kreve din plass eller ros for å være en dørmatte? Anonymous poster hash: a9169...ac1
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Hva er dette å smile av? Fordi det er så tragikomisk? Og må du SPØR om 15 min for deg selv??? Jeg hadde bare sagt " jeg går og dusjer nå", ikke ventet på tillatelse Jeez Anonymous poster hash: f0e52...949
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #10 Skrevet 30. september 2015 DØRMATTE! Høres kanskje hardt ut, men dette her er din egen feil. Anonymous poster hash: 51329...755
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #11 Skrevet 30. september 2015 DØRMATTE! Høres kanskje hardt ut, men dette her er din egen feil. Anonymous poster hash: 51329...755 Jeg søker hverken annerkjennelse eller ros. Jeg MÅ faktisk spørre om tid på badet, for hvis ikke så merker ikke han at ingen tar ansvar for baby. Anonymous poster hash: d0c72...1dc
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #12 Skrevet 30. september 2015 DØRMATTE! Høres kanskje hardt ut, men dette her er din egen feil. Anonymous poster hash: 51329...755 Hvorfor er det min egen feil når jeg gjentatte ganger sier hva jeg mener og vil ha det. Når mannen prioriterer seg selv og egoet sitt ?? HVA kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: d0c72...1dc
MJ<3 Skrevet 30. september 2015 #13 Skrevet 30. september 2015 DØRMATTE! Høres kanskje hardt ut, men dette her er din egen feil. Anonymous poster hash: 51329...755 Hvorfor er det min egen feil når jeg gjentatte ganger sier hva jeg mener og vil ha det. Når mannen prioriterer seg selv og egoet sitt ?? HVA kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: d0c72...1dc Tror kanskje du har en mann som du ikke kan spørre om sånt, da blir det aldri satt av tid i boken for det. Her må du bare si at SÅNN er det, jeg skal dusje, sminke meg og gå på do, pluss at jeg trenger å sove litt. Du må se etter minstemann! Ferdig snakka. Og si det litt høyt sånn at han hører deg, så gå, så er det da faktisk bare sånn at han må ta seg av babyen. Vær litt tøff, og sett grenser for deg selv. Dere er to om barnet. Du har dine timer mens han er på jobb, og er snill nok til å la han få sove hele natten. Da er det minste han kan gjøre å gi deg litt fritid på ettermiddagen når han faktisk er hjemme, har sovet en hel natt og bør ha mer overskudd enn deg som alltid går på reservetanken.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #14 Skrevet 30. september 2015 Det er faktisk ingen forskjell på hvor oppmerksom han blir på baby om du sier "nå går jeg på badet, babyen er ditt ansvar" og om du ser "Søteste mannen min, tror du at jeg kanskje kunne fått 15 min på badet en gang de neste to ukene?". Forskjellen er at han med alternativ en kanskje med tiden skjønner at det er deres barn og felles ansvar og at du får dusjet. Med den stilen du kjører kommer han aldri til å se dine behov. Om min mann hadde sagt det din sa, så hadde jeg minnet han på min situasjon og sagt at vi begge er slitne og derfor må støtte og avlaste hverandre. Jeg hadde ikke sagt at det var greit. Tror du liker martyr-rollen litt også jeg... Anonymous poster hash: 64518...868
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #15 Skrevet 30. september 2015 Godt du kan flire av det. Det hadde ikke jeg gjort for å si det sånn.. Tåpelig og tanketomt av mannen din. Anonymous poster hash: d9579...2c7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #16 Skrevet 30. september 2015 Godt du kan flire av det. Det hadde ikke jeg gjort for å si det sånn.. Tåpelig og tanketomt av mannen din. Anonymous poster hash: d9579...2c7 Det ER tragikomisk. At en voksen mann kan være SÅ lite interessert og engasjert. Anonymous poster hash: d0c72...1dc
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #17 Skrevet 30. september 2015 Hehe, siden du liker å leke dørmatte for mannen, så får du være det da. Anonymous poster hash: 81cfa...477
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #18 Skrevet 30. september 2015 DØRMATTE! Høres kanskje hardt ut, men dette her er din egen feil. Anonymous poster hash: 51329...755 Hvorfor er det min egen feil når jeg gjentatte ganger sier hva jeg mener og vil ha det. Når mannen prioriterer seg selv og egoet sitt ?? HVA kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: d0c72...1dc Du kan gi beskjed, istedenfor å spørre. Du kan la være å ta med ungene på kjøpesenter etter å nesten ikke ha sovet. Du kan si "nei, DU kan ta med ungene. JEG har sovet mindre enn deg" Hvordan i himmelens navn kan dere ha det fint sammen og et kjærlighetsliv når du blir behandlet sånn? Hvordan var det i begynnelsen? Anonymous poster hash: b7388...e1e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #19 Skrevet 30. september 2015 Forundrer meg stadig over kvinner som lever i forhold hvor ikke begge er likeverdige partnere og det er en selvfølge at barna er begges ansvar. Anonymous poster hash: bc15e...498
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #20 Skrevet 30. september 2015 Hvis du synes det er greit slik det er nå, så er det bare å forsette. Men hvis ikke må du faktisk begynne å sette grenser. Slik han oppfører seg hadde ikke vært greit for meg og i hvert fall ikke morsomt, og hadde nok ført til en del bitterhet i ettertid og tapt respekt for min samboer. Anonymous poster hash: bba89...ccb
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #21 Skrevet 30. september 2015 Hvorfor er det min egen feil når jeg gjentatte ganger sier hva jeg mener og vil ha det. Når mannen prioriterer seg selv og egoet sitt ?? HVA kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: d0c72...1dc Det er din feil fordi du faktisk gjorde som han sa - DU har ikke sovet en eneste sammenhengende natt siden fødsel, du hadde sovet 3-4 timer siste natt, og når mannen - som har sovet hele natten, alle netter - ber deg ta alle barna med ut så HAN får sove, så gjorde du det. Det er faktisk så rystende at du gjorde det, at jeg har ikke ord! Hvorfor gjorde du det??? Og det er faktisk et veldig viktig spørsmål - hvorfor lar du ham styre og kontrollere deg når han tydeligvis ikke bryr seg om deg? Hvilket tak er det denne mannen har på deg? Er du redd ham, er han voldelig? Har han psyket deg ned over år slik at du tror du ikke fortjener noe mer eller kan finne noe bedre? Denne mannen har et tak på deg som er svært usunt for deg. Hva er det som gjør at du godtar å bli behandlet så dårlig? Du sier at du har sagt fra hvordan du ønsker at ting skal være, du sier at du har gjentatt det utallige ganger. Vel, faktum er at mannen kan bare drite i deg og dine behov og dine ønsker, for selv om han tar null hensyn til deg, så vil du likevel varte ham opp og skjemme ham bort. Du går på akkord med din fysiske og psykiske helse for at han skal få sove mer enn en hel natt. Så HVA kan du gjøre? Du kan snakke med mannen og si at NÅ skal han høre på deg! Du er luta lei av å alltid ta hensyn til ham mens han ikke tar hensyn til deg - gi ham konkrete eksempler, som f.eks. at du ikke har sovet en eneste natt siden fødsel, og han krever at du skal ta ungene ut av huset for at han også skal få sove på ettermiddagen. Du kan fortelle mannen din at nå har du fått nok, at nå må det bli endringer i huset, ellers orker du ikke mer. Så krever du at mannen blir med til familievernkontoret, og at du ringer dit i morgen for å bestille time. Du sier at du forventer at han er med på det, og hvis han ikke blir med, da antar du at han ikke ønsker å redde forholdet og at du må forholde deg deretter. Da ringer du i morgen og bestiller time til mekling. I tillegg krever du at dere i morgen kveld setter dere ned og fordeler arbeidsoppgaver i hjemmet. Så lenge du er i permisjon så kan du ta barna på natten, men han må da gi deg tid på ettermiddagen til å ev. ta igjen søvn, dusje osv. I helgen sover dere lenge en morgen hver, husk å avtale hvor lenge det betyr, slik at han ikke sniker seg unna ved å f.eks. sove til 12-14 på ettermiddagen de dagene han kan sove. Han må begynne å ta ansvar for barna sine, også babyen, og du kan si at du forventer at han gjør alt dette på eget initiativ etter at dere har avtalt fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet. DET er det du kan gjøre! Det ER tragikomisk. At en voksen mann kan være SÅ lite interessert og engasjert. Anonymous poster hash: d0c72...1dc Det er ikke tragikomisk, det er bare tragisk at han ikke er mer interessert i sin egen familie, at han ikke føler mer ansvar for familien sin, at han ikke har mer omtanke for konen sin. Det er ikke tragikomisk, det er bare tragisk! Og veldig trist! Anonymous poster hash: a685e...03d
nasse nøffen Skrevet 30. september 2015 #22 Skrevet 30. september 2015 At dere orker.. Er så glad jeg har en mann som stiller opp for sin kone uansett hvor sliten han måtte være. Og samme går andre vegen. Eksempel: Han jobbet 18 timer (tungt fysisk arbeid) på mandag og opp klokka 5.30 på tirsdag. Selv om han var sliten som fy så sto han opp i natt og lagde en flaske melk til småen siden jeg er gravid og sliter mye med bekken og søvn. Han står opp med minste hver helg tidlig om Morgenen så jeg skal få noen timer søvn. Selv om han jobber og jeg ikke gjør det (kronisk sykdom). Dette er ikke noe jeg ber han om men han gjør av seg selv. Og jeg forventer at han stiller opp for meg slik jeg gjør for han. Det burde dere jo også gjøre? Anonymous poster hash: 323d5...dfe Ha ha, at DIN mann orker... Det blir jo nøyaktig det samme... Eller? Han jobber 18 timer, er oppe grusomt tidlig, står opp med baby på natta, står opp i helgen.. For all del, du er heldig. Men din mann har det helt likt som HI.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #24 Skrevet 30. september 2015 Hæ? Har folk det sånn? Hvor fant du denne "mannen" da? Skjønner ikke helt innlegget, synes du virkelig dette var morsomt? Klarer ikke se for meg at mannen her i huset skulle oppført seg sånn. Her har han stått på pinne for meg og den nyfødte, leverer og henter de andre barna, handler og lager mat og tar babyen og sier "gå deg en tur, sov litt, ta en time out, jeg tar over nå". Dette i tillegg til å ta sin del på natten. Trodde det var normalt at mannen trår til litt ekstra og at begge tåler og være oppe på natta denne perioden, spesielt med et krevende barn. Så lenge begge vil den andre vel, klarer man alt. På tide med en oppstrammer med andre ord! Anonymous poster hash: 0a24a...c4d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #25 Skrevet 30. september 2015 Hva du kan gjøre? Du kan starte med å plassere babyen i armene hans og si "nå går jeg i dusjen". Så LÅSER du døra (om dere har flere doer, da), setter på musikk og så synger og gauler du av full hals i dusjen. Du blir ren, pen og i godt humør av det. Jeg lover Anonymous poster hash: 57628...428
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå